کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستکاری در جزئیات برجام خلاف قوانین است

16 مهر 1398 ساعت 14:33

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر رئیس‌جمهور و برخی اعضای دولت بخواهند در جزئیات برجام دستکاری کنند، خلاف ضوابط و قوانین بوده و اگر لازم باشد اتفاقات جدیدی در برجام رخ دهد و اصلاحاتی انجام شود، باید حتماً با نظر نمایندگان باشد.


سیدقاسم جاسمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره تغییرات در جزئیات برجام طبق اعلام نظر دولتمردان گفت: نمایندگان مجلس برجام را به تصویب رسانده و طبق تفکیک قوا این موضوع باید جلو برود. 

وی افزود: وقتی برجام تصویب شده و چارچوب آن مشخص شده است و مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار گرفته است،‌ دولت به دنبال اجرای بخش‌های مختلف آن برآمد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعد از گذشت زمان، بدعهدی‌های آمریکا به ویژه در دولت ترامپ در مقابل رسانه‌های دنیا از برجام خارج شد، اما با این حال جمهوری اسلامی به تعهداتش طبق برجام پایبند بود. 

وی گفت: بعد از خروج آمریکا، اروپایی‌ها اعلام کردند که به برجام پایبند هستند و قرار بود که بر همین اساس تعهداتی را اجرایی کنند، اما باید آنها براساس استقلال خود این کار را انجام می‌دادند اما باز هم با بدعهدی‌های اروپایی‌ها مواجه شدند و عملا اروپایی‌ها براساس خواسته‌های امریکایی‌ها عمل کردند. اروپا و امریکا در حال حاضر به صورت عملی از برجام خارج شده‌اند و همکاری و همراهی با جمهوری اسلامی نداشتند.

وی گفت: اگر رئیس‌جمهور و برخی اعضای دولت بخواهند در جزئیات برجام دستکاری کنند، خلاف ضوابط و قوانین بوده و اگر لازم باشد اتفاقات جدیدی در برجام رخ داده و اصلاحاتی انجام شود، باید حتماً با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی که برگرفته از آحاد مردم هستند باشد.


کد مطلب: 703555

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703555/دستکاری-جزئیات-برجام-خلاف-قوانین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com