کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امین حیایی:

اربعین فرصتی است تا خصلت‌های حسینی در ما زنده شود/ اگر زندگی سالم و سربلند می‌خواهیم باید از امام حسین(ع) الگو بگیریم

16 مهر 1398 ساعت 9:39

هنرمند محبوب سینما و تلویزیون گفت: باید گفت که با قدم زدن در مسیر امام حسین (ع) احساسات حسینی ما زنده می‌شود و خصلت‌هایی که گفته شد در وجود ما برانگیخته می‌گردد.


به گزارش جهان نیوز، مراسم راهپیمایی روز «اربعین» به عنوان یکی از تجلی‌های امام حسین (ع) از زاویه‌های گوناگونی قابل بررسی است. گاهی یک ورزشکار یا پزشک از تجربیات و دیدگاه خود درباره این مراسم صحبت می‌کند و گاهی یک هنرمند. از این رو نگاه هنرمندان درباره مسائل مختلف به خاطر لطفات و زیبایی خاصی که دارد همواره مورد توجه عموم مردم است. برای همین خبرگزاری تسنیم در گفت‌وگوهای کوتاهی با برخی از بازیگران و هنرمندان درباره این مراسم باشکوه و پرعظمت دارد.

در حاشیه یکی از اکران‌های اختصاصی خبرنگار تسنیم با بازیگر سینما و تلویزیون «امین حیایی» مصاحبه کوتاهی داشت. حیایی درباره دیدگاه و نظرش درباره این مراسم بزرگ و اثر آن در زندگی گفت: «ایام اربعین روزهایی است که همه ما رشادت‌ها، شجاعت‌ها، وفاداری‌ها و صفات نیک انسانی را درون خودمان یادآوری می‌کنیم. با یادآوری دوباره این صفات درون خودمان متوجه می‌شویم که همه ما می‌توانیم این قبیل خصوصیات را زنده کنیم و با آن‌ها زندگی کنیم. اما در حقیقت این خداوند است که دوباره این خصلت‌ها را در ما با شور و اشتیاق حسینی زنده می‌کند.

محرم و اربعین زمان بسیار خوبی است که این صفات درون ما زنده می‌شود. زمانی که این صفات در این ایام و در مسیر پیاده روی اربعین برای ما زنده می‌شود، یاد رشادت‌ها، ایستادگی‌ها و مبارزه‌های امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌افتیم. باید گفت که با قدم زدن در مسیر امام حسین (ع) احساسات حسینی ما زنده می‌شود و خصلت‌هایی که گفته شد در وجود ما برانگیخته می‌گردد.

اینکه امام حسین (ع) با ایثار و جانفشانی راه و روش درست زندگی را به همه ما یاد داد خیلی مهم است. ما باید واقعا این نکته را سرمشق زندگی خود کنیم و از آن درس یاد بگیریم.

اگر می‌خواهیم زندگی سالم و سربلندی در مدت عمر خود داشته باشیم باید با الگو گیری از زندگی امام حسین (ع) و این ویژگی‌های مهمی که ایشان در زندگی و روز عاشورا به ما یاد دادند راه درست را پیش بگیریم.»


کد مطلب: 703512

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703512/اربعین-فرصتی-خصلت-های-حسینی-زنده-شود-اگر-زندگی-سالم-سربلند-می-خواهیم-باید-امام-حسین-ع-الگو-بگیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com