پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

۱۲۲۶۰ یمنی در حملات عربستان کشته شدند/ یورش ائتلاف سعودی به مناطق غیرنظامی ادامه دارد

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 702326
جنایات عربستان سعودی علیه غیرنظامیان یمن در ۵ سال گذشته سبب قتل عام بیش از ۱۲ هزار نفر و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شده است.
۱۲۲۶۰ یمنی در حملات عربستان کشته شدند
به گزارش جهان نيوز،نمایشگاه شواهد جنایی در یمن برگزار و جدیدترین آمار قربانیان تجاوز ۵ ساله عربستان و ائتلاف تحت هدایتش به یمن اعلام شد.

به گزارش المسیره، براساس آمار وزارت کشور یمن، در نتیجه تجاوز عربستان سعودی به این کشور تاکنون ۱۲۲۶۰ غیرنظامی یمنی که ۱۷۶۹ از آنها زن و ۲۵۳۳ کودک بوده‎اند، کشته شدند.

شمار مجروحان این جنگ ۵ ساله نیز به ۲۰۴۷۶ نفر رسیده است. از این میزان، ۳۰۱۵ نفر زن و ۴۰۰۵ نفر کودک هستند.

«عبدالعزیز بن حبتور»، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در حاشیه این نمایشگاه اعلام کرد تمامی مدارک و شواهد جنایات علیه مردم یمن جمع آوری شده است.

وی ضمن تاکید بر ادامه مقاومت مردم یمن در برابر متجاوزان افزود: "ما همه این اسناد را به انجمن‌های بین المللی و حقوقی ارائه خواهیم کرد و دروغ‌ها را افشا می‌کنیم. "

«علیا الشعبی»، وزیر حقوق بشر یمن، نیز ابراز امیدواری کرد این شواهد و مدارک عمق فاجعه و جنایت علیه مردم یمن را به نمایش در بیاورد.

همچنین «جمال النصری»، مدیر اداره کل مدارک کیفری یمن، تاکید کرد مدارک ارائه شده در این نمایشگاه مداخله آمریکا و برخی از کشور‌ها در وقوع فجیع‌ترین جنایات علیه مردم یمن را تایید می‌کند.

وی در ادامه گفت: "در این نمایشگاه گزارش‌های فنی و بازرسی از اماکن محل وقوع جنایات تجاوزکارانه عربستان و آمریکا به همراه شواهد و تاثیرات مادی آن‌ها در استان‌ها ارائه می‌شود. "

این در حالی است که گزارش‌ها از ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی علیه مناطق مختلف یمن حکایت دارند.
 
براساس گزارش‌ها یگان موشکی و توپخانه‌ای یمن روستا‌های مرزی پر جمعیت استان «صعده» یمن را هدف قرار دادند.
 
همچنین جنگنده‌های ائتلاف سعودی این استان را ۵ بار بمباران کردند. منطقه «کتاف» و «البقع» در استان صعده در شمال یمن از جمله مناطقی بود که هدف قرار گرفت.

جنگنده‌های سعودی همچنین به منطقه «حرض» در استان «حجه» یورش برده و این منطقه را بمباران کردند. این استان امروز ۵ بار بمباران شد. درگیری زمینی و هوایی نیرو‌های «انصارالله» با مزدوران سعودی در این منطقه با شدت در جریان است.

همچنین درگیری شدیدی میان نیرو‌های انصارالله و متجاوزان سعودی در «عین قنیا» در جریان است.

در خبری دیگری آتش بس در «الحدیده» توسط مزدوران سعودی نقض شده است.
 
یک منبع نظامی یمن از خنثی شدن عملیات نفوذ مزدوران سعودی خبر داد.
 
به گزارش این منبع، نیرو‌های یمنی موفق شدند حمله بزرگ مزدوران سعودی به گذرگاه مرزی «علب» در محدوده «عسیر» و «صعده» را خنثی کنند.

نیرو‌های یمنی هفته گذشته با اعلام پیشنهاد آتش بس خواهان توقف جنگ شده بودند. این پیشنهاد که با استقبال کشور‌ها و سازمان‌های مختلف بین المللی روبرو شده بود، از سوی عربستان نادیده گرفته شده و این کشور به جنایات خود در یمن همچنان ادامه می‌دهد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انتقاد از بی توجهی سازمان ملل به جنایات سعودی در یمن
چرا سازمان ملل در برخورد با جنایت های عربستان، آمریکا و همپیمانانشان در یمن حرفه ای عمل نکرده است ؟ علامت سوال بزرگی در اینجا وجود دارد.
United States
...
United States
کشور‌های بزرگ نگذارند آمریکا به زورگویی عادت کند
آمریکایی‌ها قواعد متعارف را بر هم زده اند، لذا در حال حاضر کشور‌های بزرگ باید مسئولیت خود را بشناسند و به آن عمل کنند.