کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل جالب بنی‌فاطمه برای پربایی موکب در مسیر کربلا

17 مهر 1398 ساعت 9:34

سیدمجید بنی‌فاطمه، مداح اهل‌بیت (ع) دلیل برپایی موکب هیأت ریحانةالحسین در مسیر پیاده‌روی اربعین را مهمان کردن زائران به شنیدن روضه می‌داند و می‌گوید، کسانی که نمی‌توانند به تهران بیایند، اربعین به مجلس ما سر می‌زنند و روضه می‌شنوند.


به گزارش جهان نیوز، سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت (ع)  در پاسخ به این سؤال که مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) چه تأثیری در ایجاد شور در زائران اربعین حسینی داشته‌اند؟ اظهار داشت: ذاکران امام حسین (ع) اعم از روضه‌خوان‌ها و مداحان در حال افراد و نگه‌داشتن آنان در این مسیر بسیار تأثیرگذار هستند.

اهمیت تلاش بچه حزب‌اللهی‌ها و هیأتی‌ها در فضای مجازی
وی افزود: بعد از اتمام دهه محرم و اربعین، افراد رها می‌شوند، اما بچه‌ حزب‌اللهی‌ها و هیأتی‌ها در فضای مجازی تلاش می‌کنند با همین روحیات و تولیدات هیأت، فضای ایجاد شده در جلسات هیأت را حفظ کنند. این روزها مرسوم شده است که افراد، شب‌های جمعه سلامی به امام حسین (ع) و یا روضه در فضای مجازی منتشر می‌کنند که بسیار تأثیرگذار است و حتی موجب شد این ترفند دشمن که می‌گفتند شما مدام از روضه حرف می‌زنید و اهل گریه و زاری هستید، خنثی شود.

نوحه مداح بیانگر میزان شناخت او از امام حسین (ع) است
بنی‌فاطمه با اشاره به واکنش مقام معظم رهبری به شعر‌خوانی فردی در یکی از دیدار‌ها گفت: ایشان فرمودند: هر فردی به اندازه شناخت خود می‌تواند شعر بگوید. یعنی هر میزان فرد از امام حسین (ع) برداشت یا شناخت پیدا کند می‌تواند شعر بگوید. بنابراین مداح هم براساس شناخت خود از امام حسین (ع) می‌تواند بخواند و مستمع هم براساس نوحه مداح، می‌تواند بفهمد که یک مداح چه میزان شناخت دارد.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: مردم به اندازه شناخت خود گریه، عزاداری و ... دارند و اگر خواننده رشد کند، موجب می‌شود که مستمع هم رشد کند و شناختش افزایش یابد؛ بنابراین ذاکران امام حسین (ع) تلاش می‌کنند آنچه را که مردم از محرم و صفر کسب کردند با برگزاری جلسات در طول سال حفظ کنند. زمانی که این دریافت‌ها حفظ شود، منجر به جوششی می‌شود که نتیجه آن در اربعین حسینی و حضور این جمعیت میلیونی رقم می‌خورد.


 
دلیل برپایی موکب از سوی هیأت ریحانةالحسین (س) در اربعین
این مداح اهل بیت (ع) در پاسخ به این سؤال که چرا هیأت ریحانةالحسین (س) به سمت برپایی موکب در مسیر اربعین حسینی حرکت کرد، گفت: تعدادی از دوستان ما در مسیر اربعین حسینی به موضوع خدمات‌رسانی و پذیرایی با چای، میوه و طعام مشغول بودند.

در سفر مشهد یا کربلا با من صحبتی داشتند که اگر ممکن است به موکب ما بیایید. به آن‌ها گفتم همه در این مسیر غذا، میوه، آب و ... می‌دهند اما مردم جایی ندارند که روضه گوش بدهند و یا سینه‌زنی کنند. بنابراین تصمیم گرفتم در این مسیر به نوعی خودم را عرضه کنم و با تشکیل هیأت، این فرصت را در اختیار مردم به ویژه مردم شهرستان‌ها که امکان حضور در هیأت تهران را ندارند، قرار دهم که بتوانند روضه و سینه‌زنی در مسیر اربعین داشته باشند.


 
استقبال زائران خارجی اربعین از موکب ریحانةالحسین (س)
وی با بیان اینکه الحمدلله تشکیل این هیأت در مسیر اربعین با استقبال مردم روبه‌رو شد، گفت: جمعیت چشمگیری در هیأت ما شرکت می‌کنند و حتی افرادی از کشورهای دیگر برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که بتوانند در برنامه هیأت ما شرکت کنند.

سال گذشته افرادی از لبنان برای شرکت در برنامه هیأت ما آمده بودند، اما به جلسه نرسیدند. این افراد در موکب‌های اطراف هیأت، شب را سپری کردند تا بتوانند در برنامه ظهر هیأت ریحانةالحسین (س) در عمود ۷۸۰ شرکت کنند.

منبع:فارس


کد مطلب: 703620

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703620/دلیل-جالب-بنی-فاطمه-پربایی-موکب-مسیر-کربلا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com