جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هاست وردپرس (wp) چیست؟ بهترین انتخاب برای یک سایت پرسرعت

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب: 703309
هاست وردپرس (wp) چیست؟ بهترین انتخاب برای یک سایت پرسرعت
به گزارش جهان نيوز، وردپرس، یک سیستم مدیریت محتوا است که به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی، به راحتی بتوانید یک سایت طراحی کنید.

ساخت وب‌سایت بر اساس وردپرس، یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی یک سایت جدید است. براساس اینکه چه نوع وب‌سایتی قرار است راه‌اندازی کنید، هنگام انتخاب هاست ممکن است نیازهای متفاوتی داشته باشید.

انتخاب یک هاست خوب، می‌تواند باعث بهبود رتبه شما در گوگل و افزایش بازدید سایت شما شود. هاست یکی از مولفه‌های کلیدی هر سایت موفقی است. اگر سایت شما یک سایت وردپرسی است، هاست وردپرس، هاستی است که بهترین انتخاب برای شما است.
 
نیازهای سایت وردپرس
 
 

وردپرس با اکثر هاست‌ها سازگاری دارد و نیازمندی‌های به‌خصوصی ندارد. ساده‌ترین نیازهای یک سایت وردپرس، پشتیبانی ازPHP 7.0 و دیتابیسMysql 5.6 است. بنابراین، هر هاستی که این موارد را ارائه کند، حداقل موارد لازم برای راه‌اندازی سایت وردپرسی را دارد.
 
هاست وردپرس((wp چیست؟
 
 

هاست وردپرس(wp)، نوعی از هاست است که بطور انحصاری برای عملکرد بهتر سایت‌های وردپرسی بهینه‌سازی شده است.

علاوه بر این، هاست وردپرس ابزارهای مهمی دارد که آن را از هاست معمولی متفاوت می کند:
  1. نصب وردپرس آسان با یک کلیک
    ابزار بهروزرسانی خودکار وردپرس
    نصب قالب از طریق پنل میزبانی
    نصب افزونهها از طریق پنل میزبانی
    بررسی موارد امنیتی وردپرس
بنابراین هاست وردپرس، بهترین انتخاب برای یک سایت پرسرعت است.

در هاست وردپرس، بدون نیاز به طی کردن مراحل پیچیده نصب، به راحتی تنها با یک کلیک، می‌توانید یک سایت وردپرس راه‌اندازی کنید.

در هاست وردپرس، شما با صرف زمان کمتری می‌توانید، عملکرد و امنیت وردپرس را به راحتی مدیریت کنید. هاست وردپرس، قیمت بالاتری نسبت به هاست معمولی دارد، اما در هاست وردپرس امکاناتی دریافت می‌کنید که در هاست‌های دیگر آنها را نخواهید داشت.
 
انواع هاست وردپرس
در حال حاضر، انواع مختلفی از هاست وردپرس وجود دارد که در ادامه به تشریح آنها می پردازیم.
 
هاست وردپرس رایگان
هاست وردپرس رایگان، توسط برخی از شرکت‌ها ارائه می شود. ویژگی بارز این هاست‌ها این است که شما حتما می‌بایست یک بنر تبلیغاتی از آن هاست را در سایت خود قرار دهید. برخی از آنها نیز، شرایط متفاوت دیگری را اعلام می‌کنند.

این نوع هاست‌ها، معمولا فصای بسیار کم و منابع محدودی دارند و بیشتر برای تست می‌توان از آنها استفاده کرد. ضمن اینکه به دلیل ماهیت رایگان آنها، مشکلات امنیتی و عملکردی بسیاری دارند.

لذا اگر قصد دارید بطور جدی بر روی سایت فعالیت کنید، به هیچ عنوان به سراغ هاست وردپرس رایگان نروید، چرا که پس از مدتی مجبور می‌شوید، با هزینه‌ی بیشتری آن را به هاست دیگری منتقل کنید.
 
هاست وردپرس اشتراکی
 
 

هاست اشتراکی، محبوب‌ترین نوع هاست است. دلیل محبوبیت آن، قیمت مناسب و امکانات کامل آن است.

هاست اشتراکی، در حقیقت یک سرور است که تعداد زیادی سایت بر روی آن راه‌اندازی می‌شوند. به عبارت دیگر، تمامی سایت‌های روی این سرور از منابع سرور بصورت اشتراکی استفاده می‌کنند، به همین علت به آن هاست اشتراکی گفته می‌شود.
  • سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که آیا اشتراکی بودن هاست، باعث می‌شود سایت ها بر روی یکدیگر اثر بگذارند؟
    آیا مشکلات امنیتی سایت‌ها بر یکدیگر تاثیر گذارند؟
    اگر یک وب‌سایت آلوده به بدافزار شود، آیا می‌تواند سایت های دیگر را آلوده کند؟
پاسخ، "خیر" است، این مشکل با استفاده از تکنیک‌های خاصی برطرف شده است.
به عنوان مثال، شرکت ایران هاست با استفاده از تکنیک CageFS، یک محیط مجازی کاملا ایزوله برای هر سایت ایجاد می‌کند. بدین ترتیب، اضافه‌مصرف و حتی مشکلات امنیتی هر سایت، تنها محدود به همان سایت است و بر دیگر سایت‌ها اثری نخواهد داشت.

