کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دموکرت‌ها از استیضاح ترامپ کوتاه نمی آیند

17 مهر 1398 ساعت 11:13

تازه‌ترین نظرسنجی حاکی از آن است که دموکرات‌ها سرسختانه خواستار استیضاح ترامپ هستند حتی اگر این موضوع باعث تضعیف احتمال پیروز شدن دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ شود.


بر اساس نظرسنجی که رویترز/IPsos انجام داده اکثر دموکرات ها خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بوده حتی اگر این موضوع باعث تضعیف شانس پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ شود.

بر اساس این نظرسنجی که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انجام شده حامیان استیضاح ترامپ همچنان بدون تغییر باقی مانده و همانند هفته پیش ۴۵ درصد آمریکایی‌ها از استیضاح حمایت می‌کنند. البته حمایت دموکرات‌ها از استیضاح افزایش یافته است. مخالفان استیضاح نیز کاهش دو درصدی داشته‌اند و به ۳۹ درصد رسیده‌اند.

در میان کسانی که خود را دموکرات می‌دانند ۷۹ درصد اعلام کرده‌اند که ترامپ باید استیضاح شود که ۵ درصد بیشتر از نظرسنجی انجام شده در بازه زمانی ۲۶ تا ۳۰ سپتامبر می باشد. همچنین فقط ۱۲ درصد از جمهوری‌خواهان از استیضاح حمایت می کنند. و از هر ۳ نفر مستقل یکی از استیضاح رئیس جمهور آمرکیا حمایت می‌کند که در مقایسه با هفته پیش تغییری نداشته است.

در این نظرسنجی مشخص شده است که دو نفر از هر سه نفر دموکرات معتقدند که کنگره باید استیضاح ترامپ را پیگیری کند حتی اگر این موضوع سبب شود باعث به تاخیر افتادن تلاش‌ها برای تصویب قوانینی شود که ممکن است به نفع شرکت کنندگان در نظرسنجی باشد.

از سوی دیگر ۵۵ درصد دموکرات‌ها گفته‌اند که سران حزب آنها باید استیضاح را به پیش ببرند حتی اگر این موضوع روندی طولانی و هزینه بر باشد و ممکن باشد که شانس آنها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را تضعیف کند.

منبع: فارس


کد مطلب: 703637

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703637/دموکرت-ها-استیضاح-ترامپ-کوتاه-نمی-آیند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com