چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۵

قیمت جدید هر کیلو گوشت گوسفند

جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 702211
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت در بازار، بین ۴ تا ۵ هزارتومان کاهش یافته است، گفت: عرضه فراوان و بیش از تقاضای دام در بازار، دلیل این مساله است.
قیمت جدید هر کیلو گوشت گوسفند
به گزارش جهان نيوز، علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد و گفت: طی یک الی دو هفته اخیر، قیمت گوشت گوسفندی در هر کیلوگرم، بین ۴ تا ۵ هزارتومان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان، بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه در حال حاضر نه تنها با کمبود دام زنده در بازار مواجه نیستیم؛ بلکه مازاد هم داریم، افزود: قبلا دام را به شیوه های مختلف و غیرقانونی از کشور خارج می کردند که این مساله، به شدت کنترل و مدیریت شده است؛ ضمن اینکه مجوز صادرات نیز داده نمی شود؛ بنابراین کمبودی در این حوزه نداریم.

ملکی گفت: اگر شرایط به همین شکل ادامه یابد، مشکلات سال قبل را در حوزه کمبود دام، گوشت قرمز و گرانی این کالا نخواهیم داشت.

وی درباره اینکه آیا پیش بینی کاهش قیمت برای هفته های آینده را دارید؟، افزود: این احتمال وجود دارد؛ چراکه در حال حاضر عرضه بیشتر از تقاضا است.

ملکی درباره اینکه آیا برای اربعین مشکلی در این زمینه نداریم، گفت: در اربعین مصرف دام به اندازه دهه اول محرم و عید قربان نیست و باتوجه به وضعیت فعلی بازار، پیش بینی می کنیم برای اربعین مشکلی وجود نداشته باشد و شرایط مطلوبی داشته باشیم.
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین ف
Iran, Islamic Republic of
به نقل از رییس اتحادیه ؟ اصلا رییس اتحادیه چه نقشی تو تعیین قیمت گوشت گوسفندی داره ؟ ...
Canada
همین قیمت گوشت را در اینجا می توان یافت و اما !!! اینجا درآمدها دلاریست و آنجا ریالات تومانیست و خود کلاه خود را در قاضید و به وضعیت موجود...
Iran, Islamic Republic of
قیمت گوشتو خداتومن بردن بالانمیگن گرون شد بعد چن ماه پنج هزارتومن میاد پایین میگن گوشت ارزون شد
شیرزاد قاسم
Iran, Islamic Republic of
واقیعت این است اگر دست دلالان کوتاه ونطارت صحیح ومردم اصراف وپس انداز وحول نکنند ودیگری را رعایت کنند مگر چقدر گوشت میخورند باید دیگری رارعایت کنند من دیدم یک نفر در صف گوشت سه الا چهار بار ایستاده بود بالای ۱۵ کیلو گوشت خرید کرد بعصی انسانها هستند اصلآ رعایت نمیکنند
دو چشم پر سو
Iran, Islamic Republic of
نهایت بلاهت، و با اغماض ساده‌لوحی است اگر باور کنیم اقتصاد ما را عرضه و تقاضا مدیریت میکند.نمونهٔ بارز و مصداقیش، همین گوشت که علیرغم پایین بودن تقاضا به دلیل گرانی و نادارایی مردم، روز به روز گرانتر شد و در حدود صدهزار تومان تلألو! میکند. نمونهٔ دیگر در ایام نوروز عرضه انواع میوه آنچنان است که علاوه بر تقاضای بازار و فروشگاهها، سطح معابر را نیز میپوشاند، اما قیمتها روزافزون میشود. در صورتی که در دنیای عرضه و تقاضا،به علل گوناگون از جمله عرضهٔ بیش از تقاضا، کاستن هزینه نگهداری و سردخانه و خواب سرمایه و.... در این زمانها با تخفیف و حراج واقعی گاه تا نیم‌بها، سعی در تسخیر نقدینگی بازار دارند.