کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازی منافقانه مدعیان اصلاحات با طیف لاریجانی

14 مهر 1398 ساعت 7:44

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مدعی شد اگر ناطق نوری نامزد ریاست‌جمهوری شود، اصلاح‌طلب و اصولگرا از او حمایت می‌کنند.


به گزارش جهان نیوز، علی صوفی وزیر دولت اصلاحات، در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره حضور ناطق نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز بعد از ۱۰ سال غیبت گفت: می تواند نشانه ای برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری باشد چون کاندیداهایی که برای رقابت ۱۴۰۰ مطرح بودند هر کدام به نوعی آسیب دیدند، شاید آقای ناطق نوری که بعد از انتخابات دوم خرداد ۷۶ در هیچ انتخاباتی ورود نکرد، امروز احساس می‌کند می‌تواند شانسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده داشته باشد.

وی افزود: اصولگرایان سنتی، میانه‌رو، پشت سر آقای ناطق خواهند آمد.

این فعال اصلاح طلب یادآور شد: البته بعید نیست که اصلاح طلبان هم از آقای ناطق حمایت کنند چون الان کارآمدی نظام در حل چالش‌های بزرگ مسئله اصلی است بنابراین حضور یک شخصیت کارآمد، باتجربه و با سابقه آن هم در کسوت روحانیت می تواند امیدبخش باشد و به کارآمدی نظام کمک کند.

وی در پاسخ به این سؤال که اصلاح طلبان سال ۹۲ به یک عضو جامعه روحانیت اعتماد کردند و نتیجه‌اش را دیدند آیا حاضر خواهند شد این بار به سمت آقای ناطق بیایند؟

اظهار کرد: احتمال آن وجود دارد چون آقای ناطق گرچه چهره شاخص اصولگرا است اما از نظر توان اداره کشور و درک شرایط سیاسی قابل قبول‌تر از آقای روحانی است.

دبیرکل حزب پیش روی اصلاحات تأکید کرد: اخباری که شنیدم آقای ناطق همین الان هم به آقای روحانی انتقادات جدی دارد چون آقای روحانی در اداره کشور ضعف هایی از خودش نشان داد.

 درباره این اظهارات عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، شایان ذکر است که طیف مذکور اخیراً از زبان کسانی چون حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران گفته‌اند روی اصولگرایانی چون لاریجانی به‌عنوان اصولگرای معتدل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، مرعشی اخیراً گفت در انتخابات آینده روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنیم(!) و این در حالی بود که دبیرکل کارگزاران، از یارگیری موفق از اصولگرایان در زمینه برجام و انتخابات مجلس دهم خبر داده بود.

درباره ناطق‌نوری نیز، طیف مذکور چه در هنگام تصدی ریاست مجلس پنجم و چه نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل خاتمی، اقدام به تخریب وجهه وی کردند. آنها همچنین شعار می‌دادند «ناطق نوری نمی‌خایم- مجلس زوری نمی‌خایم». آنها مدعی بودند ناطق نوری دنبال دیوارکشیدن در پیاده‌روهاست.

اما بعدها کسانی چون عباس عبدی که صراحتاً اذعان کرده بودند دنبال ایجاد شکاف در میان اصولگرایان و همچنین در حاکمیت هستند، تصریح کردند: «آقای ناطق نوری اگر از جناح راست خارج شود و به اصلاح‌طلبان بپیوندد، چیزی به اصلاح‌طلبان اضافه نمی‌کند. اهمیت او در این است که در آن سو قرار دارد، نه در این سو. او باید در آن سو، خوب بازی کند»!

این نکته نیز گفتنی است افراطیون مدعی اصلاحات به‌هنگام روبه‌رو شدن با اعتراضات مردمی مبنی بر اینکه طی چندسال اخیر در دولت و مجلس کاری نکرده‌اند، مسئولیت را گردن روحانی و لاریجانی می‌اندازند و می‌گویند ما مجبور شدیم از این قبیل افراد حمایت کنیم وگرنه آنها نامزد واقعی ما نبوده‌اند و دیگر هم از آنها حمایت نخواهیم کرد.(!)

منبع:کیهان


کد مطلب: 703258

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703258/بازی-منافقانه-مدعیان-اصلاحات-طیف-لاریجانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com