جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
مشاور معاون شهردار تهران عنوان کرد:

ممانعت از انحصارطلبی تاکسی های آنلاین با نظارت بر آنها

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۸
کد مطلب: 703475
مشاور معاون شهردار تهران یکی از مزایای دستورالعمل جدید نظارت بر تاکسی های آنلاین را جلوگیری از انحصارطلبی آنها عنوان کرد.
ممانعت از انحصارطلبی تاکسی های آنلاین با نظارت بر آنها
به گزارش جهان نيوز به نقل از برنا، علی پیرحسین‌لو گفت: قبل از این برخی از شرکت‌های تاکسی‌ اینترنتی با دسترسی به صفحه موبایل رانندگان مانع از استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر می‌شدند و در صورت مواجهه با این مسأله، دسترسی آنها را از شرکت خودشان قطع می‌کردند. این کار مصداق زیر پا گذاشتن قواعد رقابتی است که با شیوه‌نامه جدید این مسأله ممنوع شده و هیچ شرکتی نمی تواند چنین اقدامی را انجام دهد.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل جدید نظارت بر تاکسی های اینترنتی، ارائه دهندگان خدمات هوشمند موظف هستند ضوابط امنیت اطلاعات کاربران اعم از راننده و مسافر را مطابق دستورالعمل های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رعایت و سیاست خود در قبال حریم خصوصی و نحوه استفاده از داده های رانندگان و مسافران را به اطلاع کاربران رسانده و تایید لازم را از آنها دریافت کنند. دسترسی و رصد تلفن همراه کاربران اعم از مسافران و رانندگان با هدف ممانعت از استفاده همزمان کاربران از سایر نرم افزارها ممنوع است.

مشاور معاون شهردار تهران همچنین درباره تاکسی‌های اینترنتی و اینکه بر اساس ابلاغ وزارت کشور قرار است دو درصد از مبلغ تاکسی‌های اینترنتی به زیرساخت‌های شهری و توسعه آن اختصاص یابد،‌ اظهار داشت: تاکسی‌های اینترنتی تا قبل از ابلاغ شیوه‌نامه جدید مجبور به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بودند و بر همین اساس 1.35 درصد مبالغ کرایه را تحت عنوان مالیات می‌پرداختند که اکنون از پرداخت این مالیات معاف شده‌اند.

وی افزود: بنابر این اگر 1.35 درصد از معافیت مالیاتی تاکسی‌های اینترنتی را از دو درصد مبلغ اختصاص یافته به شهرداری کسر کنیم، 65 صدم درصد می‌شود که رقم ناچیزی بوده و نباید به بهانه ابلاغ شیوه‌نامه جدید قیمت تاکسی‌های اینترنتی افزایش یابد.همچنین علاوه بر معاف شدن تاکسی‌های اینترنتی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، تخفیف طرح ترافیک نیز به آنها اختصاص داده شده است.
برچسب ها: جهان نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *