جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۷

سکوت اردوغان در برابر تهدیدات ترامپ

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 703640
دیروز مخالفین اردوغان از او خواستند به توییت‌های تحقیرآمیز و تهدیدات ترامپ پاسخ دهد اما اردوغان پاسخ به ترامپ را به دیگران واگذار کرد.
سکوت اردوغان در برابر تهدیدات ترامپ
به گزارش جهان نيوز، 48 ساعت گذشته برای ترکیه ساعات مهمی بودند. ساعاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در چندین پیام توییتری٬ در مورد سیاست‌های ترکیه و تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای حمله به شرق فرات٬ اظهار نظر کرد. اما مواجهه ترامپ با اردوغان و ترکیه٬ از بسیاری جهات توهین‌آمیز و در عین حال متناقض بود.

دونالد ترامپ٬ در چند پیام توییتری٬ ترکیه را به عنوان عضو مهم پیمان نظامی ناتو مورد تفقد قرار داده و اعلام کرد که روابط خوبی با رجب طیب اردوغان دارد و به زودی در کاخ سفید میزبان او خواهد بود.

اما در توییت‌های دیگری نیز دست کم دو بار ترکیه را تهدید کرد. بار اول نوشت: «اگر ترکیه٬ در مورد سوریه پا را از مرزی که حکمت و شعور بالای من تعیین کرده فراتر بگذارد٬ اقتصاد این کشور را نابود می‌کنم.»

چند ساعت بعد٬ ترامپ٬ ترکیه را به عنوان کشوری وصف کرد که برای هواپیمای جنگنده اف 35 تجهیزات مهم فولادی می‌سازد و متفق مهمی است. اما بعد از آن نیز با توییت دیگری تلاش کرد دل کردهای سوری را به دست بیاورد و در مورد آنان نوشت: «آنها انسان‌های خوب و جنگاوران بی‌نظیری هستند. ما آنان را رها نکرده‌ایم و حمایت نظامی و پولی ما از کردها ادامه دارد و اگر ترکیه تهدیدشان کند٬ اقتصادش را نابود می‌کنیم.»

کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق و  از مخالفین اردوغان٬ دیروز در سخنرانی خود در مجلس٬ اعلام کرد که ترامپ ترکیه را تهدید کرده و سکوت اردوغان در برابر او جایز نیست.

کلیچدار اوغلو از اردوغان خواست هر چه سریع‌تر به تهدید ترامپ پاسخ داده و واکنش نشان دهد، اما اردوغان پاسخ به ترامپ را به دیگران واگذار کرد و چنین شد که معاون او فواد اوکتای و همچنین مصطفی شن‌توپ رئیس مجلس ملی ترکیه در دو پیام جداگانه به دونالد ترامپ پاسخ داده و اعلام کردند که ترکیه کشوری نیست که بر اساس تهدیدات دیگران٬ تصمیم بگیرد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بابائی
Romania
کشور ترکیه متهم ردیف اول در جنگ سوریه و عراق است..
ترکیه حامی اصلی تروریسم در سوریه وعراق است.
Romania
بیش از 999 تروریست از سال 2011 تا کنون چگونه وارد سوریه وعراق شدند؟ به سرکردگی آمریکا ازطریق ترکیه، اردن و فلسطین اشغالی درسایه سکوت سازمان های بین المللی!
Iran, Islamic Republic of
ترکیه ازسال 2011 تاکنون تبدیل به بهشت برای تروریست های داعش و تروریست های خارجی شده است....
Iran, Islamic Republic of
حمله ترکیه به شمال سوریه موجب بازگشت داعش می‌شود
Iran, Islamic Republic of
ترکیه داعش را وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه تروریست های خارجی را وارد سوریه و عراق کرده است.
ترکیه تروریست های کشورهای اروپایی را وارد سوریه و عراق کرده است.
Iran, Islamic Republic of
ناتوانی، کوتاهی، سکوت سوریه، روسیه، ایران و لبنان دربرابر جنایات وحشیانه وحشی گری رژیم صهیونیستی درسوریه ومنطقه!..
United Arab Emirates
سازمان ملل کشته شدن ۳۹ غیرنظامی در حمله آمریکا در غرب افغانستان را تایید کرد
فرماندهی نیروهای آمریکایی چندی پیش مدعی شد که در حمله هوایی به ولایت «فراه» اعضای طالبان هدف قرار گرفته‌اند اما تحقیقات سازمان ملل از کشته شدن ۳۹ غیرنظامی در این حمله خبر می‌دهد.