پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۶

ایران، رژیم سعودی را سرچشمه افراط گرایی و تروریسم دانست

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 702229
سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، رژیم سعودی را تهدیدی فاجعه بار برای صلح و امنیت منطقه دانست و گفت: خاندان فاسد سعودی؛ حجاز، سرزمین صلح و مدارا را به چشمه افراط‌گرایی و تروریسم تبدیل کرده‌اند.
رژیم سعودی سرچشمه افراط گرایی و تروریسم است
به گزارش جهان نيوز اسحاق آل حبیب شامگاه جمعه در واکنش به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه رژیم سعودی افزود: عربستان سعودی بار دیگر از کارت ایران برای مخفی کردن ماهیت واپسگرایانه و همچنین ماجراجویی‌های مستمر محکوم خود، انتخاب کرد.

وی ادامه داد: با این حال، شواهد سیاست‌های مخرب عربستان سعودی را نمی توان با فتوشاپ و سرزنش دیگران بابت اشتباهات خود نادیده گرفت. مستبدان سعودی نمی توانند برای همیشه شکست های مکرر ناشی از تعصبات قرون وسطایی مانده از عصر حجر خود را با طرح ادعا علیه ایران پنهان سازند.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: شاید بایستی به سعودی ها یادآوری شود که این عربستان سعودی و نه ایران است که میلیاردها دلار برای گسترش نفرت و افراط گرایی برای دهه ها در سراسر جهان هزینه کرده است.

آل حبیب تصریح کرد: این عربستان سعودی و نه ایران بود که میلیاردها دلار اسلحه و سلاح به داعش و تروریست‌های وابسته در سوریه اعطا کرده است که بیشتر آنها شهروندان سعودی بودند.

وی یادآور شد: 15 نفر از 18 تروریست هایی که مرتکب حملات تروریستی 11 سپتامبر شده بودند؛عربستانی و شهروند سعودی بودند نه ایران.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد: این ایران نیست که سیاستمداران خارجی را برای ارتقای فرقه گرایی خود رشوه می دهد تا از سیستم عمیقاً فاسدش حمایت کنند و بی رحمانه تر آنکه در خاموش کردن همه جنبش‌های دموکراتیک و خواستار دموکراسی در منطقه ما نقش داشته است.

آل حبیب تصریح کرد: این ایران‌نیست و عربستان است که با محاصره وحشیانه دور تا دور  کشور همسایه خود می خواهد از آنها اخاذی کند. این عربستان سعودی و نه ایران بود که نخست وزیر منتخب یک کشور مستقل را ربود.

وی با بیان اینکه این عربستان سعودی و نه ایران بود که علیه فقیرترین همسایه خود جنایت کامل جنگی را آغاز کرده است ، در حالی که روزانه مرتکب جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت می شود، اضافه کرد: این عربستان سعودی است و نه ایران است که مخالفان سیاسی مسالمت آمیز خود را گردن می زند و سلاح مورد نظر خود را از "شمشیر" به "اره" ارتقا داده است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد یادآور شد: این عربستان سعودی و نه ایران است که مردمش همیشه با حقوق بشر، دموکراسی و صندوق رای بیگانه‌اند.

آل حبیب گفت: شاید برای یادآوری مستبدان سعودی لازم باشد یادآوری کرد تا در حالی که ایرانیان از کشور خود در برابر تجاوز صدام دفاع می کردند، این سعودی بود که به آن دیکتاتور کمک می کرد و در نتیجه بیش از 250 هزار ایرانی جان خود را از دست دادند.

وی افزود: در حالی که ایرانیان در حال مبارزه با القاعده و سایر گروه های تروریستی در افغانستان بودند، این سعودی بود که با دلبازی بودجه و تسلیحات آنها را تأمین می کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: هرچند که ایرانیان به مردم و دولت‌های عراق و سوریه کمک می کردند تا تروریست های داعش را از سرزمین خود بیرون برانند، این سعودی بود که از نظر عقیدتی، لجستیکی و مالی این تروریست ها را می پروراند.

آل حبیب اضافه کرد: امروز ، در حالی که ایرانیان خواستار گفت‌وگوهای منطقه‌ای هستند تا ثبات را به منطقه خلیج فارس بازگرداند ، بار دیگر سعودی‌ها بر اقدامات و سیاست های شوم خود سماجت می ورزند.

وی  تاکید کرد:  تاکنون سعودی ها موفق شده اند با بازی کردن "کارت ایران" ، هواداران غربی خود را وادار سازند همراه با حماقت آنها، خواه در سوریه یا یمن، بازی کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد از سعودی ها خواست تا از اشتباه محاسباتی بیشتر جلوگیری کنند، گفت: اینکه تاکتیک های کوتاه بینانه سعودی ها بر پایه این تصور که عدم ثبات و فرو بردن منطقه به هرج و مرج بیشتر در بهبود وضعیت منطقه ای آنها کمک می کند، باطل است. 

