پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

اعمال فشار آمریکا به بریتانیا برای پذیرش 600 عضو داعش و خانواده‌هایشان

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب: 702785
واشنگتن فشارها به بریتانیا را برای پذیرش 600 عضو بریتانیایی داعش که به همراه اعضای خانواده‌هایشان در اردوگاه پناهجویان در سوریه به سرمی‌برند، افزایش داده است.
فشار آمریکا به بریتانیا برای پذیرش اعضای‌داعش
به گزارش جهان نيوز، آمریکا به انگلیس فشار آورده است که 600 تن از اعضای بریتانیایی داعش را به همراه خانواده‌هایشان که در اردوگاههای پناهجویان در سوریه به سر می‌برند، پذیرش کند.

در ماه فوریه سال جاری میلادی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از کشورهای اروپایی درخواست کرده بود صدها تن از اعضای «داعش» که از شهروندان این کشورها هستند و هم‌اکنون در سوریه بازداشت هستند را به کشورهایشان بازگردانند و محاکمه کنند.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، شمار بیش از حد اعضای بریتانیایی داعش به همراه همسران و کودکانشان که دارای گذرنامه انگلیسی هستند، در حالی منتشر شده است که در کابینه بریتانیا در خصوص پذیرش این اعضای داعش شکاف ایجاد شده ست. با اینحال، آمریکا، فشارها به بریتانیا برای پذیرش این 600 نفر و محاکمه آنها را در کشور خودشان افزایش داده است.

مدت‌ها است که آمریکا خواستار بازگشت اعضای بریتانیایی داعش به کشورشان است اما «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً به انگلیس اعمال فشار آورده تا اعضای خانواده این افراد را نیز بپذیرد.

طبق گزارش دیلی میل، دولت ترامپ مصمم است تا کمپ بزرگ پناهجویان در سوریه را تعطیل کند و به همین دلیل در صدد است اطمینان حاصل کند که هیچ یک از اعضای داعش در اردوگاه پناهجویان باقی نماند و یا اینکه این افراد به آمریکا فرار نکنند.

هفته‌نامه «میل آن ساندی» اخیراً گزارش کرد که «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در حال برنامه‌ریزی برای طرح‌هایی است که طبق آن نیروهای ویژه ارتش انگلیس (SAS) را به سوریه اعزام کند تا کودکان انگلیسی اعضای داعش را به کشور بازگرداند اما این طرح بازگشت بحث‌برانگیز اعضای داعش به انگلیس، وی موجب بروز شکاف عمیقی در شورای امنیت ملی انگلیس شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود 30 کودک در اردوگاههای شمال سوریه هستند که ادعا می‌شود شهروندی انگلیس را دارند و از والدینی انگلیسی به دنیا آمده‌اند که به داعش پیوسته بودند.

طبق این گزارش، بعد از گفت‌وگوهای فشرده در دو نشست شورای امنیت ملی بریتانیا در هفته‌های اخیر، تصمیم نهایی درباره استقرار نظامیان و مقامات انگلیسی برای بازگرداندن این کودکان به انگلیس، احتمالاً اوایل این ماه جاری میلادی اتخاذ می‌شود.

طبق این گزارش،‌حتی در صورتیکه این طرح مجوز بگیرد، تنها نوجوانان 16 سال و زیر آن، از اردوگاه خارج می‌شوند اما نخست‌وزیر انگلیس در داخل کشورش با فشارهای زیادی روبرو است تا طرح خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی و حقوقی کنار بگذارد.
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
۵۵ هزار داعشی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه مستقرند
که ۵۵ هزار نفر از عناصر داعشی مورد حمایت آمریکا و متحدانش در عراق و سوریه مستقر هستند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و اسراییل درصدد احیای داعش هستند
در ادامه واکنش‌های اعتراض آمیز به حمله هوایی به نیرو‌های الحشد الشعبی در نوار مرزی عراق با سوریه، گروه‌های مقاومت اسلامی هشدار دادند هدف آمریکا و اسرائیل احیای دوباره داعش است.