پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳۵
مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور در مشهد:

تلاش آمریکا برای تخلیه جدی روستا‌ها در ایران! / نیازمند الگوی جدیدی از کار جهادی هستیم

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 703532
مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور گفت: توصیه اندیشکده رند آمریکا به اوباما درباره ایران تخلیه جدی روستا‌ها بوده که تعداد ۱۲۷ هزار روستا در حال حاضر به ۶۲ هزار رسیده و سالی یک هزار و ۵۰ روستا به روستا‌های تخلیه شده اضافه می‌شود.
تلاش آمریکا برای تخلیه حداکثری روستا‌ها در ایران!
به گزارش جهان نيوز؛ گردهمایی فعالان جهادی خراسان رضوی به همت جبهه فکری فرهنگی انقلاب خراسان رضوی با حضور اعضای گروه‌های جهادی از خراسان رضوی و سایر استان‌ها، همراه با ارائه تجربیات موفق ملی امروز در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.
 
هم‌اندیشی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های جهادی، الگو‌های فعالیت جهادی در گام دوم انقلاب و هسته‌های مردمی عدالت و پیشرفت موضوعاتی بود که در طی برگزاری این گردهمایی یک‌روزه به آن‌ها پرداخته شد.
 
سردار عظیم ابراهیم‌پور مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور با ارائه روایت دیدار جهادی‌ها با مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نکات مورد تأکید ایشان به جهادگران معنویت بچه‌های جهادی بود و بعد از آن هم آن را موضوعی جدی مطرح کردند، توصیه کردند جهادی‌ها زیاد قرآن بخوانند، نماز جماعت داخل مسجد را ترک نکنند و حتی توصیه به زندگی فردی جهادی آنان داشتند و گفتند مواظب باشید روح جهادی در زندگی خصوصیتان نهادینه شود.
 
او با بیان اینکه در روستا‌ها تنها با کمبود مواجه نیستیم، افزود: چند دستورالعمل در زمان رؤسای جمهوری پیشین آمریکا از طرف اندیشکده رند ارائه شده تا کشور‌های دنیا به دو گروه تولیدگر و مصرف‌گر تقسیم شوند و ایران باید جزو گروه کشور‌های مصرف‌گر باشد، تمام تلاششان را کردند تا روستا تخلیه شود.
 
او این امر را یک جنگ واقعی عنوان کرد و ادامه داد: توصیه اندیشکده رند آمریکا به اوباما درباره ایران تخلیه جدی روستا‌ها بوده که تعداد ۱۲۷ هزار روستا در حال حاضر به ۶۲ هزار رسیده و سالی یک هزار و ۵۰ روستا به روستا‌های تخلیه شده اضافه می‌شود، ‏هیچکدام از مسئولان حرف عملیاتی راهبری ندارند و امید مقام معظم رهبری به جهادی‌ها است.
 
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور با تأکید بر اینکه تنها قرار نیست کار جهادی صورت گیرد، گام دوم شوخی نیست و باید آینده را جهادی‌ها رقم بزنند، تأکید کرد: ‏محرومیت‌زدایی نرم‌افزار جدی دارد، مقام معظم رهبری فرمودند ‏باید کار رسانه‌ای عقلایی هنرمندانه درست انجام دهید و تأکید کردند صددرصد جوانان باید درگیر محرومیت‌زدایی شوند.
 
ابراهیم‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری یک شعار با عنوان «همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» مطرح کردند، گفت: ایشان فرمودند دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است و ما در عدالت نمره منفی گرفتیم.
 
او متذکر شد: شرط اول آبادانی علم و شرط دوم غنی‌سازی روستاییان است، اساس آبادانی منطقه ساماندهی نظام مشاغل است، تکلیف ما سنگین و جنگمان جدی است.
 
اولویت ما نیز کسانی هستند که توانایی کار و ایجاد اشتغال را دارند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی نیز فرمان تشکیل کمیته امداد را برگرفته از اندیشه‌ای حکیمانه عنوان کرد و گفت: بخشی از کار ما توانمندسازی محرومین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.
 
