جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۵
ناگفته‌ای دیگر از حمله یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان

پیام ویژه فرماندهان نظامی ایران به آمریکا و عربستان بعد از حمله به آرامکو +جزئیات

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 702063
بعد از حمله به آرامکو شواهدی – البته علائم سیاسی نه علائم واقعی نظامی- حکایت از بحث و بررسی پاسخ نظامی به ایران را نشان میداد.
پیام ویژه فرماندهان نظامی ایران به آمریکا و عربستان بعد از حمله به آرامکو +جزئیات
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان تیغی: تحولات سیاسی پس از حمله تاریخی انصارالله به تاسیسات نفتی عربستان با شتاب ویژه‌ای در حال حرکت است. طرح کلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نیز این است که ایران را متهم اصلی این حادثه معرفی کرده و نهایتا دولت ایران مجبور به عقب نشینی در حوزه برنامه منطقه‌ای و دادن امتیاز بکنند.

اما همواره در این نوع بزنگاه‌ها یک لایه عمیق‌تری از لایه سیاسی و لفاظی دیپلماسی دولت ها در جریان است که بازیگران اصلی آن فرماندهان نظامی و موثرین تصمیم‌گیر در حوزه امنیت ملی هستند. بعد از حمله به آرامکو شواهدی – البته علائم سیاسی نه علائم واقعی نظامی- حکایت از بحث و بررسی پاسخ نظامی به ایران را نشان میداد.

درباره دلایل و اهداف عمدی تقویت این شواهد نکات زیادی وجود دارد و البته همه آن هم مستقیما به ایران برنمی‌گردد بلکه گاه دقیقا برای نقطه مقابل ایران یعنی دوشیدن گاوهای شیرده منطقه طراحی و هدفگذاری می‌شود. با این وجود طبیعی است که فرماندهان نظامی ایران، از کنار کوچکترین شواهد برای پاسخ نظامی ولو با ظاهر سیاسی و تبلیغاتی نیز به راحتی نگذشته و متناسب با آن ادبیات بازدارنده تولید کنند. دقیقا در همچین نقطه‌ای است که یکبار دیگر نقش فرماندهان نظامی و علی الخصوص داشتن ادبیات راهبردی موثر نقش خود را برای امنیت و ثبات کشور نشان می‌دهد.

در همین راستا سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه، در فاصله کوتاهی پس از برخی لفاظی‌ها درباره احتمال پاسخ نظامی به ایران، بیان کرد: دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌گوید، اما از چهل سال پیش و ماجرای طبس و خاکستر شدن نیروهای متجاوز دلتا به این طرف ما می‌گوییم اهل پاسخ هستیم ومقتدرانه پاسخ می‌دهیم، هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم‌الله، هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به سرزمین ما کشیده شود؛ تهاجم محدود باقی نمی‌ماند، ما اهل تعقیب هستیم و تا نابودی متجاوز از پا فرونمی‌نشینیم و هیچ نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم حساب کار دست‌تان باشد.

همچنین سرلشکر باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه تکلیف ما با دشمن روشن است، گفت: به آمریکا و صهیونیست‌ها بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نیت، اراده و یا اقدامی برای تجاوز به کشور داشته باشند با قاطعیت در برابر آن خواهیم ایستاد مانند رفتاری که با پهپاد متجاوز آمریکایی، شناور متخلف انگلیسی در کنار ناو انگلیسی صورت گرفت. نتیجه تجاوز به این کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود.

به صورت خلاصه می توان چند پیام راهبردی ذیل را از این جملات استخراج کرد که مخاطبین اصلی آنها سران نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان هستند.

الف: ایران هر نوع تهاجم چه محدود باشد و چه در نقطه ای کاملا بی تلفات صورت بگیرد، پاسخ خواهد داد و این پاسخ نه محدود و  نه حتی همتراز تهاجم صورت گرفته خواهد بود.

ب: ایران هر کشوری در منطقه که محل حمله به ایران و یا آغاز کننده جنگ باشد، سرزمینش را تبدیل به میدان اصلی جنگ خواهد کرد. یعنی در صورت حماقت آل سعود، ایران کل سرزمین عربستان را تبدیل به محل جنگ و نزاع خواهد کرد نه نقطه‌ای از این کشور را.

ج: ایران همان عزم رفتار با پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را دارد. یعنی قاطعیت دفاعی ایران طی این مدت نه تنها تحت تاثیر جوسازی‌های تبلیغاتی غربی و آمریکایی قرار نگرفته بلکه مشابه مواجه با پهپاد آمریکایی و کشتی انگلیسی را قطعا تکرار خواهد کرد. این البته یک تبصره هم دارد و آن اسارات! یعنی اینبار تنها تجهیزاتی مصادره یا منهدم نخواهد شد بلکه اسارات متجاوزین نیز در برنامه قرار دارد.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر سرداران وطن
سعید110
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چه تحلیل سنگینی . ها ها ها ها
علی
Iran, Islamic Republic of
دشمن با دیدن اقتدار ملی و قاطعیت عقب نشینی میکند ای کاش دولت نیز کمی یاد بگیرند...
Iran, Islamic Republic of
...
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
هیچ دقت کردید از وقتی سایت جهان نیوز بستر ظهور نفسانیات این آقای جهان تیغی شده و تحلیلای آبکی این بنده خدا رو میکنید خبر اصلی، سایت بصورت کلی دچار سقوط آزاد شده و اعتباری که تو سال ها تلاش و قدم به قدم جمع شده بود داره بسرعت از بین میره......
محمد
Iran, Islamic Republic of
کاملا حق با شماست...
🔱🎯🎯
Iran, Islamic Republic of
معلومه تیغ قلمشون خوب جائی رو هدف قرار داده که اینطوری اسمون وریسمون میبافی وبا استهزاء برخورد میکنی.همیشه وقتی حرف حق جواب نداره ،طرف مقابل برای فرار از پذیرشش ،به مسخره بازی روی میاره.تو مخترع این کار نیستی برادر من.
Iran, Islamic Republic of
اووف چه تحلیلی
خسته نباشی!!!!!
Iran, Islamic Republic of
احسنت تحليل بموقع
خرمشهر
...
Iran, Islamic Republic of
یعنی این آقای جهان تیغی نمیدونه که این حمله کار ایران بوده اومده این مطلب و نوشته.
اینکه تحلیل نیست.نوشتند رییس سپاه گفته هر کی به ما حمله کرد ما جواب میدم.خوب باید بدی برای چی حقوق میگیری سربازی دیگه باید بجنگی دیگه
می‌بینید چقدر آبگوشتی شده مطالب
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران به عربستان حمله کرده بود که الان همه داشتیم کعبه رو طواف میکردیم ...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آخی ! به نظر میاد پهپادهای یمنی با اتش زدن آرامکوی عربستان ،قلب یه عده رو توی ایران اتیش زدن !
محمدحسین
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
جاح محمد علی تحلیلگر عراقی ‏در شبکه الجزیره :

چرا ترامپ با تمام دشمنی خود با ایران با احترام از آن کشور و حکومت و ملت اش یاد میکند درصورتی که درباره سعودی ها که شریک استراتژیک آمریکاست در نهایت بی احترامی و تمسخر صحبت میکند،چون ایرانی ها قدرتمند هستند و آمریکایی ها فقط زبان قدرت را می شناسند.
رسول مهدی پور
Iran, Islamic Republic of
فدات که حرفت طلاس
United States
سردار سلامی رئیس جمهور و سردار باقری وزیر امور خارجه دور بعد. وقتش هست که استراتژی نظامی و سیاسی این مملکت کاملا هماهنگ شود.
Iran, Islamic Republic of
انسان کاری .متعهد در این کشور فراوان است.سرداران این کشور نشان داده اند که حفظ امنیت وتمامیت ایران وانقلاب را با هیچ سمت سیاسی عوض نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
خیالت راحت اینجه هر کس حد خودش رو میدونه !مصر که نیست !
Iran, Islamic Republic of
خدا شفات بده...
این دوتا بنده خدا خودشون همچین ادعایی ندارن و سرشون تو کار خودشونه، اینو دیگه از کجات دراوردی؟
Iran, Islamic Republic of
...
علی
United States
سلام بر سرداران و همه نظامیان ایران.
برای سلامتی شما صلوات میفرستم.
فقط موشک و پهباد دور برد دشمن اسلام و ایران را زمین گیر میکند.
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم خدمت شما عرض کنم که برخورد ایران در قبال حمله پهپادی جاسوسی به ایران بسیار منفعلانه بود.
کشور امارات به وسیله یک پهپاد به ایران تجاوز کرد و هیچ پیگیری دیپلماسی در سازمان ملل و شورای امنیت انجام نشد.
حداقل این بود که می گفتند به صورت رسمی حق ایران برای پاسخ به امارات در هر زمان و به هر نحوی که صلاح می داند مجاز است.