کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش بی‌سابقه خودکشی نظامیان آمریکایی

6 مهر 1398 ساعت 13:19

بر اساس آمارهای جدیدی که پنتاگون منتشر کرده میزان خودکشی در میان نظامیان ارتش آمریکا به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و به گفته مقام‌های آمریکایی این اتفاق در ادامه یک روند مرگبار نگران‌کننده در سال‌های اخیر در افزایش این خودکشی‌ها رخ‌داده است.


به گزارش جهان نیوز، به نوشته روزنامه دیلی‌میل، بر اساس اطلاعاتی که پنتاگون منتشر کرده در یگان‌های ارتش آمریکا شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی و یگان تفنگداران این ارتش موضوع خودکشی در میان نیروهای در حال خدمت فعال به میزان بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است اما در این میان نیروی هوایی آمریکا استثنایی بوده که در آن میزان خودکشی نظامیان کاهش نشان داده است.

با این حال نیروی هوایی آمریکا در تابستان امسال به رغم مشاهده روند کاهشی خودکشی میان نیروهایش از واحدهای خود خواست برای مدت یک روز مرخص باشند تا به مساله خودکشی‌ها رسیدگی شود.

ژنرال دیوید گلدفاین، رییس ستاد نیروی هوایی آمریکا در این خصوص گفت: این خودکشی‌ها حکم دشمنی را برای ارتش ما دارند که بیشتر از هر دشمن دیگری در دنیا جان نظامیان نیروی هوایی ما را می‌گیرند.

این آمار جدید بعد از آن منتشر شدند که نیروی دریایی آمریکا چند روز پیش خبر داد که سه تن از نظامیان‌اش که در کشتی جنگی یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش خدمت می‌کردند همگی در عرض تنها یک هفته با خودکشی جانشان را از دست دادند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا شدیدا از بابت این خودکشی‌ها اظهار نارضایتی کرد و گفت:‌ای کاش می‌توانستم بگویم برای جلوگیری از خودکشی‌های بیشتر در آینده در نیروهای مسلح کشورمان ما یک پاسخ داریم اما ما پاسخی نداریم و گرفتار وضعیتی شده‌ایم که برخی آن را اپیدمی ملی خودکشی در میان جوانان کشورمان می‌خوانند.

بنابه داده‌های پنتاگون تعداد خودکشی‌ها در کلیت ارتش آمریکا در حالی که در سال 2017، 511 مورد بوده در سال 2018 با شش درصد افزایش به 541 مورد رسیده است.

گروهی که با بیشترین ریسک خودکشی مواجه هستند مردان جوان بوده و دست کم 60 درصد مواقع این گروه سلاح گرم را برای شیوه خودکشی انتخاب می‌کنند.

در عین حال در نیروی زمینی ارتش آمریکا خودکشی‌ها از 114 مورد در 2017 با حدود 22 درصد افزایش به 139 مورد در 2018 رسیده است. به همین ترتیب در یگان تفنگداران دریایی تعداد خودکشی‌ها از 43 مورد در سال 2017 با افزایش تقریبا 35 درصدی به 58 مورد در سال 2018 رسیده است و در نیروی دریایی هم این تعداد خودکشی‌ها از 65 مورد در 2017 با کمتر از پنج درصد افزایش به 68 مورد در 2018 افزایش یافته است.

با این حال این آمار نشان داد که خودکشی‌ها در نیروی هوایی آمریکا از 63 مورد در 2017 با کاهشی کمتر از پنج درصدی به 60 مورد در 2018 رسیده است.

الیزابت وان وینکل، مدیر بخش انعطاف‌پذیری نیرو در پنتاگون گفت: آمارهای ما در مسیر درستی به پیش نمی‌روند و اغلب این آمارهای مربوط به ارتش قابل مقایسه با آمارهای بخش غیرنظامی هستند اما در کل این آمارها موجب خرسندی نیستند.

رهبران ارتش و وزارت دفاع آمریکا نسبت به این وضعیت احساس نارضایتی کرده و خواستار افزایش تلاش‌ها برای تقویت انعطاف‌پذیری در نیروها، بهبود آموزش به نظامیان در زمینه کنترل بهتر استرس و تشویق نظامیان به جست‌وجو برای کمک در مواقع لزوم شده اند.

وان وینکل در عین حال تاکید کرد: ارتش آمریکا به دنبال افزایش تلاش‌هایش برای بهبود آموزش نظامیان در حوزه نگهداری امن از سلاح‌های گرم و دارو است.

وی افزود: قوانین منسجمی در ارتش و وزارت دفاع در الزام به ضامن کردن سلاح‌های گرم یا دیگر تدابیر کنترلی برای سلاح‌های گرم در میان نظامیان وجود ندارد هرچند که تعدادی از ایالات یا پایگاه‌ها به صورت مجزا محدودیت‌هایی را در این زمینه وضع کرده‌اند.

مقام‌های ارتش گفتند، شناسایی آن دسته از نظامیان در خطر ارتکاب خودکشی امری دشوار است.

به گفته آنها این خودکشی‌ها ممکن است بعد از یک تصمیم غیرمنتظره و ناگهانی بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی اتفاق بیفتند.

منبع:ایسنا


کد مطلب: 702314

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/702314/افزایش-بی-سابقه-خودکشی-نظامیان-آمریکایی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com