چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵

چرا نان در تهران گران شد؟

پنجشنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 702139
سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران: قیمت آردنانوایی های دولتی و آزاد تغیری نکرده است ودلیل افزایش یا اصلاح نرخ نان،افزایش قیمت آب ،برق، دستمزدها وسایر هزینه های سربار واحدهای نانوایی است.
چرا نان در تهران گران شد؟
به گزارش جهان نيوز، عزیز الله افضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت نان در پنج سال گذشته تغییری نداشته است قیمت این محصول با تصمیم دولت افزایش یافت و اصلاح شد و نرخ های جدید به اتاق اصناف و اتحادیه‌ها ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای مهرماه لازم الاجرا است افزود: طرح نظارتی در این راستا از امروز ۴ مهرماه با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف  و نمایندگان اتحادیه‌های نانوایان سنتی در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن این محصول در  نانوایی‌ها  کنترل شود و با متخلفان برخورد گردد.

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان تهران ادامه داد: میزان جرائم احتمالی نانوایان به دلیل گران‌فروشی یا کم‌فروشی ۲  تا ۵ برابر تخلف و بر اساس آرد دریافت شده محاسبه می‌شود.

وزن نان‌های سنتی افزایش یافت
وی تصریح کرد: وزن نان‌ها در نرخ نامه اعلامی به واحدهای صنفی افزایش یافته است و امیدواریم با اصلاح  قیمت‌ها، نان با کیفیت‌تری به دست مصرف‌کنندگان  برسد.

افضلی با تأکید بر عدم افزایش قیمت نان در ۵ سال گذشته گفت: قیمت آرد اختصاصی به نانوایی‌های دولتی و آزاد تغیری نکرده است و دلیل افزایش یا اصلاح قیمت نان، افزایش قیمت آب، برق، دستمزدها و سایر هزینه‌های سربار واحدهای نانوایی است.

 یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشتر در نشست ستاد تنظیم بازار استان خبر از تغیرات قیمت نان در تهران داد و گفت:‌ در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به‌قیمت یک‌هزار تومان، سنگک با آرد ۸۱۵تومانی، یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰تومانی، ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰تومانی به‌نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: وزن چانه برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم باشد.

صادقی قیمت‌های جدید را برای نانوایی‌های آزادپز نیز با قیمت گندم ۹۰۰تومانی اعلام و تشریح کرد:‌ قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد یک‌هزار و ۲۳۰ تومانی به‌قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک با آرد یک‌هزار و ۱۷۰ تومانی به‌نرخ یک‌هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون با آرد یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی به‌قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی به‌نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری باید ۵۸۰، سنگک ۶۵۰، تافتون ۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم لحاظ شود.
 
منبع: تسنیم
برچسب ها: نان گرانی تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا نان در تهران گران شد؟...
Iran, Islamic Republic of
چند ماه پیش آزاد پزان تهران سنگک را از 1500 به 2000 تومان و بربری را از 1000 به 1500 افزایش دادند.به تعزیرات هم اعلام شکایت کردیم اما نتیجه نداشت. الان هم کیفیت و وزن نان ها به حداقل رسیده است.
Iran, Islamic Republic of
مسکن در تهران ۵۴.۲ درصد گران شد...
Iran, Islamic Republic of
وی تصریح کرد: وزن نان‌ها در نرخ نامه اعلامی به واحدهای صنفی افزایش یافته است ....
Iran, Islamic Republic of

این وزن ها اوایل اعلام میشه بعدا به حالت قبل برمی گرده و اینو همه میدونند جزشما که سانسور می کنید!