شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۶

تیرهای آمریکا به سنگ خورد

حمیدرضا مقدم فر
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 703020
یکی از اهداف آمریکا در مقابل ایران همواره توقف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بوده است اما این روزها با وجود افزایش فشارهای آمریکا شاهد کاهش تعهدات برجامی و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای هستیم.
جهان نيوز - دکتر حمیدرضا مقدم فر: ‌‌آمریکا از سیاست فشار حداکثری بر ایران به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران و ایجاد فشار بر مردم و در نتیجه تسلیم و وادادگی در مقابل خواسته‌هایش بود، اما آنها به هدف خود نرسیدند زیرا به صفر رساندن فروش نفت ایران به‌واسطه دور زدن تحریم‌ها محقق نشده و همچنین به هیچ وجه شاهد ایجاد روحیه تسلیم‌پذیری در مردم و مسؤولان نیستیم. بلکه وابستگی به نفت کاهش یافته و مقاومت مردم و کشور نیز تقویت شده است. تنگناها و فشارهای موجود علیه کشورمان ثمراتی نیز داشته و موجب افزایش تولیدات داخلی کشور شده است، به همین دلیل می‌توان گفت نه تنها دشمنان نتوانستند فشاری علیه ما ایجاد کنند بلکه حتی تلاش آنها برای ایجاد فشار بر کشورمان موجب ایجاد برکاتی نیز برای کشور شده است.
یکی از اهداف آمریکا در مقابل ایران همواره توقف فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان بوده است اما این روزها با وجود افزایش فشارهای آمریکا شاهد کاهش تعهدات برجامی و گسترش فعالیت‌های هسته‌ای هستیم. البته اروپا تلاش می‌کند روند کاهش تعهدات هسته‌ای ایران را متوقف و اجرای تعهدات از سوی ایران را به وضعیت اولیه برگرداند. اروپاییان به‌واسطه این‌گونه سیاست‌ها و اعمال خود نشان دادند که تابع محض سیاست‌های آمریکا هستند و تلاش‌های آنها نوعی معطل کردن جمهوری اسلامی ایران و فریبکاری است.
بنابراین جمهوری اسلامی ایران باید به روند کاهش تعهدات برجامی خود ادامه داده و صرفا در صورت اقدامات عملی طرف مقابل، گام‌های خود را متناسب با همین اقدامات به عقب برگرداند که البته تا الان هیچ اقدام عملی از سوی اروپا انجام نشده و بر همین اساس بود که رهبر انقلاب دیروز بر ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای تاکید کردند.
از دیگر مواردی که همواره به عنوان یکی از اهداف آمریکا و غرب در مقابل ایران مطرح بوده، کاهش فعالیت‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است. سپاه پاسداران به عنوان یكی از ظرفیت‌های بزرگ نظام اسلامی در حفظ نظام و اقتدار ملی نقشی تاثیرگذار دارد و ضمن حراست از تمامیت ارضی ایران، حمایت از مظلومان جهان را جزیی از رسالت خود می‌داند و نگاه فرماندهان سپاه رویکرد فرامنطقه‌ای است. امروز نقش سپاه در پشتیبانی و حمایت از جبهه مقاومت از طریق کمک‌های مستشاری در میدان و در سراسر منطقه روشن است.
هر چند که سپاه در درجه اول، ماموریت های مشخصی در داخل کشور دارد اما در عین حال نمی‌تواند نسبت به جریان مقاومت در سراسر دنیا بی‌تفاوت باشد و باید رویکرد خود را در سطح منطقه‌ای و جهانی تعریف کند. سپاه پاسداران مولود و همزاد انقلاب اسلامی است و با اهداف انقلاب هم‌راستاست و در عین حال امروز دستاوردهای سپاه را در تمام منطقه شاهد هستیم. 
منبع:جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نفت ثروت ماست مخصوصا در مخازن مشترک، کم اتکایی به نفت و گاز باید با انتخاب ما باشد نه اینکه از روی اجبار، ما باید تا آنجا که می توانیم نفت و گاز بفروشیم ولی پول آن را وارد بودجه جاری و عمومی نکنیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
...
رستم
Iran, Islamic Republic of
ما مردم عادی اروپایی و جهان را از شر داعشی های وحشی نجات دادیم.
Iran, Islamic Republic of
...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نادرطالب‌زاده و زینب مهنا به جرم سازماندهی یک کنفرانس علمی و پژوهشی و دعوت از منتقدان غرب از سراسر دنیا، در فهرست «تروریست‌های جهانی» وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند،
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
البته نادر طالب‌زاده و سایر برگزارکنندگان کنفرانس نگذاشتند جای خالی آمریکایی‌ها در افق نو احساس شود؛ در جلسه بعد از ظهر اولین روز از کنفرانس (سه‌شنبه، ۲ مهرماه ۹۸) با برقراری ارتباط ویدیویی با شماری از این مهمان‌ها، عملاً هم تحریم‌های دولت آمریکا و ممنوعیت‌های اف‌بی‌آی را به سخره گرفتند و هم به رسالت خود در رساندن صدای این منتقدان آمریکایی به گوش جهان عمل کردند.