جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عبور از خط دست در دست رقیب در مسابقات جهانی

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 702307
حرکت جوانمردانه یک دونده اهل گینه بیسائو در جریان مسابقات دوی ۵ هزار متر قهرمانی جهان همه علاقه‌مندان به این رشته را به وجد آورد.
عبور از خط دست در دست رقیب در مسابقات جهانی
به گزارش جهان نيوز، روز اول مسابقات جهانی دو و میدانی در دوحه قطر بیش از اینکه تحت تاثیر رکوردشکنی و یا رقابت جذاب در دوی ۱۰۰ متر قرار بگیرد، یک اتفاق جوانمردانه و شاید تاریخی را در دل خود جای داده بود تا همه نگاه‌ها را به سوی خود جلب کند.
 
"بریاما دابو" دونده دوی ۵۰۰۰ متر از گینه بیسائو که بی‌شک ماه‌های زیادی برای حضور در مسابقات جهانی تلاش کرده بود، بدون توجه به رقابت برای صعود به مرحله نهایی در میانه راه دست یکی از رقبای خود را گرفت؛ حرکتی که از شب گذشته بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های جهان داشته است.

"جاناتان باسبی" دونده‌ای از جزیره آروبا باعث این اتفاق شد. او به عنوان مهمان در مسابقات جهانی دو و میدانی حاضر بود و در اقدامی عجیب تصمیم گرفته بود به جای حضور در رقابت‌های دوی سرعت، در مسابقات دوی ۵ هزار متر شرکت کند.
شاید هم از ابتدا خودش می دانست که این تصمیم ممکن است برایش گران تمام شود. همین اتفاق هم افتاد و "جاناتان باسبی" بعد از طی کردن ۳ هزار متر کاملا از سایر دونده ها عقب افتاد و به شکل نگران کننده ای روند دویدنش کند شد. حتی هر لحظه تماشاگران و حاضران در ورزشگاه الخلیفه تصور می کردند که این دونده نه چندان مطرح روی زمین می افتد و از حال می رود.
وقتی دور آخر فرا رسید، "بریاما دابو" با دیدن حال "جاناتان باسبی" به سمت او رفت و ادامه مسابقه را رها کرد. او می دانست طبق قوانین فدراسیون جهانی دو و میدانی اگر در طول مسابقه به کمک رقیبش برود، دیسکالیفه خواهد شد و حتی رکوردی برای او ثبت نمی شود.

این اتفاق برای "دابو" خیلی مهم نبود و او می خواست همراه با "باسبی" از خط پایان عبور کند. در حالی که تقریبا دونده اهل جزیره آروبا تعادل خود را از دست داده بود، با کمک "دابو" به مسابقه ادامه می داد.

دونده اهل گینه بیسائو زیربغل رقیب خود را گرفته بود و به سوی خط پایان پیش می رفت. در این حین همه نگاه‌ها به پیست تارتان ورزشگاه الخلیفه دوحه خیره شد. همه تصویربرداران و عکاسان به سوی این ۲ دونده آمدند تا این لحظات تاریخی را از لنز خود ثبت کنند.
 

 
هواداران اهل آفریقا هم به شکل جالبی این ۲ دونده را تشویق می کردند و کاملا به وجد آمده بودند. خیلی از آن‌ها از این اتفاق خوشحال بودند چون شاید چنین اتفاقی را هر چند سال یک بار در ورزش دنیا شاهد باشند.

در حالی که سر و صدای ورزشگاه به حدی رسیده بود که گویا فینال دوی ۱۰۰ متر برگزار می شود، این ۲ دونده آفریقایی دست در دست هم از خط پایان عبور کردند. زمان ثبت شده برای باسبی ۱۸:۱۰.۶۸ بود و دابو هم که می‌دانست دیسکالیفه می‌شود، بازهم اجازه داد رقیبش ابتدا از خط پایان عبور کند.

"جاناتان باسبی" از فرط خستگی روی زمین افتاد و "بریاما دابو" هم که ماموریت خود را به خوبی انجام داده بود، مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
 

منبع: ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *