جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آخرین وضعیت ادغام بانک‌ها از زبان همتی

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 703666
رئیس کل بانک مرکزی گفت: در کوتاه مدت نمی توانیم اصلاح نظام بانکی را انجام دهیم.
آخرین وضعیت ادغام بانک‌ها از زبان همتی
به گزارش جهان نيوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای نظام بانکی با توجه به ضرب العجل صورت گرفته،گفت: ضرب العجل خاصی تعیین نشده است بالاخره اصلاح نظام بانکی مسئله بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: همیشه گفتم در کوتاه مدت نمی توانیم آن را انجام دهیم مشکلاتی که سیستم بانکی ما دارد مثل ناترازی بانک ها،دارایی‌ها معوقات اموال و مطالبات از دولت و مردم همه مسائلی است که به تدریج حل می‌شود و ما هم بر اساس مصوبات که قبل از شورای عالی هماهنگی اقتصادی گرفته‌ایم اقداماتی شروع کردیم در زمینه موسساتی که مقداری ناترازی داشتند.

همتی گفت: به تدریج اقداماتی را انجام می دهیم فکر می‌کنم اصلاح نظام بانکی زمان طولانی می برد؛ مهم این است که حرکت ما به سمت اصلاح باشد. این موضوع را شروع کردیم و انشاالله با کمک بقیه اعضای محترم دولت و مجلس بتوانیم مسائل را پیش ببریم.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد اقدامات این بانک برای جلوگیری از ایجاد مشکلات جدید در موسسات مالی ، تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم دیگر موسسات غیر مجاز باشند برخی از موسسات مجاز بودند اما تراز هستند آنها را هم تحت مدیریت گرفتیم و بعضی از آنها را با ابزارهایی که در اختیار داریم کنترل می کنیم تا مشکلات افزایش پیدا نکند و کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: یکی از دلایلی که می‌بینید در بازار از ثبات نسبی فراهم شده است و برگشت ارز صادرکنندگان و سامانه نیما است امروز هم اعلام شد که ۱۹ میلیارد دلار در شش ماهه اول امسال ارز تخصیص داده ایم و برای کالاهای وارداتی تعیین شده است و صادر کنندگان به ترتیب ارزها را برمی گرداند.

همتی تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده و معرفی افرادی که ارز خود را به داخل نیاوردند به قوه قضائیه از ابزارهای ما است. اما تا کنون همراهی آنها خوب بوده و امیدواریم از این هم بیشتر باشد. 

وی در مورد ادغام بانک‌های دولتی تصریح کرد: روند بسیار خوب است و فکر می‌کنم که برنامه‌ریزی کردیم تا پایان آذرماه آنها اقدامشان قطعی شود مراحل آرام دارد انجام می‌شود و بخش عمده‌ای از سهام آنها توسط بانک سپه تملک شده است. دارایی ها ارزش گذاری می شوند و طبق همان تصمیم کمیته عالی راهبردی این مجموعه پیش می‌رود و به نظر یکی از کارهای موفق و ماندگار در نظام بانکی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد رسیدن آمار بانک مرکزی صندوق بین المللی پول و عدم در اختیار گذاشتن این آمار به رسانه‌های داخلی، گفت من نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد از خودشان بپرسید ما به کسی آمار ندادیم شما حرف ما را قبول ندارید حرف و صندوق بین‌المللی پول را قبول دارید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تحریم جدید بانک مرکزی، تروریسم اقتصادی و جنایت جنگی است توسط آمریکا، کاخ سفید و اشنگین/..