جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

قالیباف: حق باید از مسیر قانون دنبال شود

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب: 702170
محمدباقر قالیباف گفت: حق باید از مسیر قانون دنبال شود و وقتی کاری می‌کنیم باید هزینه آن را بدهیم؛ نشست‌های دانشجویی آزادی بیان دارند اما سیاست‌زدگی را دنبال می‌کنند که درست نیست.
قالیباف: حق باید از مسیر قانون دنبال شود
به گزارش جهان نيوز، محمدباقر قالیباف، در سخنرانی شب گذشته خود در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد واحد نیشابور اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه و رسالت حکومت اسلامی، آگاهی بخشیدن به جامعه است و این رسالت بر دوش نخبگان جامعه است.

وی افزود: در نظام اسلامی که جمهوریت و اسلامیت را با هم می‌بینم، این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مهم‌ترین چالش امروز کشور، ناکارآمدی اشباع شده در کشور است که بخشی از آن ساختاری، کارکردی و رفتاری است. اکنون مهم‌ترین چالشی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، اقتصاد است.

قالیباف ادامه داد: باید باورمان شود که مشکلات کشور را نمی‌شود با روش ۶۰ میلادی انجام داد و اساس موفقیت‌های ما از ابتدای انقلاب، باور به سنت‌های الهی و اطمینان به خدا و مردمی که پیش‌قراول آن جوانان هستند، بوده است.

شهردار اسبق تهران تاکید کرد: باید برای تمام بخش‌ها، سیاست‌های کلانی نوشته شود؛ چراکه یکی از مشکلات ما در حوزه ساختاری، بزرگ بودن دولت است.

وی در ادامه گفت: بعضی اوقات اینطور نیست که نمی‌توانیم یا نمی‌دانیم، بلکه اینطور است که نمی‌خواهیم و این سوء استفاده از نجابت مردم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کرسی‌های آزاداندیشی را اصلا به رسمیت نشناخته‌ و نفهمیده‌ایم که از این کرسی‌ها می‌توانیم برای حل چالش‌ها استفاده کنیم.

قالیباف با اشاره به سخنان معاون رئیس جمهور مبنی بر اینکه ما برای مردم حرمت قائلیم و نمی‌توانیم به زندگی شخصی و حساب‌های مردم سرکشی کنیم، اظهار کرد: آنجا که باید نگاه کنیم، این کار را نمی‌کنیم. یکسال و اندی است در مجلس تصویب شده که ۳ دهک از یارانه‌بگیران را حذف کنیم ولی هنوز اندرخم یک کوچه است، آیا ما نمی‌دانیم چه کسی چه میزان پول در کشور دارد؟ ما نمی‌دانیم چه کسی به سفرهای خارجی می‌رود؟

وی اضافه کرد: همه ایستاده‌ایم و از جای دیگری مطالبه می‌کنیم. یکی از ضعف‌های ما گردش نخبگانی و مدیریتی در کشور است؛ مدیریت جهادی به معنای آن است که نه پول و نه اختیار بخواهیم.

قالیباف با اشاره به بازداشت‌ها و برخوردهای دانشجویی بیان کرد: وقتی که حقی را دنبال می‌کنیم، باید قانون را رعایت کنیم و اگر کاری را دنبال می‌کنیم، باید هزینه آن را نیز بدهیم. حق را باید از مسیر قانون دنبال کرد.

وی افزود: اکثر نشست‌های دانشجویی موضوعات سیاست‌زدگی و دور از مشکلات کشور را به بحث می‌گذارند که درست نیست و خوشبختانه در این نشست‌ها آزادی بیان بوده است و آزادی آنقدر در کشور بوده که موجب رهایی شده است‌.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ابراز کرد: باید مجلس نو و نسبتا جوان داشته باشیم و معتقد هستم باید ۵۰ درصد مجلس شورای اسلامی، زیر ۵۰ سال داشته باشند و جوان‌هایی که کمی تجربه داشته باشند باید در این جمع وجود داشته باشند.

قالیباف همچنین اذعان کرد: مسیر شایسته‌سالاری، شایسته‌گزینی و شایسته پروری، باید دنبال شود اما امروز همانگونه به افراد رای می دهیم که ۴۰ سال پیش انتخاب می کردیم؛ لازم است در سابقه افراد کمی تامل کنیم.

وی ادامه داد: اردوگاه انقلاب باید بر جوانی که سه ویژگی از مجلس نو را دارد، وحدت داشته باشد که منجر به پیروزی شود که نتیجه آن کارآمدی است و اگر اینطور نبود، بهتر است رأی نیاوریم. کار سیاسی و تشکیلاتی را باید جوانان انجام دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت بانک‌ها در کشور، یادآور شد: با سیستم بانک‌های کشور دچار مشکل هستیم و یکی از مشکلات، رشد نقدینگی است. وظیفه اول بانک‌ها سرمایه گذاری نیست؛ نقدینگی در کشور را می‌توان در دو سال کنترل کرد و به سوی اقتصاد سوق پیدا کنیم.

قالیباف در انتها ضمن تاکید بر لزوم وجود مدیریت جهادی و حضور جوانان در پست‌های مدیریتی گفت: رویکردها و نگرش‌ها باید اصلاح شود و باید به سنت‌های الهی ایمان داشته باشیم تا اقتصاد قابل ساماندهی باشد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رسول
Iran, Islamic Republic of
قالیباف با اشاره به بازداشت‌ها و برخوردهای دانشجویی بیان کرد: وقتی که حقی را دنبال می‌کنیم، باید قانون را رعایت کنیم و اگر کاری را دنبال می‌کنیم، باید هزینه آن را نیز بدهیم. حق را باید از مسیر قانون دنبال کرد.!.........
Iran, Islamic Republic of
...
United States
حق از مسير قانون استراليا گرفتني است.
Canada
...