پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

اعتراف نشریه آمریکایی به برتری جنگنده‌های سوخوی روسیه

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 703221
به نوشته مجله آمریکایی «نشنال اینترست»، به‌استثنای جنگنده‌ جدید نسل پنجم «سوخو-۵۷»، هواپیماهای جنگی «سوخو-۳۵سی» که کارآیی خود را در سوریه اثبات کرده‌اند، بهترین جایگاه در نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده‌‌اند.
اعتراف نشریه آمریکایی به برتری جنگنده‌های روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» اذعان کرده است: اگر جنگنده‌های جدید روسی نسل پنجم «سوخو-57»، در مسکو احتمالاً بعنوان جایگزین آینده مدل‌های قدیمی‌تر این هواپیما تلقی می‌شود که تضمین کننده برتری کامل روسیه در عرصه هواست، جنگنده‌های «سوخو-35 سی» ازهم اکنون جایگاه بهترین جنگنده‌های نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده است.

این مجله آمریکایی یادآور شده است که جنگنده‌های «سوخو-35 سی» به خوبی کارآیی عالی خود را در عملیات نظامی روسیه در سوریه به نمایش گذاشته و پروازهای آنها جایگاه خاصی در موفقیت آمیز بودن مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور داشته‌اند.

در این مقاله نوشته شده است، به استثنای سوخو-57، جنگنده‌های «سوخو-35 سی»  یکی از مدرنترین هواپیماهای نظامی روسی است. در نتیجه مدرنیزه سازی اساسی جنگنده های سوخو-27 ساخت اتحاد جماهیر شوروی، جنگنده «سوخو-35 سی»  از لحاظ تجهیزات جدید الکترونیکی، فریم سبک جدید، امکانات برداری سه بعدی و گستردگی قابل توجه تجهیزات نظامی خود، بر سر هواپیماهای نظامی روسی برتری دارد.

نویسنده این مقاله همچنین به ویژگی‌های موشک‌های کروز "هوا به هوا" از نوع «کالیبر» و «ویمپل آر-77» اشاره کرده که رقیب عالی برای موشک‌های «AIM-120 » آمریکایی هستند که از جمله تجهیزات این نوع جنگنده‌ روسی بشمار می‌روند.
 
مجله «نشنال اینترست» در آخر یادآور شده است که جنگنده «سوخو-35 سی» در ابتدا برای انجام وظایف موقت پشتیبانی مطمئن نیروهای هوا-فضای روسیه طراحی شده بود تا زمانی که جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-57 ساخته و مورد استفاده قرار بگیرند. ولی این جنگنده بیش از حد انتظار سازندگان خود از خود کارآیی نشان داده و حتی قادر به رقابت با هواپیماهای نسل جدید روسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کشتار بیش از ۱۲ هزار کودک در افغانستان / آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی عامل اصلی جنگ در افغانستان هستند
بیش از ۱۲ هزار کودک در نا امنی‌ های ۴ سال گذشته در افغانستان کشته یا زخمی شده اند.
در این چهار سال حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کودک کشته و بیش از ۹ هزار کودک زخمی شده‌اند.
شمار تلفات کودکان در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ میلادی (بازه زمانی ۴ ساله) تقریباً یک سوم تمام قربانیان غیرنظامی در افغانستان است.
این آمار، افزایش ۸۲ درصدی در مقایسه با دورۀ زمانی ۴ سال پیش از آن را نشان می‌دهد.