حبیب‌الله آسوده با تأکید بر توجه کمیته امداد به توانمندسازی، اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی و معیشتی، افزود: امروز در خراسان رضوی نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای اشتغال وجود داشته و اولویت ما نیز کسانی هستند که توانایی کار و ایجاد اشتغال را دارند و افتخار ما هم این است که آن‌ها خود امام پیشرفت، اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشند.
 
وی با تأکید بر مردمی کردن کمیته امداد و خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: باید کمیته امداد‌های کوچکی در محله، روستا و شهر ایجاد شود و اگر چه که سیستم‌های اداری سخت است، اما اگر کسی دغدغه نظام، انقلاب و ولایت را دارد با اقدام کند.
 
همچنین مسؤول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی در سخنان خود با موضوع بازخوانی تشکیل گروه‌های جهادی، گفت: پس از انقلاب دو یا سه گروه مردمی شکل گرفتند و مهم‌ترین جریان شکل‌گرفته جهاد سازندگی است.
 
محمدهانی ایرانمنش اضافه کرد: در ابتدای دهه ۷۰ جریان انقلابی شامل دو دسته بود، یک دسته همچمون قرارگاه خاتم درگیر بازسازی شدند و از حدود سال ۷۲-۷۳ جریان دیگری در حوزه دانش‌آموزی به نام اردوی جهادی برای بازسازی شکل گرفت که مؤسس آن مرحوم حاج عبدالله والی بود.
 
وی عامل بخشی از موج گرایش به جریان خدمات اجتماعی را از حدود ۶ یا هفت سال قبل تحولات مدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: ورود حاج حسین یکتا به حوزه خدمات اجتماعی موج دیگری در این میان ایجاد کرد، در ادامه نیز تمرکز قرارگاه امام رضا (ع) بر این حوزه، تغییر مدیریت کمیته امداد و سخنرانی‌های رهبری برای طلاب باعث شد جریانی در حوزه خدمات اجتماعی شکل بگیرد.
 
مسئول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی یادآوری کرد: هزاران خیریه و صد‌ها نیروی فعال جوان به فعالیت‌های اجتماعی وارد شدند، اما جریان‌های رقیب جریان انقلابی که سازمان‌های توسعه هستند هم پا به پای این نیرو‌ها حرکت کردند.
 
ایرانمنش متذکر شد: ممکن این امر اتفاق خوبی به‌نظر آید، اما متوجه شدیم موضوع به این سادگی نیست بلکه پشت سر آن یک برنامه جهانی مبتنی بر توسعه پایدار قرار گرفته که بیشتر نظریات آن قابل تأمل و قابل پرسش بوده و در تضاد با فلسفه‌های انقلاب اسلامی است، گاهی مشاهده شده که برخی از گروه‌های جهادی با سازمان‌ها تفاهم‌نامه امضا کردند و در اقداماتشان شتاب ایجاد کردند که این موضوع جای تأمل جدی است.
 
ما نیازمند الگوی جدیدی از کار جهادی هستیم
او خاطرنشان کرد: تصور می‌شود سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ یک سند توسعه جنسی است در حالی‌که سند مفصل اداره اجتماعی و حکمرانی است که علاوه بر موضوعات آموزش جنسی، به روستا، زنان، اقتصاد و ... نیز پرداخته، در واقع سند جدیدی از اداره جهان است.
 
مسؤول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما نیازمند الگوی جدیدی از کار جهادی هستیم و جریان جدید چند تفاوت جدی با کار‌های سابق دارد، نخست اینکه بسیاری از گروه‌های جهادی ما اندیشه‌ورز به‌شمار نمی‌آیند بلکه عملیاتی هستند.
 
