جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

نامه بیش از ۲۴۰ نماینده مجلس به رهبر انقلاب

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب: 702618
احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نامه بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری با موضوع آمادگی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را قرائت کرد.
نامه بیش از ۲۴۰ نماینده مجلس به رهبر انقلاب
به گزارش جهان نيوز، بیش از ۲۴۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب آمادگی خود برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را اعلام کردند.

به گزارش فارس، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی نامه بیش از ۲۴۰ نفر از نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری با موضوع آمادگی برای اجرای سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری را قرائت کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

رهبر معظم و گرانقدر انقلاب اسلامی

سلام علیکم

از عنایت ویژه رهبر عظیم‌الشأن در ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری بی‌نهایت سپاسگزاریم. نظام قانونگذاری از نارسایی‌هایی رنج می‌برد که اعمال سیاست‌های یاد شده می‌تواند در میان مدت و بلندمدت آن‌ها را به طور اساسی رفع کند. نگاه یکپارچه به نظام قانونگذاری، اصلاح و منطقی ساختن روابط کاری مجلس، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت وزیران و شورا‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، تعیین و شفاف سازی محدوده خط مشی‌گذاری‌های قانون، آیین‌نامه اجرایی، دستورالعمل و بخشنامه و تعیین ضوابط برای هر کدام، تعیین ساز و کار‌های ارتقاء کیفی قوانین و مقررات، رفع ابهامات در خصوص محدوده زمانی اضطرار و تعیین مصلحت نظام، تعیین چارچوب برای رویه‌های رایجی که گاهی مشکل‌ساز می‌شود مانند تشکیل شورا‌های متعدد بدون کیفیت لازم، اهتمام به عملیاتی کردن اصول اجرا نشده قانون اساسی، انسجام قوانین و مقررات، تعریف و تعیین محدوده اختیار هر کدام از مراجع خط مشی‌گذاری و شفاف کردن حدود کاری آن‌ها و حراست از چارچوب‌های شرعی قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام و همچنین مصوبات قانونی در مقابل قوانین و مقررات مغایر از اقداماتی است که سیاست‌های کلی ابلاغی به دنبال تأمین آن‌ها است.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای تحقق سیاست‌های ابلاغی در قوه مقننه و نیز همکاری با سایر قوا و نهاد‌های ذیربط اعلام می‌داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی، ظریف، عراقچی و برخی مسئولین چرا درمقابل تجاوز وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی به یمن ازسال 2015 تاکنون سکوت اختیار کرده اند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه درکشورمان هیچ کس پاسخگوی این کشورهای اروپایی نیست تا بگوید شما چه غلطی در خاک افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه میکنید؟