جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا ، ایتالیا را برای اعمال تحریم های ضد ایرانی تحت فشار گذاشته است

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 703026
«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در ادامه سیاست های ضد ایرانی کاخ سفید ؛ ابراز امیدواری کرده است که دولت ایتالیا پرواز هواپیماهای شرکت ماهان را از آسمان این کشور متوقف کند.
پمپئو خواستار توقف پروازهای‌ماهان‌ به ایتالیا شد
به گزارش جهان نيوز، تارنمای  رادیو و تلویزیون دولتی ایالات متحده آمریکا بامداد پنجشنبه گزارش داد: مایک پمپئو روز چهارشنبه با اشاره به فعالیت‌های «ماهان ایر» ابراز امیدواری کرد که دولت ایتالیا پرواز هواپیماهای این شرکت هواپیمایی ایرانی را در آسمان خود ممنوع اعلام کند.
 
پمپئو در یک نشست خبری در رم پایتخت ایتالیا باردیگر با تکرار ادعاها و اظهارات ضدایرانی خود، در پاسخ به پرسشی گفت، امیدوارم دولت ایتالیا تصمیم به توقف این پروازها بگیرد.

وی با اشاره به این که هواپیمایی ماهان بخشی از این فعالیت‌های جمهوری اسلامی است، گفت اطمینان دارم که دولت ایتالیا تصمیم خوبی در این ارتباط خواهد گرفت.
مقامات ایتالیا هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده اند.

اقدامات آمریکا برای تحت فشارگذاشتن کشورهای اروپایی برای توقف همکاری ها با ایران درحالی صورت می گیرد؛ که شرکت های اروپایی  به آسانی حاضر به از دست دادن منافع تجاری خود در همکاری های اقتصادی با ایران نیستند .

همزمان با اظهارات ضدایرانی پمپئو و فشارهای آمریکا به ایتالیا برای تشدید اقدامات ضد ایرانی ؛ سفیر ایتالیا در ایران روز گذشته در جمع خبرنگاران در اصفهان گفت: اگرچه تحریم‌ تاثیر منفی بر روابط شرکت‌های ایتالیایی با ایرانی گذاشت ولی این شرکت ها علاقمند به ادامه همکاری با ایران هستند.

«جوزپه پرونه» با اشاره به میزان معاملات اقتصادی و تجاری بین ایران و ایتالیا تصریح کرد: هرچند سال گذشته مبادلات اقتصادی تهران - رم نسبت به سال‌های قبل به دلیل تحریم‌های موجود کمتر شد اما همچنان مبادلات ادامه دارد و امیدواریم که افزایش پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *