کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کلینتون: می‌توانم دوباره ترامپ را شکست دهم

17 مهر 1398 ساعت 9:19

هیلاری کلینتون در پاسخ به طعنه‌های توییتری رئیس‌جمهوری آمریکا گفت شاید نیازی به رقابت دوباره در انتخابات باشد که "در آن صورت قطعا می‌توانم او را بار دیگر شکست دهم."


به گزارش جهان نیوز، دونالد ترامپ سه‌شنبه با به چالش کشیدن هیلاری کلینتون، خواستار ورود او به رقابت‌ ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا شد.
 

رئیس‌جمهوری آمریکا، در پیام توئیتری خود نوشت: "فکر کنم هیلاری کلینتونِ کلاهبردار باید به رقابت وارد شود تا [شانس خود را] امتحان کند و آن را از الیزابت وارنِ چپ افراطی برباید. فقط یک چیز، این کلاهبردار باید درخصوص تمام جرایم و بزهکاری‌هایش از جمله اینکه چرا و چگونه پس از صدور احضاریه "C"، سی و سه هزار ایمیل را پاک کرد، توضیح دهد!".

ایمیل‌هایی که ترامپ در پیام خود بدان اشاره کرده، مربوط به پرونده تحقیقات اف‌بی‌آی درخصوص هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی او در سال ۲۰۱۶ است؛ کلینتون در دورانی که عهده‌دار وزارت خارجه آمریکا بود، از سرور و حساب‌ ایمیل شخصی برای امور دولتی استفاده می‌کرد و به "از بین بردن حدود ۳۰ هزار ایمیل شخصی" بدون تبعیت از رویه متداول در قبال اسناد ملی آمریکا متهم شد.
کلینتون عصر سه‌شنبه در برنامه تلویزیونی شبکه پی‌بی‌اس گفت توییت‌های ترامپ مایه تعجب او نشده است. او افزود: "هیچ چیز بیش از ایمیل‌های من مورد ارزیابی و بررسی قرار نگرفته است. همگی این را می‌دانیم. او یا دروغگوست یا متوهم یا هر دو."

هیلاری کلینتون در پاسخ به پیام‌های توییتری رئیس‌جمهوری آمریکا به شوخی ادامه داد شاید نیازی به رقابت دوباره در انتخابات باشد که "در آن صورت قطعا می‌توانم او را بار دیگر شکست دهم." این سیاستمدار دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ آرای مردمی را برد اما در کسب کالج‌های انتخاباتی از ترامپ بازماند و رقابت را به او واگذار کرد.

اظهارات این وزیر خارجه دوران باراک اوباما در حالی مطرح می‌شود که او پیشتر به رسانه‌های آمریکایی گفته بود نامزد انتخابات ۲۰۲۰ نمی‌شود. کلینتون همچنین گفت که از تحقیق استیضاح دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا که علیه ترامپ است، حمایت می‌کند.

طرح استیضاح، به گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری‌ اوکراین مرتبط است که رهبری کاخ سفید از او برای کسب اطلاعاتی علیه جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و رقیب انتخاباتی او در ۲۰۲۰ کمک خواسته بود. دریافت کمک از رهبران خارجی برای کمک به کمپین انتخاباتی و علیه رقبا، خلاف مقررات آمریکاست.

منبع: ایسنا


کد مطلب: 703613

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703613/کلینتون-می-توانم-دوباره-ترامپ-شکست-دهم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com