ایرانمنش ادامه داد: باید حرف جدیدی برای منطقه‌ای که در آن خدمت ارائه می‌شود، داشته باشیم، همچنین گروه خود را نجات‌دهنده آن منطقه ندانیم بلکه باید اهالی محور باشند، علاوه بر آن گروه جهادی پیشرفت باید قدرت بسیج مردم را داشته باشد و آن‌ها را با انگیزه، تقویت آگاهی، عزت و اعتماد به نفس واقعی به میدان آورد.
 
او اظهار کرد: گروه جهادی پیشرفت باید قدرت آگاهی‌بخشی و اقناع مردم را داشته باشد، فناوری‌های مدیریت اجتماعی و گفتمان‌سازی را یاد بگیرد در حالی‌که در حال حاضر ۹۹ درصد گروه‌ها در این موضوع ضعف دارند، گروه باید با استمرار حضور در مناطق نزدیک به خود تمرکز داشته باشد، نقشه پیشرفتی برای حرکت جهادی داشته باشند و حرف جدیدی برای مردم آن منطقه داشته باشد.
 
یک کارشناس نیز در ادامه در تشریح الگوی هسته‌های مردمی پیشرفت و روایت چهار دهه نقش‌آفرینی نیرو‌های انقلاب، گفت: در عرصه‌های مختلف در هر حوزه همیشه مسائل و مشکلاتی وجود داشته که هر یک هر بار به یک مدلی حل شده و اگر کار پیش رفته در کنار مدل‌هایی بوده که توانسته ظرفیت مردمی را به کمک آورد.
 
مهرداد باقری با اشاره به اینکه در مسیر جامعه نیازمند نرم‌افزار جدید هستیم، بیان کرد: باید بتوانیم ادبیات پیشرفت را در ادبیات مقام معظم رهبری کشف کنیم. باور کنیم که پیشرفت، توسعه نیست، باید مرز این دو در هر کار جهادی مشخص شود.
 
او با بیان اینکه شاخص‌های پیشرفت، پیشرفت مادی و معنوی توأمان است، اضافه کرد: پیشرفت بدون عدالت به وضعیت غرب می‌انجامد، عدالت بدون پیشرفت هم ما را به ناکجاآباد و تحجر می‌کشاند، شاخص دوم به میدان آمدن مردم است که یکی از کار‌های اساسی پیشرفت بوده و شاخص سوم خردپایه بودن است.
 
این کارشناس با تشریح اینکه کارزار واقعی عقلانیت انقلابی در تقابل با عقلانیت توسعه است، تشریح کرد: شاخص چهارم فعالیت جهادی و جامعه‌سازی است، جهاد و مجاهد در ادبیات تعریفی دارد که در همه کار‌ها معنا دهد.
 
باقری در خصوص نقش آفرینی نظامات رسمی کشور و نظامات مردمی تأکید کرد: الگوی تحول اجتماعی در نگام امام (ره) و مقام معظم رهبری الگوی پیش‌بری پیشرفت است، در کشور ساختار‌های رسمی وجود داشتند، اما هر جا نیاز بود کار جلو برود به مردم واگذار می‌شد.
 
او با بیان اینکه بیش از دو دهه است که مقام معظم رهبری نسل جوان را بیرون می‌کشد، یادآوری کرد: این موضوع ابتدا با حوزه فرهنگ شروع شد و ساخت مردمی در حوزه فرهنگ نهادینه شد، اصل قضیه از هسته‌های مردم به‌وجود می‌آید و در حال حاضر هسته‌های خرد مردمی باید به میدان بیایند.
 
این کارشناس اظهار کرد: جمع حداقلی، ولی بالفعل، عدالتخواه، جمع همگن، آتش به اختیار، مسأله‌محور، دارای شبکه و سازمان درونی، دارای استعداد شبکه‌سازی اجتماعی و خلاقیت‌محور بدون از ویژگی‌های هسته‌های مردمی است و وقتی هسته‌های جهادی یک شبکه پیدا کردند، می‌توانند کار را جلو برند و از تعلل دو دهه‌ای عبور کنند.
 
