جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۲

بازیگر ۲۰۰ میلیونی الان با یک میلیارد هم راضی نمی‌شود

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 702250
کارگردان فیلم «هیس دختر‌ها فریاد نمی‌زنند» گفت: افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی منطق و ناعادلانه است، بازیگری تا دو سال پیش با دویست میلیون تومان بازی می‌کرد حالا با یک میلیارد و دویست میلیون تومان هم سر پروژه نمی‌آید، من نمی‌دانم این دستمزد‌ها از کجا آمده و اصلا چرا بازیگران باید این مبالغ را دریافت کنند؟.
بازیگر ۲۰۰ میلیونی الان با یک میلیارد هم راضی نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، پوران درخشنده کارگردان سینما پیرامون آخرین مراحل ساخت فیلم سینمایی «هیس پسرها گریه نمی‌کنند» گفت: خوشبختانه با سه سرمایه گذار وارد مذاکره شده‌ام و نتایج خوبی تاکنون حاصل شده است، به طور قطع «هیس پسرها گریه نمی کنند» امسال کلید خواهد خورد. 

وی درباره احتمال حضور خود در جشنواره فیلم فجر در دوره سی و هشتم افزود: واقعیت امر مطمئن نیستم که فیلم به جشنواره فجر امسال برسد، البته بیشتر برایم مهم است که فیلم خوبی بسازم و اینطور نیست که برای رسیدن اثر به فجر عجله ای داشته باشم. 

کارگردان «زیر سقف دودی» درباره احتمال حضور شهاب حسینی به عنوان نقش اصلی فیلم خود اضافه کرد: هنوز به طور قطعی با بازیگری صحبت نکرده ام، به امید خدا وقتی پیش تولید شروع شود انتخاب بازیگر را رسما کلید می زنم، همچنان به حضور شهاب حسینی در فیلمم فکر می کنم اما اگر وی نتواند با ما همکاری کند، به گزینه های دیگری نیز برای این فیلم فکر کرده ام. 

وی دلیل طولانی شدن مراحل پیش تولید ساخت فیلم خود را اینگونه توصیف کرد: متاسفانه شرایط سینمای ایران طی دو سال گذشته به شکل ناراحت کننده ای پیش رفته است، طی دو سال گذشته بازیگر سالاری و سرمایه سالاری سینما را نابود کرده است.
 
کارگردان فیلم «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» در همین راستا ادامه داد: عده‌ای با پول‌های باد آورده وارد سینما شده‌اند و با ولخرجی‌های بی حساب و کتاب هزینه تولید آثار را بالا برده‌اند، همین عاملی شده تا فیلمسازان مستقل دیگر نتوانند قد راست کنند.
وی افزایش نجومی دستمزد بازیگران را ناامید کننده خواند و اضافه کرد: افزایش دستمزد بازیگران کاملاً بی منطق و ناعادلانه است، بازیگری که تا دو سال پیش با دویست میلیون تومان بازی می‌کرده، حالا با یک میلیارد و دویست میلیون تومان هم سر پروژه نمی آید، من نمی دانم این دستمزدها از کجا آمده و اصلا چرا بازیگران باید این مبالغ را دریافت کنند؟. بازیگران را با دستمزدهای نجومی به شبکه نمایش خانگی می برند و آن بازیگر با توقع همان دستمزد وارد سینما می شود و همین عاملی شده که ارقام نجومی به دستمزد بازیگران نفوذ کند. 
 
این کارگردان سینما افزود: از نظر من تهیه کنندگان سینما زیر چتر متحدی نیستند، هیچ قانون و قاعده ای وجود ندارد و همین امر باعث شده تا هزینه فیلمسازی سر به فلک بکشد. متاسفانه تعاریف واحدی برای تولید فیلم وجود ندارد، اصلا سینما اینقدر درآمد ندارد که تا این حد در آن خرج می شود، من واقعا نمی‌دانم با چه استدلالی این پول‌ها در سینما خرج می‌شود. 

درخشنده با اشاره به بیکار شدن طیف عظیمی از بازیگران سینما خاطرنشان کرد: چرا سینما به این سمت سو رفته که عده ای در همه کارها بازی می کنند و عده ای سالهاست خانه نشین شده اند؟. متاسفانه فیلمسازان مستقل در جریان ورود پولهای باد آورده به سینما له شده اند.

منبع:میزان
برچسب ها: بازیگر سینما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به عبارتی می توان گفت در این مملکت همه چیز را شخم زدند. از آموزش و پرورش گرفته تا صنعت و معدن و اقتصاد و ...
فقیهی
Iran, Islamic Republic of
جالب تر این که از مالیات معاف هستند
یعنی هر چی فکر می کنی عقل ات به جایی نمی رسه!! چرا باید این قشر از مالیات معاف باشند.
Iran, Islamic Republic of
میگویند سزای گرانفروش نخریدن است. ...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا موافقم
خانم درخشنده چرا از اون بازیگرانی که خانه نشین شدند با قیمت پایینتر بکار نمیگیرید؟
بازیگران میلیاردی چه هنر خارق العاده ای نسبت به اونها دارند؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی میاین فیلی های شاذ و عجیب و غریب از مشکلات مردم می سازید باید هم انتظار بازخوردهای عجیب و غریب باشید
Iran, Islamic Republic of
هیچ اشکالی نداره که بازیگر و ورزشکار دستمزد نجومی مثل کشورهای دیگه بگیره حتی چند, برابر الان, اما ایراد اینه که دستمزد اونا را معمولا از بیت المال میدن نه از درآمد فیلم و سریال و رقابت ورزشی
سید هادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام ، اگر سیستم مالیات در کشور ما درست عمل کند اشکال ندارد ورزشکاران و هنرمندان دستمزد بالا هم بگیرند..
دلواپس
Romania
علت این بازیگر سالاری انتخاب وانحصارهاتوسط خود کارگردانان است به غیر از بازی قابل توجه چند بازیگر بقیه
بازیگران توسط چهره یانوعی رانت برسینما تحمیل شده اند..
United States
اخه این به اصطلاح هنرمند های ما چون توی هالیوود با دلار بهشون دستمزد میدهند بالاخره باید تو ایران هم با دلار مزد بگیرند که بتونن خرج زندگی شون را توی دو تا کشور بدن.
Iran, Islamic Republic of
حق داره بنده خدا
۲۰۰میلیون ۲سال پیش ۱ونیم میلیارد حالا هم نیست
ممد
United States
میلیونها نفر وجود دارند که با دریافت ( و حتی پرداخت) دستمزد عادلانه در فیلم ها بازی میکنند!!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
همان 200 میلیون نیز زیاد بود ولی شماها دادید آنها هم گرفتند. امروز این گرانی را شما سبب شدید. حالا بکشید که خود کرده را تدبیر نیست. همچین می گوید 200 میلیون که انگار کار شق القمر کرده اند و این دستمزد برایشان منصفانه بوده است در حالیکه واقعا به نسبت کاری که انجام می دهند چنین دستمزدهایی بسیار بالاست چه برسد به یک میلیارد و ...