جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عرضه بیشتر خودرو عامل کاهش قیمت

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 702917
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: بازار در شرایط آرامی قرار دارد و قیمت‌ها از ثبات برخوردار هستند.
عرضه بیشتر خودرو عامل کاهش قیمت
به گزارش جهان نيوز، سعید موتمنی در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار در شرایط آرامی قرار دارد و قیمت‌ها از ثبات برخوردار هستند، تغییرات به گونه‌ای است که درازمدت خود را نشان خواهند داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: در حال حاضر خودرو‌های وارداتی و مونتاژی نسبت به خودرو‌های داخلی کاهش قیمت بیشتری دارند.

وی درباره دلایل ریزش بیشتر قیمت خودرو‌های مونتاژی گفت: یکی از دلایل ریزش به کم بودن خریدار بر می‌گردد که موجب شده قیمت کاهش یابد از طرفی برخی افراد که در گذشته این نوع خودرو‌ها را به امید کسب سود خریداری کرده بودند با توجه به شرایط بازار دیگر برای آن‌ها نگهداشتن خودرو‌ها مقرون به صرفه نیست به همین دلیل آن‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند که روی قیمت اثر گذاشته است.

موتمنی درباره کاهش قیمت خودرو‌های داخلی نیز تصریح کرد: علی رغم کاهش قیمت ها، اما خریداران معتقدند که هنوز قیمت به بهمن ماه سال گذشته نرسیده و انتظار دارند قیمت‌ها مجددا کاهش یابد به همین دلیل خرید نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو خاطرنشان کرد: هر زمان که قیمت‌ها بی ضابطه افزایش یابد بازار با رکود مواجه می‌شود و همه به انتظار کاهش قیمت می‌مانند.

وی با بیان اینکه زمانیکه نوسان ارزی نداریم قیمت‌ها باید کاهش یابد، گفت: در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به نرخ ارز بالا است و باید کاهش یابد.

موتمنی افزود: در حال حاضر خودروی جک 255 میلیون تومان، سراتو 280 میلیون تومان، پژو 2008 با قیمت 292 میلیون تومان، هایما اس7 ، 268 میلیون تومان، پژو 405 با قیمت 71 میلیون تومان، پژو 206 تیپ دو 74 میلیون تومان، پژو تیپ پنج 87 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: همچنین پراید 111 با قیمت 45 میلیون و 700 هزار تومان، پراید 131 با قیمت 41 میلیون تومان، تیبا صندوق دار 47 میلیون و 500 هزار تومان، سمند 73 میلیون تومان و پژو پارس با قیمت 89 میلیون تومان عرضه می‌شود.

به گفته وی، در صورتی که خودرو‌های ناقص کارخانه‌ها تکمیل و عرضه بیشتر شود قیمت‌ها کاهش می‌یابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *