پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۶

ترامپ: باید به جنگ‌های مضحک پایان دهیم

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 703463
رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه تصریح کرد که زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان مسخره در منطقه غرب آسیا رها شود.
ترامپ: باید به جنگ‌های مضحک پایان دهیم
به گزارش جهان نيوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک پیام توییتری در واکنش به آغاز خروج نظامیان آمریکا از شمال سوریه تصریح کرد زمان آن رسیده که آمریکا از جنگ‌های بی‌پایان مضحک در منطقه غرب آسیا رها شود.

واشنگتن بعد از آنکه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که در عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه مشارکت نمی‌کند، امروز (دوشنبه)، خروج نظامیان آمریکایی از منطقه راهبردی سوریه را آغاز کرد.

ترامپ در پیام توییتری خود ضمن حمایت از خروج نظامیان آمریکایی از منطقه نوشت: «قرار بود آمریکا 30 روز در سوریه باشد، این به سالها پیش مربوط می‌شود. ما ماندیم و در نبردی که هدفی پیش رو نداشت، درگیرتر و درگیرتر شدیم. وقتی (بعنوان رئیس‌جمهور) وارد واشنگتن شدم، داعش در منطقه حکمرانی می‌کرد. ما به سرعت 100 درصد خلافت داعش را شکست دادیم که (این عملیات) شامل بازداشت هزاران جنگجوی داعش می‌شد که اکثراً از اروپا بودند».

وی سپس به بی‌اعتنایی اروپا در پذیرش شهروندان عضو داعش خود ادامه داد: «اما اروپا، خواستار بازگشت آنها نیست. آنها گفته‌اند که (اعضای داعش) در آمریکا نگه دارید! من گفتم: "نه". ما به شما خیلی لطف کردیم و هم‌اکنون شما از ما می‌خواهید، آنها را  با هزینه‌های گزاف در زندانهای آمریکا نگه داریم. آنها برای محاکمه متعلق به خودتان هستند».

ترامپ تصریح کرد: «آنها (کشورهای اروپایی) باز هم گفتند: "نه". طبق معمول فکر می‌کنند، آمریکا همیشه در ناتو، در تجارت یا هرچیز دیگری، "احمق" است. کردها در کنار ما مبارزه کردند اما مبالغ زیادی پول و تجهیزات برای این کار دریافت کردند».

وی درباره حمایت از کردها گفت: «آنها (کردها) چندین دهه است که با ترکیه مبارزه می‌کنند. من سه سال این نبرد را به تعویق انداختم. اما هم‌اکنون زمان آن رسیده که ما از این جنگ‌های بی‌پایان مزخرف رهایی یابیم که بسیاری از آن (نبردها) قبیله‌ای است. و (وقت آن است) سربازان خود را به خانه بازگردانیم».

رئیس‌جمهور آمریکا با تأکید بر اهمیت منافع آمریکا تصریح کرد: «ما هر آنجا که به نفعمان باشد مبارزه خواهیم کردیم و فقط برای پیروزی مبارزه می‌کنیم. ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها، هم‌اکنون باید اوضاع و هرآنچه که می خواهند با جنجگویان بازداشت‌ شده داعش در «همسایگی» خود انجام دهند، بسنجند. همگی آنها از داعش نفرت دارند و سالهاست که با آن دشمن هستند. ما 7000 مایل (با سوریه) فاصله داریم و اگر آنها (داعش) هرکجا در نزدیکی ما پیدا شوند، آنها را نابود می‌کنیم».

کاخ سفید بعد از گفت‌وگوی تلفنی یکشنبه شب رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد که تحلیلگران از آن به عنوان «چراغ سبز آمریکا به ترکیه» برای انجام عملیات نظامی علیه عناصر کُرد در شمال سوریه تعبیر کردند.

در این بیانیه آمده است: «ترکیه بزودی عملیات خود را که مدت‌ها است برای آن برنامه‌ریزی کرده است، در شمال سوریه پیش می‌برد. نیروهای مسلح آمریکا نه از این عملیات حمایت می‌کنند و نه در آن مشارکت می‌کنند. نیروهای آمریکایی "خلافت" داعش را شکست داده‌اند و دیگر در این منطقه نخواهند بود».

مقصود این بیانیه دفتر رئیس‌جمهور آمریکا از «این منطقه»، نوار شمالی سوریه است که ترکیه قصد دارد علیه عناصر کُرد عملیات نظامی انجام دهد.

ساعاتی بعد از صدور این بیانیه کاخ سفید، نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه (SDF) ضمن اذعان به آغاز روند خروج ارتش آمریکا از بخش‌هایی از سوریه، از خلف وعده واشنگتن گله کردند.

نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه اعلام کردند: «نیروهای آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیروهای خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌ اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نظامیان آمریکایی هرگز به ونزوئلا نخواهند رسید
رئیس جمهور ونزوئلا در سخنانی اعلام کرد که پای نظامیان آمریکایی هرگز به خاک ونزوئلا نخواهد رسید.
Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اظهار کرده که نگران فعالیت هسته ای ایران است اما به باور من وی به جای آن، باید بیشتر درباره تسلیحات هسته ای اسرائیل نگران باشد.
ترامپ باید نگران تسلیحات هسته ای اسرائیل باشد.
زمان خلع سلاح اتمی اسرائیل جنایتکارشماره یک فرارسیده است.
ترامپ باید نگران تسلیحات هسته ای آمریکا باشد
زمان خلع سلاح اتمی آمریکا جنایتکارشماره یک فرارسیده است.
Iran, Islamic Republic of
آل سعود باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
نتانیاهوباید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
ترامپ باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
بن سلمان باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا متجاوز است و قصد خروج از افغانستان ندارد.
آمریکا متجاوز است و قصد خروج ازعراق ندارد.
آمریکا متجاوز است و قصد خروج از لیبی ندارد.
آمریکا متجاوز است و قصد خروج از سوریه ندارد.
آمریکا متجاوز است و قصد خروج از یمن ندارد.
آمریکا متجاوز است و قصد خروج از منطقه خاورمیانه ندارد
Iran, Islamic Republic of
عربستان با حمایت آمریکا همچنان به تجاوزاتش ادامه می دهد
Iran, Islamic Republic of
انفجار و 10کشته در افغانستان
بر اثر انفجار بمب در استان جلال آباد در شرق افغانستان 10 سرباز كشته و 27 نفر زخمي شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مقامات افغانستان خبر دادند بر اثرانفجار يك اتوبوس در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان دست كم 3 كشته و 27 زخمی برجای گذاشت.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت آنرا بر عهده نگرفته است.
Iran, Islamic Republic of
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی ازابتدا غلط بود
حمایت آمریکا ازتروریسم، القاعده، طالبان، گروهک تروریستی منافقین، صدام دیکاتور، گروهک تروریستی جیش الظلم، داعش، مخالفان سوری، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی فاجعه ایجاد کرده است.
United Arab Emirates
بزرگترین حمله جهانی به یمن چگونه ناکام ماند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده سازمان های بین المللی درسال 2003 به بهانه مقابله با بمب های شیمیایی به همراه انگلیس جنایتکار شماره یک به عراق حمله کرد که سال ها درحملات شیمیایی ارتش تروریست صدام دیکاتور رئیس جمهور سابق عراق به مردم ایران سکوت کرده بود و از صدام دیکتاتور حمایت می کرد.
Iran, Islamic Republic of
آن کسانی که در مورد اغتشاشات مشکوک چند روزه کشور عراق در مخابره خبر، تحلیل و اعلام موضع تلاش کردند دل مردم را نسبت به رفتن سفر اربعین امام حسین(ع) دچار تردید بکنند بدانند در خط بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده امام حسین(ع) قدم برداشته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
صهیونیست‌ها و آل‌سعود به جای طراحی و هزینه برای ترور سرداران جبهه مقاومت مانند سردار سلیمانی باید شنا کردن در دریا را یاد بگیرند و تمرین کنند چرا که در آینده نزدیک دنیا را بر سرشان خراب خواهیم کرد و هیچ جای خشکی امنیت نخواهند داشت.
Iran, Islamic Republic of
سخنان آقای رئیس‌جمهور در سازمان ملل به گونه‌ای نبود که کار را تمام کند و آمریکایی‌ها بطور کل از موضوع مذاکره با ایران قطع امید کنند. همین مسئله کار را مشکل می‌کند. بنویسید با مواضع غیرشفاف و چندپهلوی دولت و دولتمردان به جایی نخواهیم رسید.
ممد
United States
آمریکا خوب کاری کرد خارج شد.... جون و پول بیخود خرج نمیکند...!!
Iran, Islamic Republic of
ترکیه همچنان به تجاوزاتش ادامه می دهد
گفت‌وگوی تلفنی ظریف و چاووش‌اغلو درباره شمال سوریه چه فایده و ارزشی برای مردم ایران و کشور دارد
دوشنبه 15 مهر 1398 - 23:58
ظریف باید ازمردم ایران عذرخواهی می کرد و نکرد
ظریف به خاطر برجام و... باید ازمردم ایران عذرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
نه ميتوانيد جنگي شروع كنيد نه پايان بديد بلكه زمين بازي بوجود امده و تا اخر بايد باشيد
Iran, Islamic Republic of
داعش تا ۳۰ سال آینده توسط ترامپ نابود می‌شود