اگر بودجه محدودی دارید و سایت شما هنوز بازدیدکننده زیادی ندارد، هاست اشتراکی گزینه مناسبی است.

اگر به دنبال یک هاست پرسرعت و قابل اعتماد هستید که قیمت مناسبی داشته باشد، و در عین حال از کیفیت بالایی برخوردار باشد، هاست وردپرس ابری بهترین گزینه است.
 
هاست وردپرس VPS (سرور مجازی)
یک سرور قدرتمند فیزیکی را در نظر بگیرید که منابع پردازشی آن بین چند سرور که در داخل آن بصورت مجازی ایجاد شده اند تقسیم می‌شود. این سرورهای مجازی، مطابق با نیاز شما، منابع مشخص و کاملا ثابتی را بصورت دائمی در اختیار سایت شما قرار می‌دهند.

سایت وردپرسی که بر روی سرور مجازی(VPS) راه‌اندازی می‌شود، دارای منابع و انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به هاست اشتراکی است و از سرعت بهتری برخوردار است.

نکته‌ای که در خصوص سرورهای مجازی وجود دارد، این است که برای مدیریت آن می‌بایست تا حدودی آشنا به مسائل فنی نگهداری سرور باشید. البته بدین منظور می‌توانید، از سرویس مدیریت سرور استفاده کنید. در این نوع سرویس، تمامی موارد مدیریت و نگهداری سرور، به روز رسانی‌ها و رفع مشکلات احتمالی از سمت کارشناسان هاست انجام می‌گیرد.

سرور مجازی برای شرکت های متوسط بسیار مناسب است.
 
هاست وردپرس سرور اختصاصی
سرور اختصاصی یک سرور فیزیکی است که می‌توانید آن را از شرکت هاست اجاره کنید. قدرت پردازشی و میزان منابعی که در اختیار شما قرار می‌دهد از دیگر انواع هاست، بسیار بیشتر است و مناسب سایت‌های پربازدید و سایت‌های بسیار بزرگ است.
 
هاست وردپرس مدیریت شده  
به دلیل اینکه کاربران زیادی از سایت‌های وردپرسی استفاده می‌کنند، برخی از شرکت‌های هاستینگ، سرویس‌ وردپرس مدیریت شده را ارائه می‌کنند که به هاست فروشگاهی معروف است. مزیت هاست مدیریت شده این است که شما دیگر نگران هیچ چیزی نیستید. راه‌اندازی، مدیریت، امنیت، ایجاد پشتیبان، به‌روزرسانی و تمامی موارد فنی سایت شما، توسط هاست انجام می‌شود و تنها کاری که شما باید انجام دهید، مدیریت محصولات است. هاست مدیریت شده، در حقیقت یک هاست وردپرسی با پشتیبانی کاملا تخصصی از سمت کارشناسان هاست است.
هاست وردپرس مدیریت شده، مناسب برای کسانی است که مهارت‌های فنی لازم را ندارند.
اگر قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی دارید، با استفاده از هاست فروشگاهی، دیگر نگرانی در خصوص مسائل فنی و نگهداری سایت نخواهید داشت و تمرکز شما باید تنها بر روی فروش محصولات باشد.
 
 
مزایای هاست وردپرس
 
بطور کلی، مزایای مهم هاست وردپرس را می توان در سه گروه خلاصه کرد :
 
  1. سرعت بیشتر
اگر یک سایت وردپرسی دارید، بهترین انتخاب شما انتخاب هاست وردپرسی است. حتی اگر از هاست وردپرس اشتراکی استفاده کنید، عملکرد سایت شما بهتر از هاست‌های اشتراکی معمول خواهد بود. علت آن هم این هست که در این نوع از هاست، سرورها جهت عملکرد بهتر و سریعتر وردپرس، بهینه سازی شده‌اند.
 
  1. امنیت بیشتر
امنیت، مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن صرف‌نظر کرد. تمامی داده‌های بازدیدکنندگان و کاربران می‌بایست امن باشد. هاست وردپرس مزایای منحصر به فردی دارد که می تواند از سایت‌های وردپرسی بهتر محافظت کند.
 
 

علاوه بر این، هاست وردپرس دارای ابزارهایی است که وب سایت شما را از لحاظ امنیتی بررسی می‌کند، و مواردی که نیاز به رفع آن وجود دارد را به شما اطلاع می‌دهد.
 
  1. ابزار های مفید
همانطور که قبلا اشاره شد، هاست وردپرس ابزارهای مفیدی دارد که مستقل از بخش داشبورد وردپرس، مدیریت وردپرس را آسان‌تر می‌کند. ابزارهایی چون نصب وردپرس با یک کلیک، مدیریت قالب‌ها و افزونه‌ها، آپدیت خودکار وردپرس، مدیریت کاربران و غیره.
 
انتخاب هاست وردپرس مناسب
سرعت، امنیت و پایداری فاکتورهای مهمی هستند که در زمان انتخاب هاست وردپرسی باید مدنظر داشته باشید. با این وجود، جدا از سه فاکتور مذکور، باید نیازهای دیگر سایت را نیز در نظر بگیرید. ارزیابی این نیازها هنگام خرید هاست وردپرس، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و زمان شما می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *