پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

علاقه دختر به پدر را باید در حضرت رقیه(س) یافت

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 703038
کارشناس علوم قرآنی گفت‌: زمانی که «حضرت زینب (س)» در مدینه از واقعه کربلا برای زنان صحبت می‌کردند هنگامی که به نام «حضرت رقیه (س)» رسیدند فرمودند شهادت «حضرت رقیه (س)» کمرم را شکست و مویم را سفید کرد.
علاقه دختر به پدر را باید در حضرت رقیه(س) یافت
به گزارش جهان نيوز، حسن عالمی کارشناس علوم قرآنی پیرامون زندگی «حضرت رقیه (س)» گفت: از زندگی «حضرت رقیه (س)» اطلاعات چندانی وجود ندارد. روایات‌های نقل شده محدود به زمان حضور کاروان در شام و شهادت این بانوی ارزشمند است.

وی به علاقه «حضرت رقیه (س)» به پدر بزرگوارشان اشاره و ابراز کرد: «حضرت رقیه (س)» تنها سه سال داشتند که در واقعه کربلا حضور یافته و همراه کاروان کربلا به شام فرستاده شدند، از آنجا که دختران در این دوره سنی علاقه فراوانی به پدر خود دارند و همین وابستگی سبب می‌شود تا تلاش کنند همواره در کنار پدر خود باشند، «حضرت رقیه (س)» نیز علاقه بسیار زیادی به «امام حسین (ع)» داشتند به همین دلیل پس از دیدن سر پدر بزرگوارشان به شهادت رسیدند. 

وی در همین راستا بیان کرد: زمانی که «حضرت زینب (س)» در مدینه از واقعه کربلا برای زنان صحبت می‌کردند هنگامی که به نام «حضرت رقیه (س)» رسیدند فرمودند شهادت «حضرت رقیه (س)» کمرم را شکست و مویم را سفید کرد. 

این کارشناس علوم قرآنی پیرامون آنچه که در شب شهادت «حضرت رقیه (س)» رخ داد افزود: «حضرت رقیه (س)» در شب شهادتشان از خواب بیدار می‌شوند و گریه جانسوزی سر می‌دهند و چون خرابه شام در همسایگی کاخ یزید بود باعث بیدار شدن یزید می‌شود، یزید پس از اینکه مطلع می‌شود که صدا از ناحیه دختر «سید الشهدا (ع)» و برای دیدن پدر بزرگوارشان است، دستور می‌دهد که سر «امام حسین (ع)» را به نزد کودک سه ساله ببرند، «حضرت رقیه (س)» پس از مواجه شدن با سر بریده پدر بزرگوارشان آنقدر گریه کردند تا پس از مدت کوتاهی پیکر بی جان دختر سیداشهداء از غصه بر زمین افتاد.

نمونه واقعی علاقه دختر به پدر را باید در «حضرت رقیه(س)» یافت/ روایت جانسوز «حضرت زینب (س)» از شهادت حضرت رقیه(س)
وی در خصوص خرابه شام که کاروان کربلا را در آن جای داده شده بودند اظهار کرد: بر اساس برخی اسناد و مدارک خرابه در وضعیت خوبی نبوده و بیم فرو ریختن سقف برای اسرای کربلا وجود داشته است، یزید نیز کاروان کربلا را به داخل این خرابه فرستاد تا اگر زمانی سقف خراب شد و فرو ریخت شهادت اسرای کاروان کربلا بر گردن حکومت بنی امیه نباشد.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: تقدیر خداوند نیز بر این نبود که سقف خرابه بر سر اسرای کربلا خراب شود لذا آنان را از آسیب‌ها ایمن نگه داشت و هیچگونه صدمه به این کاروان نرسید، هرچند گرسنگی و سرما و گرما آنان را بسیار آزار داده و «حضرت رقیه (س)» بار‌ها بخاطر شرایط بد خرابه و گرسنگی به عمه خود «حضرت زینب(س)» شکایت کرده بودند. 

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانم به فدایت رقیه جان طفل سه ساله امام حسین (ع) لعنت ابدی خداوند برقاتلین امام حسین (ع)ویاران باوفایش وسلام برحضرت رقیه (س)