جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

اصلاحات بر اساس سیره رهبری

لطف الله فروزنده
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب: 703013
مردم متدین و انقلابی ایران با پیروی از فقیه ایی عادل و متقی بزرگترین انقلاب مردمی و مکتبی را رقم زدند و به پای این نهال خون دادند و مقاومت کرده و می کنند.
جهان نيوز - دکتر لطف الله فروزنده: انقلاب اسلامی به رهبری زعیم عالیقدر حضرت امام خمینی (ره) آمد تا فرهنگ غدیر و سبک وسیره امام علی (ع) را در کشور و جهان حاکم کند. سیره علی (ع)، سیره امامت و هدایت مردم به سوی الله بود، سیره مبارزه با اشرافی گری، فساد، فخر فروشی، سیره حمایت از  مستضعفین و محرومیت، روحیه مردمی و خدمت گذاری بود.

مردم متدین و انقلابی ایران با پیروی از فقیه ایی عادل و متقی بزرگترین انقلاب مردمی و مکتبی را رقم زدند و به پای این نهال خون دادند و مقاومت کرده و می کنند.

در صدر اسلام،‌خط امامت را محدود کردند و خط اشرافیگری و سلطنت را جایگزین کردند. مورخان در روش حکومتی معاویه می نویسند: «معاویه اولین زمامداری است که نگهبان و پاسبان و دربان گماشت، پرده آویخت، منشیان نصرانی استخدام کرد و با گارد نظامی حرکت کرد. خود بر تخت می نشست و مردم را زیردست خویش و فروتر می نشانید و مردم را به بیگاری می گرفت.» معاویه خود را اولین پادشاه نامید، سفیر روم پس از حادثه عاشورا یزید را شاه عرب نامید.

پس از بنی امیه، این رویه در خلفای عباسی نیز تکرار شد. امامت که همراه با عصمت، عدالت، ساده زیستی و تقوا بود به خلافت و پس از آن به سلطنت موروثی و اشرافیت جاهلی تبدیل شد.

امام خمینی (ره) فرمود:« در حکومت اسلامی بر خلاف رژیم سلطنتی و شاهنشاهی و امپراتوری اثری از کاخ های بزرگ، عمارت کذایی، خَدم و حَشم، دفتر مخصوص و دیگر لوازم سلطنت که نصف یا بسیاری از بودجه مملکت را از بین می برد نیست. زندگی پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را که رئیس دولت بود را همه می دانید، بعد از آن حضرت نیز تا قبل از دوره بنی امیه این سیره و روش باقی بود. (صحیفه نور- ج 5 – صفحه 149)

به فضل الهی امروز ولی فقیه رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی در استمرار راه ولایت و امامت با تقوی، عدالت، ساده زیستی، بصیرت جهان اسلام را هدایت و رهبری می کند، هر روز شهد گسترش گفتمان انقلاب اسلاکی و افول نظام استکبار جهانی هستیم.، الحمدلله.

اما متاسفانه این سیره روش رهبری در بین مسئولین کمتر دیده می شود. امروز نظام اسلامی از اشرافی‌گری، بی عدالتی، فساد و رانت خواری رنج می برد.

هر چند رئیس محترم جدید قوه قضائیه با عزم جدی مبارزه با فساد را در هر سطح و جایگاهی شروع کرده و نوید امید و اعتماد به جامعه می دهد که امیدوارم در کارشان موفق و محکم باشند؛ اما ریشه فساد در مراکز اجرایی است که با سیره مدیریتی اشرافی گری یا دستورالعمل های غلط فساد را ایجاد می کنند. باید حکومت به سمت شفافیت حرکت کند، باید وضعیت اقتصادی همه مردم به ویژه مسئولین روشن باشد، منشا ثروت و درآمد معلوم باشد، دولت با نظام دقیق مالیاتی جلوی اشرافی گری و تکاثر را بگیرد.

دولت باید با مدیران بی لیاقت اشرافی که بویی از سیره امام علی (ع) نبرده اند برخورد کرده و آن ها را عزل کند. باید هم و غم دولت رسیدگی به محرومین به ویژه در حوزه معیشت، مسکن و شغل باشد. امروز وضع مردم محروم نگران کننده است. چرا مسئولین فکری نمی کنند؟ مردم انتظار دارند نتیجه تصمیم ها و اقدامات مسئولین دولتی در زندگی روزمره آن ها نمود داشته باشد. اگر ارز 18 هزار تومان به ده هزار تومان می رسد، قیمت کالاها هم به همین نسبت کاهش یابد.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
چطور سود بیشتر در طرح های بلند مدت رو تفهیم کنیم به برتری آن بر سود ناچیز و راحتی در کوتاه مدت، رابطه با امریکا سود کوتاه مدت است؟ چطور جا بی انداریم؟ موضوع اصلی این است؟
Iran, Islamic Republic of
خانم سلحشور با این حرفایی می خواهد بگوید شفافیت اعلام دارایی ها و حقوق مدیران باشه واسه بعد از ورزشگاه رفتن زنان،..!1