کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تبعات ارائه ناقص اطلاعات هویتی چیست؟

15 مهر 1398 ساعت 15:43

شناسه ملی تمامی اشخاص حقوقی که نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود و یا ارائه مستندات به سازمان ثبت کننده ظرف مدت تعیین شده در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور به آدرس www.ilenc.ir اقدام نکنند تعلیق می‌شود.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی ادب مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این باره گفت: به استناد ماده ۴ آیین نامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور، اشخاص حقوقی موظفند پس از ثبت، بلافاصله در زیر مجموعه یکی از صفحات اختصاصی سامانه، برگه درخواست شناسه ملی را تکمیل و همراه با اسناد و مدارک لازم که توسط سازمان ثبت کننده اعلام می‌شود به سازمان‌های یاد شده ارائه کنند.

دبیر هیئت ماده ۹ آیین نامه سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی افزود: در سنوات گذشته شناسه‌های متعددی با اطلاعات نادرست یا ناقص و بدون ارائه مدارک و مستندات از سوی دستگاه‌ها تخصیص داده شده که در حال بازبینی این شناسه­‌ها هستیم .

از آنجا که به موجب آیین­ نامه، اشخاص حقوقی موظفند هر گونه تغییر اطلاعات را طی ۲۴ ساعت اعلام نمایند و مسئولیت اطلاعات ناقص، تکراری و یا خلاف واقع یا عدم ارائه اسناد و مدارک بر عهده اشخاص حقوقی مربوطه است؛ هیأت ماده ۹ به موجب اختیارات ناشی از مواد ۷ و ۸ آیین نامه، مقرر نموده تا شناسه ملی تمامی اشخاص حقوقی که نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی خود و یا ارائه مستندات مثبته به سازمان ثبت کننده ظرف مدت تعیین شده اقدام ننمایند، تعلیق گردد و لذا رفع تعلیق شناسه‌ها تنها با ارائه مدارک و مستندات به سازمان‌های متولی امکان­ پذیر خواهد بود.

به استناد تبصره ماده ۶ آیین نامه، ارائه هرگونه مجوز، تسهیلات، امکانات، عقد قرارداد و قبول شرکت در مناقصه و مزایده برای اشخاص حقوقی فاقد شناسه ملی معتبر، ممنوع است.

منبع:ایسنا


کد مطلب: 703415

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703415/تبعات-ارائه-ناقص-اطلاعات-هویتی-چیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com