پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱۰

بن سلمان، مسئولیت قتل خاشقچی را رسما پذیرفت

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 702151
ولیعهد عربستان برای اولین بار در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی اعتراف کرد که قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه تحت نظارت وی انجام گرفته است.
بن سلمان، مسئولیت قتل خاشقچی را رسما پذیرفت
به گزارش جهان نيوز، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای اولین بار در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس»، اعتراف کرد که قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه، تحت نظارت وی صورت گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مستند شبکه «پی بی اس»که قرار است هفته آینده پخش شود، گزارش کرد، ولیعهد عربستان مسئولیت قتل سال گذشته جمال خاشقچی توسط عوامل سعودی را برعهده گرفت «زیرا این اقدام تحت نظارت من صورت گرفت».

طبق این گزارش، محمد بن سلمان تاکنون به صورت آشکارا درباره قتل این منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول سخنی به میان نیاورده بود.

با اینحال، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان (سیا) و برخی از دولت‌های غربی اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده بود.

محمد بن سلمان به «مارتین اسمیت» مجری شبکه «پی بی اس» درباره قتل خاشقچی گفت: «این (قتل) تحت نظارت من انجام گرفت. من تمامی مسئولیت را می‌پذیرم زیرا تحت نظارت من انجام گرفته است».

مستند شبکه پی بی اس تحت عنوان «ولیعهد عربستان» قرار است اول اکتبر ماه (9 مهرماه) قبل از اولین سالگرد قتل جمال خاشقچی پخش شود و این اظهارات محمد بن سلمان در پیش‌نمایشی از این مستند نشان داده شده است.

عربستان سعودی که در ابتدا هرگونه مشارکت در قتل این روزنامه نگار منتقد عربستانی را انکار می‌کرد، در ادامه پذیرفت که این قتل توسط عوامل سرکش سعودی انجام گرفته است. 

دادستان عمومی عربستان سعودی اعلام کرد که معاون سابق رئیس اطلاعات این کشور دستور بازگشت خاشقچی به کشور را صادر کرده بود اما بعد از شکست گفت‌وگوها برای بازگرداندن این منتقد سعودی به میهن، مذاکره‌کننده ارشد، دستور قتل وی را صادر کرده است.

دادستان عمومی گفته بود که «سعود القحطانی»، دستیار مهم محمد بن سلمان که بنا به گزارش رویترز از طریق «اسکایپ» به قاتلان دستور قتل خاشقچی را داده است، قبل از عملیات قتل، تیم ضربت را در جریان فعالیت‌های خاشقچی قرار داده بود.

محمد بن سلمان در پاسخ به سوال مجری شبکه پی بی سی درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: «ما 20 میلیون جمعیت داریم. ما سه میلیون کارمند دولت داریم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دونالد ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم کودک کش سعودی به علت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت درسوریه و یمن باید دردادگاه لاهه محاکمه شود.
آمریکا جنایتکار شماره یک 99 درصد عامل اصلی جنگ درسوریه و یمن است.
Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
United Arab Emirates
رزمنده ایرانی همچنین عربستان سعودی را اولین حامی تروریسم در منطقه و جهان معرفی کرد و گفت که این کشور همراه با چند کشور دیگر از گروه‌های تروریستی در غرب آسیا حمایت می‌کند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
شانتاژ نکنید.گفته تو دوران مسئولیت من انجام شده پس من مسئولم.اما نگفته عامل بوده یادخبر داشته.
Romania
جهان عادت دارد واقعیات را وارونه جلوه دهد
Iran, Islamic Republic of
اگر جمهوری اسلامی نبود آمریکا منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
اگر جمهوری اسلامی نبود رژیم کودک کش سعودی منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
اگر جمهوری اسلامی نبود رژیم کودک کش صهیونیستی منطقه را به آتش کشیده بود. ‌
سیاوش
...
Iran, Islamic Republic of
دادگاه جنایات علیه بشریت اقدام کند .
Iran, Islamic Republic of
بن سلمان واقعا سیاستمدار نیست و باید پدرسوختگی سیاسی را از اونایی یاد بگیره که هزاران هزار میکشن و گردن هم نمیگیرن
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
باز هم اينقدر شجاعت دارد كه مسئوليت عملكرد خود و يا زير دستانش را ميپذيرد.ولي هيچيك از مسئولين ما در هيچ دوره اي مسئوليت هيچ مشكلي را نپذيرفته و به گردن اين و آن و زمين و زمان و آسمان و ريسمان و زيد و عمرو و دشمن خارجي و داخلي و استكبار و امپرياليسم و ..... انداخته اند و خودشان مصون از هر اشتباهي هستند.!!!!!