کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد فلسطینی‌ها به حضور فوتبالی عربستان

16 مهر 1398 ساعت 9:27

یک فلسطینی دست سعودی‌ها را در موافقت آنها برای بازی با فلسطین در انتخابی جام جهانی 2022 در خاک این کشور رو کرد.


به گزارش جهان نیوز، همگروهی تیم ملی فوتبال فلسطین با عربستان در انتخابی جام جهانی 2022 قطر باعث شده تا سعودی‌ها با استفاده از دیپلماسی ورزش وارد عمل شوند.
 

سعودی‌ها می‌خواهند از ابزار ورزش و به ویژه فوتبال، برای تامین منافع ملی خود استفاده کنند. آنها در ابتدا جلسه‌ای با رئیس فدراسیون فلسطین برگزار کردند. بعد از آن، تمام رسانه‌های عربستان اعلام کردند که دیدار برابر فلسطین در انتخابی جام جهانی 2022 قطر، در کشور ثالث و به میزبانی اردن برگزار می‌شود. این اولین گام برای جوسازی بود تا در نهایت با قبول بازی در رام الله، فلسطینی‌ها را به نوعی مدیون و وامدار خود کنند.


 
 پشت پرده این چرخش 180 درجه‌ای بدون شک منافع سیاسی و برنامه‌های امنیتی سعودی‌ها پنهان شده است. آنها با موافقت در برگزاری این بازی در خاک فلسطین، خودشان را در میان کشورهای مسلمان حامی فلسطینی‌ها و بیت المقدس معرفی کرده و از سوی دیگر نفوذ خود در این سرزمین را بیشتر می‌کنند تا در پشت پرده، به کمک رژیم صهیونیستی بیایند. 

اکنون ابعاد جدیدی از منفعت طلبی و سودجویی سعودی‌ها از این موافقت فاش شد. یکی از کاربران فلسطینی با انتشار متن بیانیه فدراسیون عربستان، اعلام کرد که اگر دوستی با مردم فلسطین از روی صداقت است پس چرا در متن این بیانیه لفظی از «فلسطین اشغالی» و «سرزمین قدس» نیست. عربستان در این بیانیه اعلام کرد که برای بازی با فلسطین در ورزشگاه الحسینی رام الله موافقت کرده است. 


 
اعتراض این فلسطینی به آن است که سعودی‌ها با ترفندی، اسمی از سرزمین قدس اشغالی نیاورند. این حساسیت کاملا درست است و به نوعی این فلسطینی مچ سعودی‌ها را گرفته که دوستدار این ملت نیستند بلکه به دنبال منافع سیاسی و امنیتی خود هستند.

منبع: فارس


کد مطلب: 703508

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703508/انتقاد-فلسطینی-ها-حضور-فوتبالی-عربستان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com