چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

پیرو امیرالمومنین باشیم نه فقط از فضایل حضرت کنیم

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 703708
پیرو امیرالمومنین باشیم نه فقط از فضایل حضرت کنیم
گروه فرهنگی جهان نيوز: چرا نجات در سکوت است؟ ما 5 رقم کلام داریم: یک سری از جملات ما صد درصد مزخرف است و حتی یک حرف حساب در آن نیست بلکه نه دنیا کسی را می سازد و نه آخرت را.

یک سری دیگر از جملات ما 20 درصد حرف حساب دارد و بقیه آن مزخرف است و برعکس. سومین نوع جملات ما 50 درصد حرف حساب. پنجمین جملات ما آنهایی است که صد درصدر منفعت است. کدام جملات است؟ چه کسی می تواند حرفی بزند که همه ی آنها درست باشد؟ کسی که دنبال حرف خدا و پیغمبر صلی الله علیه و آله است، ائمه علیهم السلام.

امیرالمومنین علیه السلام از جایی رد می شد و دید یک فردی مثل دارکوب بدون وقفه حرف می زند. حضرت به او فرمود: خداوند دو ملک قرار داده است که حافظ کلمات تو است و حرفهایت را می نویسد چیزی بنویس که بتوانی حساب آنها را پس دهی، حساب خدا را پس بدهی.

راه نجات در نزدن حرف است، اگر امیرالمومنین علیه السلام را قبول داری این اولین مرام رفتاری حضرت است. اینکه فضایل امیرالمومنین علیه السلام را بگوییم اما رفتارمان مثل او نباشد فایده ای نخواهد داشت. مهم این است که ما پیرو حضرت علی علیه السلام باشیم نه اینکه فقط از فضایل امیرالمومنین علیه السلام کیف کنیم.


بخشی از سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی در حسینیه جلوه
برچسب ها: علوی تهرانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...