باقری در خصوص الگوی عملیاتی هسته مردمی پیشرفت، تأکید کرد: ابتدا باید منطقه را بشناسید، سپس به شناخت ظرفیت‌های منطقه دست یابید، پس از آن دارای تحلیل کلان منطقه و تصویر از بالا باشید و در نتیجه یک کالک عملیات طراحی کنید.
 
او اضافه کرد: استخراج شبکه مسائل، اولویت‌بندی مسائل منطقه و تشخیص نقاط گلوگاهی اقدامات لازم برای شناخت شبکه مسائل منطقه است، برای تشخیص ظرفیت‌های منطقه باید ساختار‌ها و سازمان‌های مرتبط با مسائل، قوانین مرتبط، منابع مرتبط و کارشناسان خبره با مسائل را بشناسید. جمع این شناخت شبکه و تشخیص ظرفیت‌های منطقه دو بانک اطلاعات منطقه را می‌دهد و به مرحله آخر که طراحی کالک عملیات و ورود به عملیات می‌رساند.
 
در این گردهمایی تعدادی از گروه‌های جهادی موفق از استان‌های مختلف کشور، تجربیات و الگو‌های خود را ارائه دادند.

منبع:بسیج سازندگی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا مردم ایران با کشورهای اروپایی دشمن هستند؟
1 - کمک، حمایت و پشتیبانی از گروهگ تروریستی منافقین
2 - کمک، حمایت و پشتیبانی از صدام دیکتاتور درجنگ تحمیلی هشت ساله
3 - استفاده ارتش تروریست صدام دیکتاتور ازانواع سلاحهای ممنوعه، بمب های و سلاح شیمیایی ساخت کشورهای اروپایی علیه مردم ایران و کشور ایران
4 - همکاری با آمریکا ضد علیه ایران
5 - همکاری با رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی ضد علیه ایران
6 - کمک، حمایت و پشتیبانی از تروریس
ت های منطقه خاورمیانه و جهان
United States
همچنين :
چرا مردم ايران با روسيه دشمن هستند؟
1.كمك به صدام ملعون در جنگ تحميلي و دادن انواع موشكهاي اسكاد بي موسوم به الحسين كه بسياري از شهر هاي ايران عزيز را مورد هدف قرار داد و هزاران نفر شهيد شدند.
2. حدود 85 در صد تجهيزات نظامي صدام توسط روسيه ( شوروي قديم ) تامين شدند كه باعث شهادت جوانان عزيزمان گرديد.
3.در زمان جنگ ايران و عراق روسيه قصد داشت تا با سرنگوني انقلاب ايران روحيه حدود 60 ميليون از مسلمانان چچن را تضعيف نمايد.
4.نمايش و نشان دادن قدرت تخريب تسليحات شوروي ( روسيه كنوني) جهت كسب حداكثري بازار اسلحه در دنيا.
آدمیزاد
Colombia
روسیه امروزی که دوست ایران است با شوروی پیشین فرق میکند همانطور که عراق بعثی که روزگاری دشمن ایران بود با عراق امروزی که ذدوست ایران است فرق میکند ، در ضمن روسیه به ایران یاری کرد تا دوران سخت تحریم ها را بتوانیم بگذرانیم.
ممد
Canada
چقدر ناز هستند این روسها!!! خیلی خوبن!! خیلی!!
آدمیزاد
Colombia
روسها هر چه باشند از آمریکایی ها بهترند، آمریکا سیاست ضد ایرانی دارد و این آمریکاست که سالهاست بطور فیر قانونی ایران را تحریم کرده است.
United States
اگر روزي ادميزاد در اينده زنده بود خواهد ديد تاريخ تكرار خواهد شد ولي به شكل ديگر.طرفداري از روسيه مصداق شرق زدگي و نوكري ميباشد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
وقتی مایک پامپئو نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر خارجه آمریکا جنایتکارشماره یک سگ دست نشانده رژیم کودک کش سعودی اعلام می کند دلیل فروش اضطراری تسلیحات به کشورهای عربی، مقابله با ایران است و رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه سکوت می کنند آیا باز هم آقایان باید منتقدان خوشبینی به غرب را ترسو و بزدل بنامند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا محمد جواد ظریف ناتوان وزیر امور خارجه کشورمان ازسال 1392 تاکنون با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهکهای تکفیری داعش به مجامع بینالمللی شکایت نمیکند؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار تروریست های خارجی در کشورهای مختلف جهان وارد سوریه وعراق کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
