کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقسیم کار‌های خوب در سینما بین عده‌ای خاص

6 مهر 1398 ساعت 22:46

حمید گودرزی از شرایط فعلی و دلایل حضور کمرنگ خود نسبت به گذشته در سینما سخن گفت.


به گزارش جهان نیوز، حمید گودرزی بازیگر نام آشنای سینما و تلویزیون است که با بازی جذاب و گیرا در نقش فرزاد سریال «مسافری از هند» به شهرت رسید. ایفای نقش‌های مختلف در آثار دیگر کارگردان‌های خوب و نامی از جمله حسن فتحی، محمد حسین لطیفی، مسعود آب پرور، مسعود جعفری جوزانی، سیروس مقدم، علیرضا افخمی، منوچهر هادی و... مهر تایید بر توانمندی‌های این بازیگر زد و او را به عنوان یکی از ستارگان سینمای ایران مطرح کرد.

با توجه به اینکه حضور این بازیگر مدتی در تلویزیون و سینما کمرنگ‌تر از گذشته شده بود، نقش بهزاد در سریال «زمانه» و همچنین نقش نادر در سریال «دلدادگان» بار دیگر نام حمید گودرزی را بر سر زبان‌ها انداخت و هنر و چهره او را در ذهن مخاطبان جوان‌تر هم که شاید خاطرات کمتری با فیلم‌های گودرزی داشته باشند، ثبت کرد.

او همچنین در اجرای برنامه پنج ستاره که از شبکه پنج سیما پخش می شد، خوش درخشید.

فیلم کمدی «نیوکاسل» به کارگردانی محسن قصابیان و سریال «بر سر دوراهی» به کارگردانی بهرنگ توفیقی آخرین آثار گودرزی در مقام بازیگر در سال جدید بوده است.

وی درباره حضور کمرنگ خود در چند سال اخیر در تولیدات سینمایی ، گفت: در حال حاضر شرایطی در سینما پیش آمده که بر روی فعالیت‌های یک بازیگر تاثیر می‌گذارد. قطعاً در این حرفه باندبازی وجود دارد و حتماً هم موثر است.

گودرزی افزود: من از ابتدای سال تاکنون پیشنهاد کاری زیاد داشتم، اما متاسفانه خوب نبودند. معمولاً کار‌های خوب بین عده‌ای خاص تقسیم می‌شوند؛ در کشور ما اگر در سال، صد فیلم تولید شود، به ندرت سه چهار مورد را می‌شود فیلم خوب دانست. در این میان منِ حمید گودرزی چقدر شانس حضور در این کار‌های خوب را پیدا کنم، مشخص نیست.

وی در پاسخ به اینکه هنرمندان تا چه حد در حفظ جایگاه خود نقش دارند، اظهار کرد: هنرمند خیلی در این جریان موثر است. بعضی از هنرمندان‌ هستند که در این شرایط مقاومت و تلاششان را چند برابر می‌کنند؛ اما من تاکنون اقدام خاصی برای به دست آوردن پیشنهاد‌های کاری خوب انجام نداده ام. به طور کلی هر کاری که در آن احترام، انسانیت، اخلاق و ارزش‌های لازم رعایت شود را با جان و دل می‌پذیرم، اما اگر عده‌ای انتظارات دیگری از بازیگران دارند، باید بگویم که من نمی‌توانم آن انتظارات را برآورده کنم.

بازیگر سریال «قلب یخی» در خصوص تأثیر مخاطبان بر شکل گیری جریان‌های غیر متعارف سینما گفت: تولید کننده هر کالایی به تقاضا نگاه می‌کند. مخاطبان سینما فصلی هستند؛ یعنی چهار صباح از یک نفر خوششان می‌آید و چهار صباح از شخص دیگر؛ این خوش آمدن و بد آمدن‌ها را نباید ملاک اصلی برای حرفه‌ای بودن یا نبودن یک هنرمند دانست. ذات حرفه بازیگری فصلی بودن است و مردم هم بر این موج سوار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در برهه‌ای از زمان یک مدل فیلم مد می‌شود و بعد از مدتی هم به حاشیه می رود. هیچ کدام از جریان‌ها و موج‌هایی که می‌آیند و مردم هم از این فضا‌ها لذت می‌برند، ماندگار نیستند؛ چند وقت بعد مخاطبان نوع دیگری از فیلم‌ها را می‌پسندند که تاریخ آن‌ها هم روزی به پایان می رسد. حال باید دید که ما خودمان در این جریان‌ها دنبال چه هستیم و چقدر ماندگار می‌شویم.

منبع : باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 702375

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/702375/تقسیم-کار-های-خوب-سینما-بین-عده-ای-خاص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com