کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفع فیلترینگ تلگرام تکذیب شد

18 مهر 1398 ساعت 10:53

دبیر شورای عالی فضای مجازی انتشار اظهارنظری از قول خود را درباره رفع فیلتر تلگرام تکذیب کرد.


به گزارش جهان نیوز، امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی نیز در واکنش به انتشار این شایعه در فضای مجازی گفت: خبر منتشره در خصوص رفع فیلتر تلگرام صحت ندارد و دبیر شورای عالی به هیچ‌وجه چنین سخنی نگفته است.

همزمان روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی با انتشار تکذیبیه‌ای اعلام کرد: در پی انتشار خبری با عنوان «احتمال رفع فیلتر تلگرام» به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور و انعکاس آن در شبکه های اجتماعی و رسانه ها به اطلاع می رساند، این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچ گونه مکاتبه ای با رئیس محترم قوه قضائیه صورت نگرفته بنابراین صحت ندارد.

در ادامه این تکذیبیه تاکید شده است: این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی متعاقبا پیگیری های لازم از طریق مراجع ذی صلاح انجام خواهد گرفت.

گفتنی است، ساعاتی پیش مطلبی با عنوان تلگرام بزودی رفع فیلتر میشود در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر شد. بر این اساس نقل قولی از زبان ابوالحسن فیروزابادی دبیر شواری عالی فضای مجازی کشور در فضای مجازی منتشر شد که در آن اعلام کرد: تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند. اما چون فیلترینگ با دستور قوه قضائیه صورت گرفته، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود. با حضور جناب رئیسی در راس این قوه مکاتبات جدیدی صورت گرفته و امیدواریم که نتیجه مثبت بگیریم. متاسفانه آسیب‌های اجتماعی حاصل از فیلترینگ و گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از فیلترشکن بسیار بیشتر از قبل زمان فیلترینگ بوده است. بسیاری از کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام نیز بشدت آسیب دیده‌اند. امیدواریم تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته شود .

انتشار این شایعه از زمان انتشار در شبکه‌های اجتماعی مختلف واکنش کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد.


کد مطلب: 703715

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703715/رفع-فیلترینگ-تلگرام-تکذیب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com