کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طلایی مطرح کرد

روحانی به خاتمی گفت نگران انتخابات مجلس نباشید/ باید مواظب پوست موزها بود

10 مهر 1398 ساعت 8:51

فراموش نکنیم که جریان اعتدال و اصلاحات هم اکنون در قدرت مستقر هستند و ابزارها، امکانات و منابع در اختیار دارد بنابراین با استفاده از این ظرفیت ها می تواند روی سرنوشت و نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد.


به گزارش جهان نیوز، مرتضی طلایی، نایب رئیس سابق شورای شهر تهران با سایت اصلاح طلب نامه نیوز گفتگو کرده است. طلایی گفته است: «آقای روحانی در ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری با حضور آقای خاتمی داشت، آنجا گفتگوهایی انجام و به جریان های حاضر اطمینان داده شد که نگرانی چندانی برای انتخابات آتی مجلس و نتایج آن نداشته باشند».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم اظهارات طلایی را در ادامه خواهید خواند:

*این یک خطای استراتژیک است که فکر کنیم به دلیل ناکارآمدی و عدم موفقیت جریان اصلاح طلب و اعتدال در اداره کشور مردم قطعا به جریان اصولگرا روی می آورند و به نیروهای این جریان رأی می دهند. چنین خطای استراتژیکی می تواند موجب غافلگیری اصولگرایان شود.

*جریان اصلاح طلب عموما شیوه ها، شگردها و روش هایی را در انتخابات به کار می برند که با ایجاد فضای دوقطبی و سردرگمی، جامعه را در موقعیت انتخاب بین بد و بدتر قرار می دهد، وقتی این وضعیت پیش می آید وقوع هر اتفاقی محتمل است.

*ثانیا فراموش نکنیم که جریان اعتدال و اصلاحات هم اکنون در قدرت مستقر هستند و ابزارها، امکانات و منابع در اختیار دارد بنابراین با استفاده از این ظرفیت ها می تواند روی سرنوشت و نتیجه انتخابات تأثیر بگذارد.

*امسال تا اوایل سال آینده درگیر انتخابات مجلس هستیم و به طور طبیعی همه انرژی ها متمرکز بر مجلس است. معتقدم دولت تلاش دارد مجلسی شکل بگیرد که سهم جریان اصلاحات و اعتدال در آن قابل توجه باشد، نباید از کنار این تلاش ساده بگذریم. آقای روحانی در ماه مبارک رمضان ضیافت افطاری با حضور آقای خاتمی داشت، آنجا گفتگوهایی انجام و به جریان های حاضر اطمینان داده شد که نگرانی چندانی برای انتخابات آتی مجلس و نتایج آن نداشته باشند. وقتی اخبار پراکنده را کنار هم می گذاریم می توانیم بگوییم غافلگیری جریان اصولگرا می تواند از همین نقطه باشد که این اخبار را نادیده بگیرد و خیلی ساده از کنارشان بگذرد.

*این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که جریان اصلاحات تلاش خواهد کرد با فضاسازی جریان اصولگرا را یک روز با موضوع حجاب و فردای آن با موضوع دیگر سوار بر پوست موزها و پوست خربزه ها کند تا یک چهره نرم و لطیف از خود و یک چهره سخت از نیروهای اصولگرا و انقلابی به جامعه نشان دهد و بر اثر این اتفاق مردم دچار خطا انتخاب رأی شوند. معتقدم جریان اصولگرا باید مراقب این مسئله هم باشد تا غافلگیر نشود».

بیشتر بخوانید:
قالیباف مدیر منحصر بفرد نظام است ولی باید در اطرافیان خود تجدید نظر کند


کد مطلب: 702828

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/702828/روحانی-خاتمی-گفت-نگران-انتخابات-مجلس-نباشید-باید-مواظب-پوست-موزها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com