آل حبیب خاطرنشان کرد: خاندان فاسد سعودی؛ حجاز، سرزمین صلح و تحمل را به چشمه افراط گرایی و تروریسم تبدیل کرده اند.  جنبش‌های تروریستی جهانی از 11 سپتامبر، لندن، پاریس، مادرید تا کراچی، کابل، بغداد و استانبول، پیوندهای ناگسستنی با آموزه های وهابیت متولد شده از سعودی دارد. 

وی ادامه داد: تقریباً همه حلقه رهبران شناخته شده این گروه ها در مدارس عقیدتی متعصبانه و سرسخت تحت حمایت عربستان تحصیل می کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: سعودی ها با ایدئولوژی قرون وسطایی خود همراه با فساد، استبداد و مسلح به تریلیون دلار جنگ افزار مدرن، تهدیدی فاجعه آمیز برای صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی هستند.

آل حبیب از جامعه جهانی خواست برای جلوگیری از فاجعه آینده ، قبل از اینکه خیلی دیر شود، باید سوءاستفاده و تمسخر سعودی ها نسبت به مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متوقف شود. 

وی خاطرنشان کرد: جنایتکاران  سعودی  به دنبال  تمسخر آشکار بشریت، عدالت و صلح هستند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
یمن باید پاسخ دندان شکنی به عربستان سعودی بدهد.
Romania
...
Romania
امارات ازسال 2015 تاکنون شریک جرم جنایات و حشیانه، وحشی گری وغیرانسانی ائتلاف متجاوز سعودی درجنگ یمن است.
نیروهای تروریست اماراتی به همراه ائتلاف متجاوز سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درجنگ یمن باید دادگاه لاهه محاکمه شوند.
امارات جنایتکار شماره یک شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، بحرین، اسرائیل درسراسرمنطقه خاورمیانه است.
امارات جنایتکارشماره یک مرتکب جنایات جنگی وجنایت علیه بشریت درمنطقه، سوریه و یمن شده است.
Romania
بسیاری از داعشی‌ها سعودی هستند
Romania
اگر جمهوری اسلامی نبود رژیم کودک کش سعودی به همراه آمریکا و اروپا منطقه را به آتش کشیده بود ‌
Iran, Islamic Republic of
ما مخالف با هرگونه حضور نیروهای تروریست آمریکا درخلیج فارس هستیم.
ما مخالف با هرگونه حضور نیروهای تروریست انگلیس درخلیج فارس هستیم.
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
دولت سعودی هر اتفاقی را که از ندانم‌کاری خود بر سرش می‌آید به گردن ایران و ایرانیان می‌اندازد! تا وقتی که آمریکا عربستان را می‌دوشد آل‌سعود راه نجات ندارد.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! شما که خوب تشخیص دادید اروپا آقا اجازه است و مواضع امروز اروپا این مطلب را به روشنی اثبات می‌کند. ...
Iran, Islamic Republic of
آنا گزارش می‌دهد؛
اعتراف دیرهنگام سازمان ملل؛ مثلث آمریکا، انگلیس و فرانسه همدست عربستان در جنایات جنگی یمن
اعتراف دیرهنگام سازمان ملل؛ مثلث آمریکا، انگلیس و فرانسه همدست عربستان در جنایات جنگی یمن
سازمان ملل متحد هرچند دیرهنگام اما بالاخره اذعان کرد که آمریکا، انگلیس و فرانسه در جنایات جنگی عربستان علیه ملت مظلوم یمن سهیم و شریک هستند.

گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا-مجتبی اسماعیلی: کمیته کارشناسان معین سازمان ملل متحد در یمن در دومین گزارش خود بار دیگر بر جنایت جنگی ائتلاف عربستان-امارات تأکید کرد؛ جنایتی که در مقابل چشمان آمریکا، فرانسه و انگلستان انجام می‌شود؛ سه کشوری که هیچ‌گاه حاضر نشدند با وجود اثبات جنایت‌های سعودی‌ها در حق ملت بی‌گناه یمن و محاصره چندین ساله این کشور، از فروش سلاح به عربستان دست بردارند
Iran, Islamic Republic of
اگر جمهوری اسلامی نبود آمریکا منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
اگر جمهوری اسلامی نبود رژیم کودک کش سعودی منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
اگر جمهوری اسلامی نبود رژیم کودک کش صهیونیستی منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
Iran, Islamic Republic of
درس های فراموش نشدنی جدیدی به سعودی ها می دهیم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نشریات زنجیره‌ای و حامی برجام همان توهمی که در زمان امضای برجام داشتند و پوچ از آب درآمد مجدداً در سفر آقای روحانی تکرار کردند و سعی داشتند خسارت دیگری را به کشور و مردم تحمیل کنند.
Iran, Islamic Republic of
غرب‌گرایان بدانند که راه ایران اسلامی همان مسیری است که امامان پیمودند و به لطف خداوند مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی پرچم را به دست صاحب‌الزمان(عج) خواهند رساند.
United States
انتقاد از بی توجهی سازمان ملل متحد خیانتکار شماره یک ازسال 2015 تاکنون به جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی رژیم کودک کش سعودی در یمن
چرا سازمان ملل در برخورد با جنایت های عربستان، آمریکا و همپیمانانشان در یمن حرفه ای عمل نکرده است ؟ علامت سوال بزرگی در اینجا وجود دارد.