ترکیه اصلی ترین تامین کننده سلاح داعش است.....
Iran, Islamic Republic of
ترکیه از سال 2001 تا کنون به خاطر ورود و خروج تروریست ها پول دلالی دریافت می کند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
و....
Iran, Islamic Republic of
چرا امریکا ایران را دشمن می‌داند؟
چرا آمریکا با ایران دشمن است؟
چرا مردم آمریکا، ایران را دشمن خود نمی دانند؟
نشریه نیشن: چرا ایران دشمن ما است؟
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایت های خود را به بهانه مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان و داعش انجام می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از داعش درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
99 درصد دولت روحانی عامل اصلی تمام مشکلات درکشور است، نه آمریکا
Iran, Islamic Republic of
حملات عربستان به یمن، ثبات منطقه را تهدید می‌کند
Iran, Islamic Republic of
حملات ائتلاف بین المللی آمریکایی به سوریه، ثبات منطقه را تهدید می‌کند
Iran, Islamic Republic of
ترکیه از سال 2011 تاکنون بیش از 999 هزار تروریست های خارجی در کشورهای مختلف جهان وارد سوریه وعراق کرده است به خاطرغارت نفت سوریه وعراق انسان ها بی گناه قتل عام می کنند و همچنان نیزادامه می دهد
Iran, Islamic Republic of
یک خبر چند خط تحلیل؛
غارت نفت سوریه توسط اسرائیل از طریق ترکیه!
Iran, Islamic Republic of
روسیه از غارت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی خبر
نفت داعش چگونه به ترکیه نفت می فروشد؟
Iran, Islamic Republic of
داعش می‌دزدد، ترکیه دلالی می‌کند اسرائيل می‌خرد!
Iran, Islamic Republic of
روسیه از غارت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی خبر داد..
Iran, Islamic Republic of
ترکیه مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه شده است.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه است.
اردوغان به علت جنایات جنگی درسوریه باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
ترکیه با دریافت رشوه و پول دلالی از برخی کشورهای اروپایی و برخی کشورهای عربی تروریست های داعش را وارد سوریه و عراق کرده است و همچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
روسیه ازسال 1392 تاکنون به خاطر دخالت و مداخله آمریکا، کشورهای اروپایی، برخی کشورهای عربی و اسرائیل ازمردم ایران و کشورایران همه جانبه دفاع کرده است و متاسفانه دولت روحانی، ظریف، عراقچی، برخی مسئولین و نمایندگان مجلس هم تاکنون سکوت اختیارکرده اند؟
United Arab Emirates
تاکنون بیش از999 هزار تروریست به سرکردگی آمریکا ازمرزهای ترکیه واردن وارد سوریه وعراق شده اند.
United Arab Emirates
همه می دانند سعودی ها منبع مالی تروریسم هستند
همه می دانند سعودی ها منبع تامین کننده مالی تروریسم و عامل بی ثباتی در منطقه و جهان هستند.
United Arab Emirates
حضور نظامیان آمریکایی در سوریه غیر قانونی است
United Arab Emirates
صهیونیست ها جنایتکار ازسال 1974 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند. آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای عربی جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان هستند.
United Arab Emirates
صهیونیست ها جنایتکارشماره یک ازسال 1918 تاکنون بویی از انسانیت نبرده اند. آمریکایی ها جنایتکار شماره یک، کشورهای عربی جنایتکار جنایتکار شماره یک و کشورهای اروپایی جنایتکار جنایتکار شماره یک شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکارشماره یک در سراسر منطقه خاورمیانه وجهان هستند.