جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دختری که مصر برایش گریست

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب: 702485
"جنت" کودک ۴ ساله مصری که قربانی خشونت‌ها و شکنجه‌های نزدیکان خود شد، در میان انبوه جمعیت خشمگین شهروندان مصر تشییع شد.
دختری که مصر برایش گریست
جنت نام کودک چهارساله‌ اهل استان "الدقهلیه" در شمال مصر است که پدر و مادرش تصمیم گرفتند وقتی هنوز او به یک سالگی نرسیده بود، از یکدیگر جدا شوند، پس از صدور حکم طلاق از سوی دادگاه ، پدر وی حاضر نشد حضانت جنت را به مادرش بدهد، اما مادربزرگ مادری با شکایت از داماد پیشین خود در دادگاه خواستار به عهده گرفتن حضانت جنت و خواهر بزرگترش شد.

مادربزرگ جنت به هر ترفندی که شده حضانت وی و خواهرش را از پدر آنان گرفت ؛ حضانتی که آن را شروع آزار، اذیت و شکنجه این دو دختر می دانند.

جنت و خواهرش بارها در طول این چهار سال از سوی مادربزرگ و دایی خود در معرض خشونت های شدید بدنی و جنسی قرار گرفته بودند.

به مرور زمان شکنجه های اعمال شده از سوی مادربزرگ و دایی این دختران، روح و جسم پاک آنان را ضعیف و ضعیف تر کرد تا اینکه بدن نحیف و کودکانه جنت دیگر تحمل این وحشیگری ها را نیاورد و کارش به بیمارستان کشید.

یک ماه پیش بود که تصاویر منتشر شده از یک کودک در بیمارستان، ملت مصر را در شوک فرو برد، تصاویری از ضربات وحشیانه دو جانی بر روی بدن یک دختر معصوم، آثار ضرب و شتم شدید و جای میله داغ بر روی بدن این کودک چهارساله حتی دل فراعنه مصر را نیز به درد آورد!

به گزارش رسانه های مصر،  شکنجه هایی که این کودک تحمل کرده آنقدر بی رحمانه است که زبان از بازگویی آن شرمگین می شود.

رسانه های مصر نوشتند: اینکه مادربزرگ و دایی وی مشکل روانی داشته و برای جامعه یک خطر بالقوه محسوب می شوند شکی نیست، اما سوال اینجاست که مادر این دختر چرا در برابر این شکنجه ها سکوت کرده و خود را شریک جرم برادر و مادرش کرده است؟

جنت روز گذشته بر اثر شدت شکنجه های کهنه شده در بدنش و شکستگی ساق پا و ضربات وارده به نقاط حساس بدن جان باخت.پیکر این کودک در میان انبوه جمعیت مصری های خشمگین و معترض به خاک سپرده شد.

 پایگاه خبری المصری الیوم در این باره نوشت بسیاری از نهادهای مدنی و هنرمندان مشهور مصر خواستار اعدام مادربزرگ و دایی وی شده اند، دو فرد مذکور و مادر این دختر هم اکنون در زندان به سر می برند، همچنین خواهر جنت نیز به علت شکنجه های شدید در بیمارستان بستری است.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *