کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراف نشریه آمریکایی به برتری جنگنده‌های روسیه

13 مهر 1398 ساعت 14:48

به نوشته مجله آمریکایی «نشنال اینترست»، به‌استثنای جنگنده‌ جدید نسل پنجم «سوخو-۵۷»، هواپیماهای جنگی «سوخو-۳۵سی» که کارآیی خود را در سوریه اثبات کرده‌اند، بهترین جایگاه در نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده‌‌اند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» اذعان کرده است: اگر جنگنده‌های جدید روسی نسل پنجم «سوخو-57»، در مسکو احتمالاً بعنوان جایگزین آینده مدل‌های قدیمی‌تر این هواپیما تلقی می‌شود که تضمین کننده برتری کامل روسیه در عرصه هواست، جنگنده‌های «سوخو-35 سی» ازهم اکنون جایگاه بهترین جنگنده‌های نیروهای هوا-فضای روسیه را به خود اختصاص داده است.

این مجله آمریکایی یادآور شده است که جنگنده‌های «سوخو-35 سی» به خوبی کارآیی عالی خود را در عملیات نظامی روسیه در سوریه به نمایش گذاشته و پروازهای آنها جایگاه خاصی در موفقیت آمیز بودن مبارزه با گروه‌های تروریستی در این کشور داشته‌اند.

در این مقاله نوشته شده است، به استثنای سوخو-57، جنگنده‌های «سوخو-35 سی»  یکی از مدرنترین هواپیماهای نظامی روسی است. در نتیجه مدرنیزه سازی اساسی جنگنده های سوخو-27 ساخت اتحاد جماهیر شوروی، جنگنده «سوخو-35 سی»  از لحاظ تجهیزات جدید الکترونیکی، فریم سبک جدید، امکانات برداری سه بعدی و گستردگی قابل توجه تجهیزات نظامی خود، بر سر هواپیماهای نظامی روسی برتری دارد.

نویسنده این مقاله همچنین به ویژگی‌های موشک‌های کروز "هوا به هوا" از نوع «کالیبر» و «ویمپل آر-77» اشاره کرده که رقیب عالی برای موشک‌های «AIM-120 » آمریکایی هستند که از جمله تجهیزات این نوع جنگنده‌ روسی بشمار می‌روند.
 
مجله «نشنال اینترست» در آخر یادآور شده است که جنگنده «سوخو-35 سی» در ابتدا برای انجام وظایف موقت پشتیبانی مطمئن نیروهای هوا-فضای روسیه طراحی شده بود تا زمانی که جنگنده‌های نسل پنجم سوخو-57 ساخته و مورد استفاده قرار بگیرند. ولی این جنگنده بیش از حد انتظار سازندگان خود از خود کارآیی نشان داده و حتی قادر به رقابت با هواپیماهای نسل جدید روسی است.


کد مطلب: 703221

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703221/اعتراف-نشریه-آمریکایی-برتری-جنگنده-های-روسیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com