پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۱

بیژن نوباوه: مذاکره با آمریکا خیانت است

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۸
کد مطلب: 702335
نماینده مجلس نهم گفت:‌ مذاکره در این شرایط به نفع کشور نیست و یک خیانت است که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد.
بیژن نوباوه: مذاکره با آمریکا خیانت است
به گزارش جهان نيوز، بیژن نوباوه نماینده ادوار مجلس با اشاره به این موضوع که عنوان مذاکره، مسأله مهمی است، گفت:‌ در کل، مذاکره همیشه خوب است،‌ اما مهم موضوع مذاکره بوده که در نتایج بسیار تعیین کننده است. زمانی که قرار است در مورد منافع و ناموس کشور مذاکره شود، آیا کسی این موضوع را می پذیرد که بخواهیم سر این مذاکره بنشینیم؟

وی ادامه داد: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها می خواهند مذاکره کنند، باید ببینیم که آنها سر چه چیزی می خواهند مذاکره کنند. آیا این مذاکره بالاتر از برجامی می تواند باشد که بالاترین منافع کشور را به خطر انداختند و بیشترین مواد هسته ای را از کشور خارج کردند و حتی سایت های هسته ای مان را مسدود کردند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به بدعهدی طرف مذاکره‌کننده گفت: زمانی که آنها در مذاکرات بدعهدی کردند،‌ آیا صحیح است که دوباره اسم مذاکره را بیاوریم؟ این مذاکره یک نیرنگ است؛ چراکه آمریکایی ها خودشان آمدند و حتی خودشان تخلف کردند و از تعهدات شان خارج شدند.

وی ادامه داد:‌ آمریکایی ها در مذاکره قبل از ما امتیاز گرفتند اما هیچ امتیازی ندادند؛ حال برای برگشت به تعهد قبلی باز می خواهند جلوی امتیازی را بگیرند؛ کجای منطق این است که ما دوباره وارد مذاکره با آنها شویم و حتی کدام کشور حاضر است که این اشتباه ما را مجددا انجام دهد که ما برای منافع خودمان بیاییم همه منافع مان را بفروشیم.

نوباوه صحبت از مذاکره را نوعی نیرنگ تاریخی دانست و گفت: برجام سبب شد ما را سال های سال از قدرت علمی هسته ای دور کند. واقعیت این است که هم اکنون هیچ نوع مذاکره ای نمی کنیم و اگر قرار بر مذاکره باشد باید موضوع مذاکره معلوم شود.
همچنین اگر آنها قرار است به برجام برگردند که دیگر نیازی به مذاکره نیست. اگر به برجام بازگشتند، و نیاز به صحبت باشد،‌می توانیم در مورد اجرای برجام صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ هیچ عقل سلیمی در هیچ جای دنیا این نیست که یک قرارداد صد درصد بین المللی زیر نظر شورای امینت منعقد شود و طرف مقابل اجرا نکند و حالا دوباره مسأله دیگری را مطرح می کنند و قصد دارند سرمنافع کشور قدرت های دفاعی مان را کاهش دهند.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد:‌ مذاکره در این شرایط یک خیانت کامل است و اگر ما می خواهیم وارد هر نوع گفت و گو در این شرایط با آمریکا شویم، قطعا این مذاکره به نفع کشور نبوده و یک خیانت بسیار مهم و آشکار است که تاریخ در مورد آن قضاوت خواهد کرد. آنها می خواهند ما را از موضعی که داریم، خارج کنند و به دنیا بفهمانند که در هر صورت ایران را به پای میز مذاکره کشاندند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رهبری فرمانده کشورهای اسلامی است/ اگر رهبری نبودند سوریه و عراق سقوط کرده بود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسراسرمنطقه خاورمیانه وجهان به همراه سازمان ملل متحد دردادگاه لاهه باید محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از بی توجهی سازمان ملل به جنایات سعودی در یمن
چرا سازمان ملل در برخورد با جنایت های عربستان، آمریکا و همپیمانانشان در یمن حرفه ای عمل نکرده است ؟ علامت سوال بزرگی در اینجا وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی درمذاکره با آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، مردم ایران را تاکنون گرفتار کرده است ولی متاسفانه باز هم توجهی نمی کند هنوزهم به دنبال مذاکره با آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
در برابر آمریکای ترامپ چه باید کرد
Iran, Islamic Republic of
از آلمان چه انتظاری داریم وقتی یک باک بنزین هم به ظریف نداد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در 5 سال گذشته و به تنهایی 3000 غیرنظامی سوری را کشته است
یک نهاد حقوق بشری سوری با اعلام اینکه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی طی پنج سال گذشته بیش از 3000 غیر نظامی را در سوریه کشته‌اند، از واشنگتن خواست به خانواده‌های قربانیان غرامت پرداخت کند.
درپاسخ به حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به حسن روحانی
وقتی آمریکا درجنگ تحمیلی هشت ساله با همدستی صدام دیکتاتور ایرانی ها را می کشت شما کجا بودید؟
نباید درفیال حنایات وحشیانه آمریکا سکوت کرد.
آمریکا بعوان بزرگترین ناقض حقوق بشر حق ندارد درباره حقوق بشر حرف بزند.
Iran, Islamic Republic of

نباید درقبال حنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی اروپا جنایتکار شماره یک سکوت کرد...
United Arab Emirates
مرزبانان ۶ تن موادمخدر کشف کردند
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی نه فقط ایران بلکه دنیا را هم گرفتارکرده است.