کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسوی: ۸ کشور مخاطب«طرح صلح هرمز»هستند

8 مهر 1398 ساعت 11:35

سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: به زودی جزئیات طرح صلح هرمز ارائه خواهد شد. ۸ کشور مخاطب این ابتکار هستند که هدف آن ایجاد صلح و ثبات در منطقه است.


به گزارش جهان نیوز، سید عباس موسوی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: در سفر سه روزه، آقای روحانی دیدار‌ها و برنامه ابتکاری مهمی داشت. با ۱۴ _۱۵ تن از سران دنیا دیدار کرد. ظریف هم در این سفر جلسات بسیار فشرده‌ای داشت و با ۲۲ وزیر خارجه و ۷ تن از مقامات سازمان ملل ملاقات کرد.

 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ظریف ۸ مصاحبه با رسانه‌های خارجی و ۱۰ دیدار با اندیشکد‌های بین المللی انجام داد. عصر امروز هم همراه با روحانی در اجلاس اوراسیا به ارمنستان سفر خواهد کرد.
 
وی درباره جزئیات طرح صلح هرمز گفت: به زودی جزئیات آن ارائه خواهد شد. ۸ کشور مخاطب این ابتکار هستند که هدف آن ایجاد صلح و ثبات در منطقه است.
 
سخنگوی وزارت خارجه اقدامات یمنی در عربستان را دفاع مشروع خواند و گفت: یمنی‌ها چهارسال است زیر شدیدترین حملات هستند و طبیعی است بعد این مدت به خود بیایند و واکنش نشان دهند. اتهاماتی که در این باره بن سلمان به ایران می‌زند پایه و اساسی ندارد و جز شرمساری برای ولیعهد عربستان ندارد. امیدوار هستیم راه عاقلانه انتخاب شود که به نفع عربستان، یمن و صلح در منطقه است.
 
موسوی در مورد تهدید اروپا برای خروج از برجام بیان کرد: من از تهدید اتحادیه اروپا خبر ندارم، اما اگر منظورشان این است که اگر ایران گام چهارم را بردارد برخی مکانیسم‌ها را اجرایی کنند این اقدامات غیر قانونی، مرده و بیخود است.
 
وی در مورد ماموریت عمران خان برای مذاکره میان ایران و آمریکا تصریح کرد: ما از همه اقداماتی که خواهان کاهش تنش است استقبال می‌کنیم. اما طرح ویژه‌ای از سوی عمران خان ارائه نشد جز بحث دیدار با ترامپ که ایران هم شرایط خود را برای ملاقات با طرف آمریکا عنوان کرده است.

منبع:میزان


کد مطلب: 702586

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/702586/موسوی-۸-کشور-مخاطب-طرح-صلح-هرمز-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com