جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

خوراکی‌های مناسب برای کنترل فشارخون

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 702102
فشارخون بالا که فاکتور خطرزایی در سکته مغزی، بیماری قلبی و دیگر عارضه‌های خطرناک به حساب می‌آید با هیچ علائم اولیه هشداردهنده‌ای همراه نیست.
خوراکی‌های مناسب برای کنترل فشارخون
به گزارش جهان نيوز، خاموش بودن علائم عارضه فشار خون بالا کنترل مداوم این فاکتور بیماری‌زا را مهم می‌سازد. اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون برنامه ورزشی مرتب و گنجاندن مواد غذایی مناسب به رژیم غذایی که سطح فشار خون را کنترل می‌کند در پیشگیری از بالا رفتن فشار خون موثر است.

درصورتیکه عارضه فشار خون بالا در فرد تشخیص داده شود مصرف صحیح داروی تجویزی پزشک حائز اهمیت است، اما باید از تاثیر رژیم غذایی در بهبود عملکرد دارو نیز آگاه بود. در برخی مواقع رژیم غذایی مناسب موجب می‌شود از تعداد قرص‌های تجویزی کاسته شود.

رژیم‌های غذایی سالم از قبیل: DASH (روش‌های غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) بر کاهش میزان نمک مصرفی و افزایش مصرف کلسیم و پتاسیم از طریق غذا تاکید دارد. گیاهخواران نسبت به غیرگیاهخواران فشار خون پایین‌تری دارند و کمتر احتمال دارد به عارضه فشار خون بالا دچار شوند.

دریافت روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ میلی‌گرم کلسیم از طریق مصرف خوراکی‌هایی از قبیل: شیر و ماست توصیه می‌شود. اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در دانه‌های کتان برای فشار خون مفید هستند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، همچنین مصرف دمنوش‌های گیاهی از جمله چای ترش برای افرادی که فشار خون خفیف دارند مناسب است.

منبع:خبرگزاری دانشجو
برچسب ها: خوراکی فشار خون
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *