چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

روسیه اس-۵۰۰ را در سوریه آزمایش کرد

چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 702884
یک رسانه روسی اعلام کرد وزارت دفاع این کشور سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ پرومیتی در سوریه را با موفقیت آزمایش کرده است.
روسیه اس-۵۰۰ را در سوریه آزمایش کرد
به گزارش جهان نيوز، روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه با استناد به منابعی آگاه در وزارت دفاع این کشور از آزمایش سامانه پدافندهوایی اس-۵۰۰ پرومیتی (S-۵۰۰ Prometey) در سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش این روزنامه، در جریان آزمایش این سامانه، کارشناسان «مشکلات خاصی» را در کارکرد دستگاه شناسایی و به سرعت اقدام به رفع آن‌ها کردند. آزمایش این سامانه در حال حاضر، تکمیل و موفقیت آمیز بودن آن تایید شده است.

آیتچ بیزف، ژنرال سابق نیروی هوایی روسیه در این خصوص گفت: در آزمایش‌های پیش از تحویل سلاح‌ها به نیرو‌های مسلح، توجه ویژه‌ای به عملکرد دقیق همه اجزای سلاح می‌شود.

به گفته وی، این تجهیزات در شرایط سخت اقتصادی و اقلیمی آزمایش شده و به معنای واقعی در هر موقعیتی عمل می‌کند.

وزارت دفاع روسیه هنوز درباره این گزارش اظهار نظر نکرده است.

مشخصات فنی اس -۵۰۰ به صورت محرمانه باقی مانده است، اگرچه گزارش‌ها حاکی از آن است که این سیستم قادر به از بین بردن اهداف تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری، و ردیابی و ضربه زدن به ۱۰ هدف بالستیک با سرعت ۷ کیلومتر در ثانیه (معادل حدود ۲۰ ماخ) است.

در ۲ اکتبر ۲۰۱۸، مسکو با هدف تقویت امنیت سربازان روسی مستقر در سوریه، سامانه دفاع هوایی اس -۳۰۰ را نزدیک دمشق مستقر کرد. این اقدام در پاسخ به حادثه‌ای رخ داد که در آن پدافند هوایی سوریه به طور تصادفی یک هواپیمای نظامی ایلیوشن -۲۰ روسی را با ۱۵ خدمه در حالی که قصد داشت جنگنده صهیونیستی را دفع کند، در حوالی لاذقیه سرنگون کرد.

در پی وقوع این حادثه، مسکو نظامیان صهیونیست را متهم کرد که در هنگام حمله به اهداف در سوریه عمدا از هواپیما‌های روسی به عنوان سپر استفاده می‌کنند. تل آویو این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که به موقع به مسکو درباره حمله هوایی در منطقه هشدار داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *