کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده حامی دولت:

آداب مذاکره را باید از فرانسوی ها یاد بگیریم!

11 مهر 1398 ساعت 19:20

این نماینده حامی دولت در رویکردی که نشان از «خودتحقیری» دارد، مدعی شده است که باید مذاکره و به خصوص مذاکره با مخالف را از فرانسوی ها بیاموزیم.


به گزارش جهان نیوز، «حشمت الله فلاحت پیشه» نماینده حامی دولت در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«تاکنون هیچ تحول تازه‌ای در موضوع برجام شکل نگرفته است.

در نیویورک دیپلمات‌های ایران به نتیجه بخش بودن مذاکرات با اروپا خوشبین بودند و این خوشبینی به تلاش‌های بی‌وقفه فرانسوی‌ها برای به نتیجه رساندن مذاکرات بازمی‌گشت. این خوش‌بینی در هیأت فرانسوی هم وجود داشت و بیش از آنکه متأثر از واقعیات روابط میان ایران و آمریکا باشد، از فضای سیاسی که امانوئل مکرون در آن رشد یافته بود، ناشی می‌شد. فرانسوی‌ها بر اساس فرهنگشان طرفدار گفت‌وگو حتی میان مخالفان هستند و می‌خواهند در هر شرایطی مذاکره کنار گذاشته نشود، اما روابط میان ایران و آمریکا این چنین نیست».

فلاحت پیشه در ادامه نوشت:«هدف اروپا کاهش تنش و مدیریت مطالبات ایران و آمریکا بود که محقق نشد و مشخص گردید که در حال حاضر ایران و آمریکا در اوج تنش قرار دارند. اینکه امروز باید چه کنیم و چگونه باید خود را از شرایط سخت فعلی برهانیم، بسیار اهمیت دارد. من معتقدم جمهوری اسلامی ایران باید راهبردی بیندیشد که ناامنی‌های منطقه‌ای نظیر آنچه در آرامکو اتفاق افتاد، تأثیری بر سیاست‌های برجامی کشورمان نداشته باشد. باید در اتفاقی که برای تأسیسات نفتی عربستان افتاد تردید داشت...باید توجه کنیم که برای اولین بار در موضوع آرامکو کاخ سفید توانست اروپایی‌ها را وادار به موضع‌گیری شدید علیه ایران کند».

این نماینده حامی دولت در رویکردی که نشان از «خودتحقیری» دارد، مدعی شده است که باید مذاکره و به خصوص مذاکره با مخالف را از فرانسوی ها بیاموزیم.

این در حالی است که تنها در یک نمونه، بیش از چهل هفته است که شنبه های اعتراض در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه برگزار می شود. در این اغتشاشات که با برخورد بسیار خشن پلیس فرانسه نیز همراه بوده است، تعداد زیادی از فرانسوی ها کور شده اند.

گویا این نماینده حامی دولت، کورکردن مردم فرانسه توسط پلیس این کشور را مصداق مذاکره مسالمت آمیز و برد-برد می داند!

فلاحت پیشه در این یادداشت در رویکردی تأمل برانگیز، از بمباران تاسیسات نفتی عربستان توسط انصارالله یمن اظهار تأسف کرده و مدعی شده است که چنین اتفاقاتی، موضع ایران را تضعیف می کند.

این در حالی است که آل سعود در اقدامی جنایتکارانه، بیش از 4 سال است که مردم مظلوم یمن را به خاک و خون کشیده است و گروه های مقاومت یمنی در پاسخ به این جنایت ها، تاسیسات نفتی این کشور را مورد حمله قرار دارند. بر همین اساس سکوت در مقابل جنایات آل سعود و اعتراض به اقدام قاطعانه انصارالله بمن از سوی نماینده ای که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز هست، تأمل برانگیز است.

منبع: مشرق


کد مطلب: 703054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/703054/آداب-مذاکره-باید-فرانسوی-یاد-بگیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com