سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

جایگزین کنکور تا ۶ ماه آینده مشخص می‌شود

دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 703459
دبیر شورای انقلاب فرهنگی می‌گوید: طرح جایگزین کنکور تا شش ماه آینده مشخص می‌شود.
جایگزین کنکور تا ۶ ماه آینده مشخص می‌شود
به گزارش جهان نيوز، قانون حذف کنکور سال ۸۶ به تصویب مجلس رسید و قرار شد سال نخست برنامه پنجم توسعه اجرا شود. اجرای این قانون به علل مختلف تا کنون با چالش روبرو بوده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ظرف ۶ ماه آینده به مدل جایگزین کنکور فعلی دست می‌یابیم و از مطالعات تمام ذینفعان در این زمینه استفاده می‌کنیم.

سعیدرضا عاملی افزود: نحوه ارزیابی راه‌های ورود به دانشگاه یکی از مسائل اصلی جامعه است و تاکنون مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم و سایر نهاد‌های تصمیم گیر تلاش بر حل چالش‌های کنکور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: برای این مدل کنکور باید جایگزینی مشخص شود، حتی برای ساماندهی آن مهلت زمانی تا ۶ ماه آینده تعیین شد.

وی تاکید کرد: وقتی تلاشی صورت می‌گیرد، اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد، این سوال ایجاد می‌شود که چرا راهکار‌ها و تلاش‌ها به نقشه راه مشخصی برای ساماندهی کنکور منتهی نمی‌شود.
 
منبع:شبکه خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کنکور با تمام بدی ها توانسته بچه های مردم رو به دانشگاه برساند. من یکی بسیار بد بین هستم برای جایگزین آن و فکر می کنم میخواهند کنکور را مثل هیات علمی دانشگاهها مخصوص بچه های اساتید و مسئولین کنند.
ممد
United States
..