جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴
سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

حجم مهماتی که در عملیات نصر من الله غنیمت گرفتیم برای یک سال جنگیدن کافیست/ تعداد خودروهای زرهی غنیمت گرفته شده از تعداد رزمندگان یمنی بیشتر است

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 702807
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان گفت که «به اندازه ماه‌ها از دشمن تسلیحات به غنیمت گرفته‌ایم».
جزئیات جدید از مرحله دوم عملیات «نصرمن‌الله»
به گزارش جهان نيوز، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز سه‌شنبه در یک نشست خبری جزئیات مربوط به مرحله دوم عملیات «نصر من الله» در جنوب عربستان را اعلام کرد.

6 عملیات موشکی و 16 عملیات پهپادی در مرحله دوم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که مرحله دوم عملیات نصر من الله با عنوان عملیات «الشهید ابوالحسنین» در تاریخ سوم سپتامبر آغاز شده است.

یحیی سریع اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن، 6 عملیات را در مرحله دوم این عملیات انجام دادند که شاخص‌ترین آن عملیات حمله موشکی به فرودگاه نجران بود.
وی افزود: «یگان پهپادی ما نیز در مجموع 16 عملیات از جمله دو عملیات مشترک با یگان موشکی و دو عملیات مشترک نیز با یگان توپخانه‌ای انجام داده است».

کشته و زخمی شدن 200 نفر در مرحله دوم عملیات 
سریع در ادامه تشریح جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر» گفت که «بیش از 120 خودروی زرهی منهدم و دست‌کم حدود 200 نیروی دشمن کشته و یا زخمی شده‌اند».
سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: «تعداد زیادی از نیروهای دشمن از جمله نظامیان سعودی به اسارت درآمدند».

وی تاکید کرد که «نیروهای ما در مرحله دوم عملیات بر سه اردوگاه دشمن حاوی انبارهای سلاح و تجهیزات نظامی متنوع تسلط یافته‌اند».

حضور القاعده و داعش در ائتلاف سعودی 
یحیی سریع اعلام کرد که «اسناد و مدارکی در اخیار داریم که نشان می‌دهد عناصر تروریستی القاعده و داعش در کنار نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن می‌جنگند».
وی تاکید کرد که «یگان پدافندی ارتش یمن نیز 40 عملیات از جمله مقابله با بالگردهای آپاچی را انجام داده‌اند».

یحیی سریع افزود: «فرماندهان وزارت دفاع و ستاد مشترک یمن در این عملیات حضور داشتند. در دفاع از کشور و تامین امنیت آن تردید نخواهیم کرد و برای تحقق آن دیر یا زود اقدام می‌کنیم».

به ارتفاعات مشرف بر شهر نجران رسیدیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: «هر کسی به ملت یمن تعرض کند و حق زندگی را آنها بگیرد، ما هم به یاری خداوند متعال، حق زندگی را آنها سلب خواهیم کرد».
یحیی سریع ادامه داد: «تاریخ ثبت خواهد کرد که چه کسانی در این مرحله از جنگ از یمنی‌ها حمایت و چه کسانی به آنها خیانت کرد‌ه‌اند».

وی تاکید کرد که «در مرحله دوم عملیات، بیش از 150 کیلومتر مربع در منطقه نجران واقع در جنوب عربستان  پاکسازی شده است».

سریع درباره پیشروی یمنی‌ها در منطقه نجران گفت که «نیروهای ما موفق شدند دو منطقه «الفرع» و «الصوع» را آزاد کنند و به ارتفاعات مشرف بر شهر نجران برسند».

منبع اصلی سلاح ما دشمن است
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که «منبع سلاح‌های ما دشمن است و نیروهای ما سلاح‌های مدرن دشمن را به غنیمت می‌گیرند. از غنایم به دست‌آمده می‌توانیم برای ماه‌ها با دشمن بجنگیم».

وی در ادامه گفت که «منبع سلاح‌های ما دشمن است و نیروهای ما سلاح‌های مدرن دشمن را به غنیمت می‌گیرند. در مرحله دوم عملیات نصر به اندازه‌ ماه‌ها از دشمن سلاح و تجهیزات به غنیمت گرفته‌ایم»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
جنگیدن با سعودی خیلی خیلی خیلی ساده تر از جنگیدن با ارتش بعث عراق است.... کمک مستشاری سپاه و فرماندهان جبهه دیده ی ایرانی به انصار الله بسیار ثمر بخش بوده....
Iran, Islamic Republic of
که در منطقه، هیچ کس به جز عربستان سعودی جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک خواستار جنگ نیست.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ فناوری سلاح‌اتمی به عربستان می‌فروشد..
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار ازمداخله گری و فروش سلاح به حامیان اصلی تروریسم دست بردارد....