جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۲۴

بی‌بی‌سی: متأسفانه پرونده فریدون قابل دفاع نیست

پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 702957
شبکه دولتی انگلیس با وجود اصرار به سیاسی‌کردن رسیدگی به پرونده فساد حسین فریدون، اذعان کرد محتوای پرونده به نحوی است که غیرقابل دفاع می‌باشد.
بی‌بی‌سی: متأسفانه پرونده فریدون قابل دفاع نیست
به گزارش جهان نيوز، وبسایت بی‌بی‌سی فارسی با اشاره به حکم محکومیت حسین فریدون می‌نویسد: پیش‌بینی این بود که برادر رئيس دولت محکومت زندان بگیرد، مگر آنکه شخص آیت‌الله خامنه‌ای برای جلوگیری از این اتفاق دخالت کند. با صدور حکم 5 سال زندان در دادگاه تجدیدنظر برای آقای فریدون، به نظر می‌رسد که چنین دخالتی- حداقل تا این لحظه- صورت نگرفته است‌]!؟

اما فارغ از اینکه حکم زندان حسین فریدون نهایتا به اجرا دربیاید یا نه، از هم‌اکنون مشخص است که پرونده او، وضعیت بسیار دشواری را پیش ‌روی برادرش قرار خواهد داد.

به این علت مشخص که اگر حسن روحانی تلاش ویژه‌ای را در خصوص پرونده «نزدیک‌ترین فرد» به خود انجام ندهد (در حد واکنش محمود احمدی‌نژاد به برخورد با حلقه اطرافش)، سایر همکاران نزدیک او به شدت متزلزل خواهند شد  و این پدیده، در میزان وفاداری‌شان در دو سال باقی‌مانده تا پایان دوره ریاست جمهوری موثر خواهد بود. از سوی دیگر، اگر آقای روحانی بر سر این پرونده به رویارویی جدی با دستگاه قضایی بپردازد، علی‌القاعده وارد درگیری بسیار پرهزینه و کم‌نتیجه‌ای می‌شود، آن هم برای موضوعی که احتمالا بر سر آن، حتی از حمایت بخش وسیعی از حامیان خود در زمان انتخابات هم برخوردار نخواهد بود.

در این میان، مشکل اصلی آن است که با وجود اشتهار قوه قضائیه ایران به برخورد سیاسی با پرونده‌های اقتصادی، ظاهرا حسین فریدون، در طیفی از فعالیت‌های اقتصادی دخیل بوده که حتی فارغ از قانونی بودن یا نبودن، مصداق استفاده از موقعیت دولتی برای کسب منفعت تلقی می‌شوند. آنچه این گمان را تقویت می‌کند، تنها ادعاهای منتشر شده از سوی فعالان و رسانه‌های همسو با آقای رئیسی نبوده و در مواردی مشخص، حامیان دولت دوازدهم نیز اتهاماتی را متوجه آقای فریدون دانسته‌اند.

به علاوه، نوع پاسخگویی حامیان آقای فریدون به این اتهامات نیز به هیچ‌وجه متقاعدکننده نبوده و در حقیقت در بسیاری از موارد، اساسا پاسخی در کار نبوده که متقاعدکننده باشد یا نه. آن هم در شرایطی که برادر رئیس‌جمهور، یک شهروند معمولی یا بی‌پناه نبوده که عدم پاسخگویی او، فرضا ناشی از عدم دسترسی به رسانه‌های رسمی تلقی شود.

در فقره مشخص آقای فریدون، جنس فعالیت‌های او به گونه‌ای بوده که زمینه برخورد قضایی با او را، آن هم نه به علت مثلا مواضع سیاسی، که بر سر پرونده‌های مالی ممکن کرده است.

مهم‌تر آنکه علی‌رغم شبهه‌های موجود در فعالیت‌های اقتصادی حسین فریدون، و با وجود کمرنگ شدن حضور او در مناسبت‌های رسمی، نه‌تنها آقای روحانی کماکان برادر را در جایگاه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اجرایی حفظ کرده، که شواهد موجود از ادامه نفوذ آقای فریدون در تشکیلات ریاست جمهوری حکایت داشته است.

نویسنده بی‌بی‌سی که بولتن‌نویس دفتر رئیس‌جمهور در حوزه اصلاحات بوده، در پایان مدعی شد: در چنین شرایطی، تعجبی نخواهد داشت که عقب‌نشینی‌های سریع و متعدد دولت و شخص آقای روحانی از مواضع خود در موضوعات گوناگون- به درست یا غلط- ناشی از موضع ضعف او در ارتباط با برخورد پرونده‌های پشت پرده، و از جمله پرونده‌های شخصی نزدیکان دولت تلقی شود.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببین مصیبت چقدر بزرگ و جدی است که مرده شور هم به گریه افتاده !
Iran, Islamic Republic of
حالا چرا بی بی سی می خواهد از فریدون حمایت کند؟!!!!
Germany
آخه ايشون أز ما بهترينه و در ضمن باستى هيلز نشين هم است...
Iran, Islamic Republic of
....!!!!!!!!
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
روسیه از مردم ایران حمایت کرد، اما دولت، دولتمردان، مسئولین و نمایندگان مجلس ...
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
...
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
حالا کی می برنش زندان؟
Germany
چند ساله ديگه!!!!
معلم
Iran, Islamic Republic of
.....
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
اینا رو آویزان کنید کمی دل ملت خنک بشه.
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
حب الدنیا راس کل خطیئه
Iran, Islamic Republic of
مرد فقط احمدی نژاد
United States
...
United Arab Emirates
میبرنش اوین حال دنیارو میکنه حداقل ببرنش فشاپویه .
اوین ، چرا زندان اینقدر باکلاس و بهترین جای تهران برای مرفهین بی درد؟ واقعا چرا؟
Iran, Islamic Republic of
...
United States
واقعا بی بی سی اینقدر بیننده و خواننده در ایران داره که باید براشون محکومیت این بابا را جا بندازه؟ واقعا باید تاسف خورد به حال این مردم که به ملکه انگلیس اینقدر ارادت دارند.
حسين
Germany
....
حسين
Germany
بنام خدا وباسلام ،چرا نظر مرا چاپ نميكنيد؟
Iran, Islamic Republic of
ببین آش چقدر شور شده که این هم اینو میگه
شهروند طبري
Iran, Islamic Republic of
بي بي سي به دنبال تحريك رئيس جمهور محترم براي ايجاد درگيري و تعارض داخلي است و ان شاء الله آقاي روحاني فريب انگليس را نخواهد خورد!
Canada
خدا رو صدهزار مرتبه شکر که ما بی بی سی دروغگو رو نگاه نمی کنیم