جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲۰

قالیباف: مشکلات اقتصاد با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی حل نخواهد شد

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 702403
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسؤولان باید فرصت حضور مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کنند، گفت: طبق تجربیات و نظر اکثر متخصصان، در اقتصاد باید به توان داخلی تکیه کرد، مشکل اقتصادی راهکار سیاسی ندارد و با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی مشکلات اقتصاد حل نخواهد شد.
قالیباف: مشکلات اقتصاد با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی حل نخواهد شد
به گزارش جهان نيوز،محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ششمین و آخرین روز سفر به استان‌های خراسان جنوبی و رضوی در «اجتماع بزرگ رزمندگان پسر حسین (ع)» که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شده بود با اشاره به قلیل بودن تعداد یاران به امام حسین در برابر لشگر دشمن، گفت: همان طور که امام حسین (ع) با تعداد اندک به جنگ چند ده هزار نفر رفت، رزمندگان دفاع مقدس هم با وجود کمتر بودن تعداد و ادوات، با تمام توانشان مقابل دشمن جنگیدند. زمانی که دستور ولایت را می‌پذیریم و به سنت الهی ایمان داریم، پیروزی شامل حال ما می شود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات معیشتی که این روزها گریبان‌گیر مردم است، گفت: مشکل مهم امروز جامعه، چالش‌های اقتصادی است. بیکاری و سختی معیشت، دغدغه پدرانی است که شرمنده خانواده هستند. خانواده‌ها به سختی و با درآمد کارگری فرزندان‌شان را به دانشگاه فرستادند اما جوانان، حتی پس از سی‌سالگی همچنان فاقد شغل هستند و این  باعث ناامیدی آنان خواهد شد.

قالیباف در ادامه افزود: طبق تجربیات و نظر اکثر متخصصان در اقتصاد، باید به توان داخلی تکیه کرد، معنای این حرف در بعد سیاسی یعنی مشکل اقتصادی راهکار سیاسی ندارد و با گفتگوی سیاسی در سطح بین‌المللی مشکلات اقتصاد حل نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر توان و ظرفیت داخلی، خاطرنشان کرد: مسئولان باید فرصت حضور مردم در عرصه اقتصادی را فراهم کنند. اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد مردمی. اکنون مسئولان باور ندارند که مردم می‌توانند کار را پیش ببرند و به همین دلیل ۸۰ درصد از اقتصاد، دولتی است. اقتصاد دولتی دارای اشکالات بسیار جدی است؛ به طور مثال بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شده است. اگر مردم درگیر اقتصاد شوند خودشان پروژه‌های نیمه‌کاره را به پایان می‌رسانند و سیستم بروکراسی غلط را اصلاح می‌کنند.

قالیباف در پایان سخنانش ضمن اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان کلات، گفت: مردم این شهرستان همان افرادی هستند که در زمان مدیریت من در ناجا برای ایجاد امنیت به میدان آمدند، امنیت برقرار شد، دلیلش هم این است که این فرصت به مردم داده شد. در اقتصاد هم همین مسئله مطرح است، باید با یکدیگر پای کار بایستیم. در این صورت به فضل الهی به طور حتم مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.
 
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکلات اقتصاد با گفت‌وگوی سیاسی در سطح بین‌المللی حل نخواهد شد ولی متاسفانه دولت روحانی ازسال 1392 تاکنون توجهی نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
هسته ای ایران هیچ ارتباطی و ربطی به وزیر خارجه بی ادب بحرین ندارد....
Iran, Islamic Republic of
مهمترین مشکل از بی تدبیری دولت تدبیر در عرصه مدیریتی است .والا با اتکاء بر همین داشته ها میتوانیم در کل زمینه ها وعرصه ها موفق باشیم .
Iran, Islamic Republic of
تا زمانی که مشکلات ساختاری داخل کشور حل نشود، و اصلاحات ساختاری در اقتصاد،نظام پولی و بانکی کشور صورت نگیرد، دست آقایون و آقازاده های دزد و رانتخوارشان از اقتصاد کشور کوتاه نشود، و تمامی مسئولین فاسدی که در طول این ۴۰ سال در هر رده ای که از موقعیتشان سواستفاده کرده و فساد نموده اند و به قول معروف نون و نمک انقلاب ، نظام و شهدای مردم مظلوم رو خورده و حالا کلاس سکولار و لیبرال شدنشان را به رخ مردم می کشند و بخاطر منافعشان و پاسپورت خارجی و اقامت خارج از کشور دم از اعتدال گرایی و اصلاح طلبی می زنن و به افراد فرودست برچسب تندروی و افراط گرایی,پوپولیستی زده و بقول معروف اصولگرای اعتدالگرا یا اصلاح طلب شده اند!!!.فرزندانشان رو به خارج از کشور فرستاده و برای خودشان در خارج خانه و کار و کاسبی راه انداخته اند محاکمه نشوند،مذاکره با ترامپ یا غیر ترامپ برای این مردم مظلوم و شهیدپرور بی فایده که هیچ ،پر ضرر هم هست.
Iran, Islamic Republic of
(طبق تجربیات و نظر اکثر متخصصان در اقتصاد، باید به توان داخلی تکیه کرد) لطفاً ایشان مصداق این تجربیات و متخصصان را اعلام بکنند ببینیم که کدام کشور بدون تعامل با جهان خارج به این موفقیت دست پیدا کردهو یا کدامین متخصص در اقتصاد به ایشان همفکر است لطفان نان این اقتصادانان را بگویند.
سرور
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
اگر دین ندارید و آزاده هم نیستید لا اقل کمی فکر کنید...
Iran, Islamic Republic of
فعلا به نظر بنده بهترین گزینه برای ریاست جمهوری آینده پرویز فتاح می باشد مردمی و خدمتگزار
Iran, Islamic Republic of
...
بیننده
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ورود زنان به ورزشگاه برنامه دولت روحانی است، نه دشمن
Iran, Islamic Republic of
ورود زنان ازابتدا به ورزشگاه غیرقانونی بود ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هم تاکنون سکوت اختیارکرده اند؟
Iran, Islamic Republic of
ظریف «قاطعانه» دیدار روحانی با ترامپ را رد کرد (۴۵ نظر)
روحانی اعلام کرد:‌ پیشنهاد ایران (۴۲ نظر)
محسن رضایی: ترامپ، باید بگوید غلط کردم (۲۴ نظر)
انتقاد روحانی از بیانیه ضدایرانی سه کشور اروپایی (۲۲ نظر)
زمان سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل (۲۲ نظر)
واکنش آیت‌الله باقری‌کنی به قهقه‌های روحانی+عکس (۲۱ نظر)
عکس/هم نشینی با روباه!! (۲۰ نظر)
بن سلمان، مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت (۱۹ نظر)
تکرار تاریخ و راز خنده‌های روحانی با نخست وزیر انگلیس (۱۹ نظر)
ملاقات با مکرون اهانت به مردم بود (۱۷ نظر)
United States
مشكلات اقتصادي زماني حل خواهد شد كه پولهاي دزدي و باد اورده و حرام و انتقال داده شده به كانادا و استراليا و انگلستان و ...به كشور برگشت داده شوند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حل بشود یا نشود مشکلی نیست مامقاومت میکنیم...
Iran, Islamic Republic of
آقای قالیباف هنوز نظر شما درباره سند برجام تو انتخابات یادم نرفته .
Iran, Islamic Republic of
بدون اصلاح سیاست خارجی و تنش زدایی هیچوقت موفق به حل مشکلات اقتصادی نخواهیم شد
Iran, Islamic Republic of
...