کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زنگنه: حادثه آرامکو یک بزرگ‌نمایی سیاسی بود

10 مهر 1398 ساعت 11:21

وزیر نفت در بدو ورود به مسکو گفت: من هیچ‌وقت باور نکردم که نصف نفت عربستان از تولید خارج شده است؛ حادثه آرامکو یک بزرگ‌نمایی سیاسی بود و برای آن انجام شد که نشان دهند که امنیت انرژی دنیا دارد به خطر می‌افتد.


به گزارش جهان نیوز، وزیر نفت صبح امروز برای شرکت در نشست مجمع کشور‌های صادر کننده گاز، اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه و دیدار با مقامات شرکت کننده در آن وارد روسیه شد.

بیژن زنگنه در بدو ورود به مسکو، در مصاحبه‌ای با بیان اینکه "اکنون شرایط بازار نفت عادی شده است"، گفت: من هیچ‌وقت باور نکردم که نصف نفت عربستان از تولید خارج شده است.

وی افزود: حادثه آرامکو یک بزرگ‌نمایی سیاسی بود و برای آن انجام شد که نشان دهند که امنیت انرژی دنیا دارد به خطر می‌افتد.

وزیر نفت ایران تصریح کرد: این حادثه از نظر ابعاد، کوچک‌تر از آن بود که بزرگ‌نمایی شد و اکنون نیز شاهد این هستیم که در یک هفته اخیر، مداوم قیمت نفت کاهش پیدا کرد و ۵ یا ۶ دلاری که ناشی از این حادثه به قیمت نفت اضافه شد، تمام آثارش از بین رفت و قیمت بهترین شاخص است که نشان می‌دهد وضعیت بازار عادی است.

زنگنه در پاسخ به اینکه "اگر وزیر نفت عربستان در روسیه حضور یابد شما با وی دیدار می‌کنید، یا خیر؟ "، گفت: ما هیچ وقت مشکلی با عربستان نداشتیم، از طرف ما هیچ وقت مشکلی نبوده، آن‌ها با ما مشکل داشتند.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 702876

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/702876/زنگنه-حادثه-آرامکو-یک-بزرگ-نمایی-سیاسی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com