جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲

موشک زمین به هوای مدرن روسی در اختیار رزمندگان مقاومت در غزه +عکس

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 703228
موشک‌ SA۲۴ ایگلا اس ساخت کشور روسیه بوده و به کشورهای زیادی در دنیا صادر شده است.
به گزارش جهان نيوز، روز گذشته نیروهای عضو گردان های قدس در نوار غزه اقدام به برگزاری یک رژه نظامی به مناسبت ۳۲مین سالگرد تشکیل این نیرو کردند. در میان تصاویر منتشر شده در این مراسم حضور موشک‌های پدافندی دوش پرتاب از دو مدل SA۷ استرلا و SA۲۴ ایگلا اس جلب توجه میکرد.این نخستین بار است که موشک‌های ایگلا اس در دست رزمندگان مقاومت در نوار غزه دیده می‌شود. موشک‌ SA۲۴ ایگلا اس ساخت کشور روسیه است و از سال ۲۰۰۴ در خدمت ارتش این کشور بوده و به کشورهای زیادی در دنیا صادر شده است.

موشک‌های دوش پرتاب استرلا(سمت چپ) و ایگلا اس (سمت راست) در رژه روز گذشته

این موشک دارای برد ۶۰۰۰ متر بوده و میتواند با اهداف هوایی تا حداکثر سرعت ۴۰۰ متر بر ثانیه درگیر شود. هلیکوپترها و هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز میکنند از جمله اهداف مناسب این سیستم برای درگیری به شمار می‌روند. کشورهایی نظیر روسیه، هند، آذربایجان و لیبی از کاربران این موشک هستند.

برخی منابع مدعی هستند که در سال ۲۰۱۲ تعداد ۵۰۰ واحد موشک‌های پدافندی مدل استرلا و ایگلا اس از کشور لیبی به نوار غزه منتقل شده است. 

تصویری از پرتابگر  و موشک SA۲۴ ایگلا اس

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
ان حزب الله هم الغالبون
جعفر
Iran, Islamic Republic of
اسراییل مانند عنکبوت است که خانه شان نادوام وناامن است وخیلی خیلی ترسو و نکران هستند واز مرک فرار می کنند پس رزمندکان مقاومت با دلی محکم و قوی مبار زه شانرا ادامه دهند تا به پیروز ی رسند انشاأله