شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دونده زن رکورد سریع‌ترین مرد جهان را شکست

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 702573
در سومین روز مسابقات جهانی دوومیدانی دوحه، آلسیون فلیکس توانست رکورد سریع‌ترین مرد جهان را بشکند و شلی پرایس برای چهارمین بار قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان شد.
دونده زن رکورد سریع‌ترین مرد جهان را شکست
به گزارش جهان نيوز، سومین روز جام جهانی دوومیدانی دوحه بامداد روز دوشنبه 8 مهر با ثبت چند رکورد به پایان رسید و قهرمان دوی ۱۰۰ متر بانوان نیز مشخص شد.
 
تیم آمریکا با حضور ویلبرت لندن، آلیسون فلیکس، کورتنی اوکولو و میشل چری به نخستین قهرمان جهان در دوی ۴ در ۴۰۰ متر میکس تبدیل شد. این تیم توانست زمان ۳ دقیقه ۹ ثانیه و ۲۴ صدم ثانیه را به ثبت برساند و یک رکورد جدید در این بخش به خود اختصاص دهد. آلیسون فلیکس با کسب دوازدهمین مدال طلا توانست از رکورد اوسین بولت پیشی بگیرد و به پرافتخارترین دونده تاریخ دوومیدانی در رقابت های جهانی تبدیل شود.

فلیکس از یازده مدال طلای بولت عبور کرد. دونده آمریکایی در رقابت‌های جهانی ۱۷ مدال کسب کرده که علاوه بر ۱۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز نیز به دست آورده است.

فینال دوی ۱۰۰ متر بانوان با قهرمانی شلی آن فریزر پرایس به پایان رسید. دونده جامائیکایی در کنار پسرش جشن قهرمانی گرفت. ورزشکار ۳۲ ساله رکورد ۱۰.۷۱ ثانیه را به ثبت رساند و از اشر اسمیت (۱۰.۸۳ثانیه) و تا لو (۱۰.۹۰ ثانیه) پیشی گرفت. پرایس برای چهارمین  بار مدال طلای جهانی این رشته را بر گردن آویخت. او در مجموع ۶ مدال المپیک و ۱۰ مدال جهانی دارد.

آنژلیکا سیدوروا روس به خاطر محرومیت کشورش به عنوان ورزشکار آزاد در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، قهرمان پرش با نیزه بانوان (۴.۹۵متر) شد.

با این حال شخص اول فینال دوحه آنجلیکا بنگستون بود. پرنده سوئدی در دومین تلاشش با حادثه روبرو شد و در حالی که می خواست نیزه‌اش را حایل کند تا پرش خود را انجام دهد نیزه برگشت و باعث شد تعادلش را از دست دهد و بر زمین بیفتد. این اتفاق دونده ۲۶ اسله را ناامید نکرد و او در ادامه توانست بهترین رکورد کشورش را به ثبت برساند. بنگستون ۴.۸۰ متر پرید و رکورد گولین رومارین را شکست.

در این بخش ساندی موریس به مدال نقره دست یافت و اکاترینی استفانیدی، قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی مدال برنز را کسب کرد.

کریستین تیلور نیز عنوان قهرمانی در پرش سه گام مردان را به دست آورد. هموطنش کلی در جایگاه دوم قرار گرفت و مدال برنز به ژانگو رسید.
 
منبع: ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *